|
Ocenění společnosti T-Mobile Czech republic a.s.
Hurda, Jan ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Fantová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je stanovit investiční hodnotu společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. za účelem prodeje jejího minoritního podílu majoritnímu vlastníkovi. Práce je rozdělena na teoreticko-metodologickou a analytickou část. V teoreticko-metodologické části jsou vysvětleny základní pojmy a faktory ocenění, postup a metody aplikované v analytické části. K ocenění podniku byla použita především výnosová metoda diskontu peněžních toků, konkrétně dvoufázový model s využitím volných peněžních toků pro vlastníky a věřitele. Stanovení hodnoty podniku předcházela strategická a finanční analýza. Na základě těchto analýz byly prognózovány základní generátory hodnoty, které posloužily jako podklad pro tvorbu finančního plánu. Ten byl hlavním výchozím bodem pro ocenění podniku pomocí výnosové metody.
|
|
Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) a jejich vazba na vrcholový ukazatel EVA
Hanzlík, Kamil ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Hadrbolec, Pavel (oponent)
Cílem této práce je posouzení výhod, nevýhod a možností využití pro hodnotové řízení konceptu ekonomické přidané hodnoty (EVA) a její souvislost s klíčovými indikátory výkonnosti podniku, s jejichž pomocí je možné podnik efektivně řídit. K získání uceleného na hodnotové řízení je součástí také popis několika alternativních konceptů. Praktická aplikace se zabývá analýzou klíčových indikátorů výkonnosti v podmínkách mobilní telekomunikační společnosti T-Mobile a hodnotí implementovaný koncept EVA jako vrcholový ukazatel hodnotového řízení.
|
|
Analýza CSR aktivit společnosti T-Mobile Czech Republic, a.s. a jejich porovnání se strategií mateřské společnosti Deutsche Telekom
Ježková, Ivana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Jelínková, Blanka (oponent)
Bakalářské práce se zabývá sestavením kompletního seznamu CSR aktivit společnosti T-Mobile Czech Republic, zařazením těchto aktivit do jednotlivých skupin vydefinovaných strategií koncernu a návrhem možností vyrovnání rozdílů mezi CSR aktivitami společnosti T-Mobile Czech Republic, a.s. a strategií její mateřské společnosti Deutsche Telekom AG. První část práce vysvětluje, co je to CSR, jak se pozná společensky odpovědná firma, zabývá se otázkou, zda být či nebýt společensky odpovědný, a popisuje tři základní pilíře CSR. V druhé části práce jsou popsány obě společnosti, kterých se práce týká (tedy T-Mobile Czech Republic a Deutsche Telekom). Zároveň jsou v ní vypsány veškeré CSR aktivity společnosti T-Mobile, popsána CSR strategie společnosti Deutsche Telekom, jednotlivé aktivity T-Mobile zařazeny do skupin definovaných strategií Deutsche Telekom a navrženy možnosti, jak vyrovnat rozdíly mezi současnou CSR činností T-Mobile Czech Republic a strategií Deutsche Telekom.
|
|
Využití konceptu společenské odpovědnosti firem v interní komunikaci
Skřebský, Vít ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Cílem této práce je představení takového přístupu ke společenské odpovědnosti firem, který firmě přináší konkurenční výhodu. Hlavními charakteristikami tohoto přístupu jsou hloubka zakotvení CSR ve strategii firmy, úroveň interní komunikace CSR aktivit a zapojení zaměstnanců do těchto aktivit. Teoretická část této práce je proto zaměřená na představení CSR a interní komunikace a jejich současných trendů, jako jsou partnerství soukromého a veřejného sektoru a nevládních organizací při řešení společenských problémů, nebo využití příběhů jako nositelů sdělení v interní komunikaci. V této části práce je také zkoumán význam zapojení zaměstnanců a jeho pozitivní přínos pro konkurenceschopnost firmy. V praktické části jsou pak analyzovány a srovnávány přístupy k CSR, jejich interní komunikace a zapojení zaměstnanců u českých operátorů T-Mobile a Vodafone.
|
| |
| |
|
Motivace pracovníků firmy T-Mobile
Jurašková, Kateřina ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z teoretické části, která objasňuje pojmy, jako je motivace a motivace k práci. Dále se věnuje tématu manipulace, demotivace, vybraným motivačním koncepcím či stimulačním prostředkům. Praktická část poskytuje stručnou charakteristiku společnosti T-Mobile a analýzu motivace pracovníků. Cílem práce je analyzovat model motivace pracovníků ve firmě T-Mobile Czech Republic, a.s. a nastínit možné změny ke zvýšení efektivnosti práce jednotlivých zaměstnanců.
|
|
Financni analyza
Fričová, Barbara ; Lebedzeu, Uladzimir (vedoucí práce) ; Plná, Jaruše (oponent)
Prace je zamerena na vyvoj financni situace T-mobilu, Vodafonu, Telefonicy 02 a Eurotelu za období let 2003, 2004 a 2005. Prace je rozdelena na metodologickou a praktickou cast. Prakticka cast se sklada z analyzy ucetnich vykazu, kde je analyzovan vyvoj kazde spolecnosti zvlast a z analyzy pomerovych ukazatelu, kde je popsan vyvoj kazdeho ukazatele vsech spolecnosti dohromady.
|
| |
|
Analýza telekomunikačního trhu
Hermann, Peter ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Šafka, Jan (oponent)
Tato diplomová práce detailně analyzuje český trh elektronických komunikací. Podrobně jsou zde popsáni všichni hlavní hráči trhu, jejich vývoj a vzájemné vazby. Práce dále analyzuje současné tržní rozdělení na dílčích telekomunikačních segmentech (data, hlas, mobilní produkty), procentuelní zastoupení jednotlivých operátorů, poskytované služby a hlavní zdroje příjmů. Na těchto statistikách jsou potom vystavěny predikce dalšího vývoje trhu a popis hlavních trendů v následujících letech. Samostatná část je věnována problematice podnikání v oboru elektronických komunikací. Ta popisuje pravidla a požadavky vstupu na trh, vymezení nejperspektivnějších oblastí a definice omezujících faktorů. Rozebrány jsou jak finanční, tak také legislativní aspekty. V modelovém příkladu je poskytnuta orientační představa o možných nákladech na stavbu telekomunikačních sítí, značný prostor je věnován také hlavním právním normám, které tuto oblast upravují.
|