| |
|
Zdroje financování neziskových organizací v konkrétních podmínkách občanského sdružení Pohoda
Brožová, Michala ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnosti financování nestátních neziskových organizací. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje dvě kapitoly. První nás seznámí s neziskovými organizacemi, jejich charakteristikou a odlišností od ziskového sektoru. Druhá kapitola pak obsahuje údaje o možnostech financování, konkrétně, které všechny cesty může nezisková organizace využít. V praktické části problematiku uvedu na rozboru zdrojů financování konkrétní organizace. Bude se jednat o občanské sdružení Pohoda. Zjistím též, zda všech dostupných cest financování využívá.
|
|
Komunikační strategie neziskových organizací
Vanišová, Marcela ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Chylíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií neziskových organizací. Její první část je věnována neziskovému sektoru v České republice- mimo jiné jeho funkcím, legislativnímu vymezení a cílům neziskových organizací. V druhé kapitole se autorka soustředí na marketing a marketingový mix aplikovaný na neziskové organizace, přičemž mixu komunikačnímu je ponechána samostatná třetí kapitola. Poslední, praktická část práce se věnuje organizaci Amnesty International, a to především její české sekci a prostředkům, které využívá pro komunikaci s veřejností. Cílem této práce je na základě teoretických poznatků a průzkumu veřejného mínění zhodnotit současnou komunikační strategii české sekce mezinárodní organizace Amnesty International.
|
|
Financování neziskových organizací v konkrétních podmínkách PONTIS Šumperk o.p.s.
Skálová, Pavla ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Schvábová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá neziskovými organizacemi, zejména jejich financováním. Teoretická část zahrnuje stručné uvedení do problematiky, popisuje současný stav a význam neziskového sektoru ČR, možnosti financování neziskových organizací a charakteristiky obecně prospěšné společnosti. Praktická část představuje konkrétní obecně prospěšnou společnost PONTIS Šumperk o.p.s. a zaměřuje se na její hospodaření a financování. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků.
|
|
Fundraisingové aktivity vybraných neziskových organizací
Burešová, Veronika ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Jiránek, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingovými aktivitami vybraných neziskových organizací. Jejím cílem je zjistit, jaké fundraisingové aktivity organizace v praxi využívají, v čem tkví jejich výhody a co je na nich problematické. V úvodu práce je vymezen neziskový sektor a jednotlivé typy neziskových organizací. V následující kapitole je vysvětlen pojem fundraising, dále jsou popsány zdroje příjmů pro neziskové organizace a fundraisingové aktivity vedoucí k jejich získání. V praktické části popisuji vlastní výzkumnou sondu, která měla za cíl zjistit, jaké fundraisingové aktivity realizují neziskové organizace a jak se jim osvědčují. Zvolila jsem kvalitativní přístup, který mi umožnil zjistit co nejvíce konkrétních informací o oslovených organizacích. Použila jsem metodu polostrukturovaného rozhovoru, který jsem uskutečnila se sedmi organizacemi. Zjistila jsem, že většina organizací má největší příjmy ze státních grantů. Mnoho z nich se ale snaží i o firemní fundraising, který je realizován hlavně přes kontakty pracovníků na komerční firmy. Úspěch této aktivity tkví v originalitě a ve snaze budovat s těmito firmami dlouhodobá partnerství. Některé organizace pořádají benefiční akce, jejich úspěšnost je různá. Závěr práce obsahuje má doporučení k realizaci fundraisingových aktivit.
|
|
Multifunkční kulturní centrum Meetfactory
Fuchsa, David ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o mladém projektu Meetfactory. Jedná se o multifunkční kulturní centrum, které mimo jiné kulturní sluţby nabízí rezidenční ateliérový program pro zahraniční umělce. Duchovním otcem celého projektu je kontroverzní český umělec David Černý. V teoretické části práce se věnuji problematice neziskových organizací v kultuře a tématu brownfields. V praktické části jsem popsal projekt od jeho komplikované historie, přes oblasti činností aţ po finanční stránku v návaznosti na poznatky z teoretické části. Práce slouţí jako ucelený pohled na tento unikátní projekt.
|
| |
|
Analysis of marketing strategy of nonprofit organisation
Papcunová, Ivana ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Čopíková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analýze marketingové strategie slovenské neziskové organizace Úsmev ako dar a jejího konkrétního projektu Najmilší koncert roka. Tato organizace se věnuje pomoci a péči o děti z dětských domovů a náhradních rodin. Teoretická část obsahuje definici a přiblížení neziskových organizací, způsoby financovaní těchto organizací a jejich specifickým marketingem. Praktická část se zabývá popisem neziskové organizace Úsmev ako dar a konkrétním projektem Najmilší koncert roka, rozborem marketingového mixu organizace a jejích komunikačních aktivit a analýze a zhodnocení vnímání mediální kampaně na základě výsledků z průzkumu veřejného mínění.
|
| |
| |