Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí193 - 202další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení kvality gastronomických služeb
Kosová, Michaela ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Stárek, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby hodnocení kvality gastronomických služeb. V teoretické části charakterizuje oblast gastronomie, její specifika a přehled právních předpisů souvisejících s touto oblastí. Dále vysvětluje pojem kvality, přibližuje základní systémy řízení jakosti, zabývá se specifiky kvality ve stravovacích službách a zmiňuje možné přístupy k hodnocení a ocenění kvality gastronomických služeb. V analytické části předkládá analýzu situace na poli hodnocení kvality gastronomických služeb v Německu a České republice se zaměřením na gastronomické průvodce, internetové hodnotící servery a databáze restaurací. Pojednává i o přístupech k jednotné klasifikaci či standardizaci kvality v tomto odvětví a uvádí krátké srovnání vybraných statistických ukazatelů. Závěrečná část práce navrhuje vlastní jednoduchý systém standardizace a certifikace kvality gastronomických zařízení v České republice.
Italská gastronomie v ČR
Jelínková, Petra ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Práce zaměřená na italskou gastronomii pojednává o její historii, charakteristických rysech a její oblíbenosti u českých konzumentů. V první části práce je detailně rozebrána historie italské gastronomie a také charakteristika několika konkrétních pojmů z této oblasti (jedná se především o potraviny, pokrmy či nápoje). Ve druhé části práce je prostřednicvtím dotazníkového šetření rozebráno postavení italské gastronomie v České republice, které je určeno preferencemi obyvatel měst Prahy a Brna.
Provozní studie restaurace Sklep
Sychrová, Veronika ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Cílem práce bylo vypracování provozní studie restaurace Sklep. Z důvodu obsáhlosti tématu byl kladen důraz především na nejdůležitější složky provozní studie, jako je analýza konkurence a marketingový mix. Vypracovaná provozní studie byla na žádost majitele restaurace navíc doplněna analýzou spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami. Za pomoci výstupů provozní studie a dotazníkového šetření byly zpracovány konkrétní návrhy na zlepšení, které byly předány vedení restaurace k posouzení a případné realizaci.
Význam indické národní gastronomie
Růžičková, Zlata ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Práce pojednává o indické gastronomii. Teoretická část představuje Indii z hlediska postavení v cestovním ruchu světa, její historii a vlivy historie na indickou gastronomii. Dále jsou představeny základní suroviny, odlišnosti ve stravování v rámci indických regionů, náboženská omezení a etiketa stolování. Praktická část zhodnocuje indickou gastronomii v Praze. Blíže je charakterizována vybraná provozovna, která je dále porovnávána s její konkurencí.
Use of marketing in the gastronomy
Teremová, Martina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Táto bakalářská práce pojednává o potřebě uplatnění a využití marketingu v oblasti pohostinství a stravování. Teoreticko-metodologická část je rozdělená do pěti kapitol a obsahuje definice a charakteristiky z oblasti pohostinství a stravovaní, charakteristiku marketingu a jeho využití v dané oblasti, informace o marketingovém plánu, o marketingovém mixu a o možnostech kontroly a hodnocení vybrané marketingové strategie. Na doplnění je součástí této části stručný vývoj pohostinství a stravovaní v ČR a současné trendy v tomto odvětví. Praktická část se zabývá deduktivním ověřením těchto poznatků na konkrétním praktickém příkladu. Začíná představením vybrané firmy a pokračuje analýzou její současné situace z externího i interního pohledu. Analýza její marketingové strategie dále zahrnuje rozbor jednotlivých nástrojů marketingového mixu. V rámci tohoto jsou následně vyhodnocené oblasti, kde je zvolená strategie úspěšná a kde je tomu naopak. Na základě těchto výsledků je v závěru navrhnutý marketingový plán, teda doporučované marketingové cíle do budoucna a možné opatření k zlepšení marketingové činnosti.
Analýza sítě stravovacích zařízení v lokalitě Český Krumlov
Korbajová, Nikola ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
První kapitola charakterizuje gastronomii jako celek, popisuje její význam pro společnost a vysvětluje pojem gastronomický cestovní ruch. Nechybí ani historický vývoj gastronomie a přehled sítě stravovacích zařízení na území České republiky. Druhá kapitola je zaměřena na Český Krumlov, jeho charakteristiku, dějiny a významné turistické atraktivity. Třetí kapitola analyzuje síť pohostinských provozoven v Českém Krumlově, přičemž jsou uvedeny její vybrané charakteristiky. Ve čtvrté kapitole jsou detailněji popsány dvě vybrané restaurace a vzájemně srovnány z různých hledisek.
Mexická gastronomie v Praze - analýza nabídky a poptávky
Lorenzová, Veronika ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Klima, Michael (oponent)
Cílem práce bylo v prvé řadě zanalyzovat současnou nabídku a poptávku po mexické gastronomii a vyhodnotit potenciál mexické gastronomie v Praze. V rámci analýzy nabídky mexických restaurací bylo sledováno 10 restauračních zařízení v Praze. Pro analýzu poptávky bylo využito vlastního dotazníkového šetření.
Význam národní gastronomie v cestovním ruchu
Jiranová, Tereza ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je prokázat význam národní gastronomie v cestovním ruchu. Jsou definovány a přiblíženy faktory ovlivňující výběr hromadných stravovacích zařízení zahrnutých na program poznávacích zájezdů po třech zemích Evropy -- Česku, Rakousku a Maďarsku. Na samotnou gastronomii střední Evropy se zaměřuje celá jedna kapitola. Praktická část je věnována rozhovoru s paní Marcelou Daher, která zprostředkovává zajištění stravovacích služeb v Praze pro španělskou cestovní kancelář PANAVISION Tours a její klienty, a zároveň výzkumu zaměřenému na oblast gastronomie prováděnému dotazníkovým šetřením mezi španělskými turisty. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny a zvažovány v závěru práce.
Význam regionální gastronomie pro cestovní ruch jižní Moravy
Litschmannová, Lenka ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na cestovní ruch jižní Moravy, konkrétně na vinařskou turistiku. Cílem práce je zmapovat její možnosti a celkový potenciál v tomto regionu. Součástí práce je výzkum hodnotící návštěvnost a chování návštěvníků na vinařské stezce na vinici Šobes.
Analýza konkurence pohostinství a restaurací v městě Prostějov
Krchňáková, Lucie ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Trh gastronomických zařízení v České republice zažívá v posledních letech řadu změn. Příčiny změn můžeme hledat na straně nabídky i poptávky. Stranu poptávky významně ovlivňují rychle se měnící preference zákazníků a jejich kupní síla. Služby, které gastronomická zařízení nabízejí patří k těm, které jsou nejrychleji omezovány v době poklesu nebo stagnace kupní síly zákazníků. Naopak v době růstu kupní síly a životního standardu se restaurace stávají vítaným zpestřením, na které si lidé rychle zvykají. Studie provedené v zemích EU potvrzují, že v době růstu národní ekonomiky předbíhá růst gastronomických segmentů přírůstek HDP a tím v podstatě odstraňuje deficit z období recese a stagnace. Růst životní úrovně a kupní síly obyvatel měl pozitivní efekt na růst počtu restaurací, pohostinství, fast foodů apod. Tradiční restaurace a gastronomická zařízení vznikala zejména ve městech a významná se stala dostupnost v době obědů. Obědová menu jsou jedním z hlavních konkurenčních nástrojů tradičních restaurací. Spolu se změnou životního stylu vzrostl i počet fast foodů a take away restaurací, které jsou využívány také zejména v době obědů a poledních přestávek. Silnou pozici na trhu mají stále tradiční české restaurace. Zákaznické preference se ale mění a zákazníci začínají věnovat pozornost novým restauracím s netradiční kuchyní typu mexická, indická, thajská, jižní Amerika apod. Tradiční restaurace navíc ztratily trochu své exkluzivity a jsou cenově dostupnější v důsledku konkurence s nově vznikajícími pizzeriemi a asijskými restauracemi. Pokud si chce dnes někdo otevřít restauraci nestačí mu jen dobrá lokalita a kvalitní kuchař. Začínající podnikatel musí pečlivě zvažovat, jak bude jeho podnik vypadat, co bude nabízet a na jaké zákazníky se zaměří. Dalším důležitým aspektem je samozřejmě konkurence. Analýza a sledování konkurence umožňuje podniku se odlišit a zaměřit se na jiné zákazníky nebo jim nabídnout něco jiného než konkurent. Odvětví restaurací a pohostinství patří podle odvětvové klasifikace ekonomických činností do oddílu 55. OKEČ 55 zahrnuje hotely, kempy, restaurace, výčepy a bary, účelové stravování a dodávky hotových jídel. V roce 2005 bylo v této oblasti evidováno 50 233 ekonomicky aktivních subjektů z toho 44 138 podniků fyzických osob. Většina z nich se řadí mezi malé podniky do 50 zaměstnanců. V ČR se v gastronomii prodá 17% všech potravin a nápojů. Při tom u nealkoholických nápojů tento podíl činí 20 % a u piva asi 50%.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí193 - 202další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.