Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sportovní aktivity studentů základních a středních škol na Lounsku
Dvořák, Jan ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název práce: Sportovní aktivity studentů základních a středních škol na Lounsku Cíle: Bakalářská práce se věnuje sportovním aktivitám studentů základních a středních škol na Lounsku. Cílem je zjistit, jakému sportu se studenti věnují a co je hlavními motivátory a bariérami při sportování. S ohledem na zdejší sportovní situaci chceme zjistit, o jaký sport studenti jeví zájem a chtěli by ho i případně vyzkoušet. Metody: Sportovní aktivity studentů byly zkoumány prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl pro potřeby této bakalářské práce realizován v písemné podobě. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu poukazují na vysokou úroveň sportovní aktivity studentů základních a středních škol. Oproti roku 2010 se sportovní situace zlepšila. Je zaznamenán nárůst frekvence sportování. I přes jednotlivé problémy jsou studenti se sportovní situací v Lounech a blízkém okolí spíše spokojeni. Klíčová slova: Sportovní aktivity, sportovní prostředí, dotazování, závodní a rekreační sport, Louny, studenti základních a středních škol
Popularita e-sportu u pražské mládeže
Inneman, Martin ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Holánek, Michal (oponent)
Název: Popularita e-sportu u pražské mládeže Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění popularity e-sportu u pražské mládeže a s tím spojený marketingový potenciál tohoto odvětví. Práce dále prověřuje hloubku znalostí pražské mládeže, aby bylo možné si o současném stavu e-sportu u mládeže vytvořit celkový názor. Metody: Metodou použitou v této práci je marketingový výzkum. Kvůli nedostatku sekundárních data musela být získána data primární. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazování. Použitý dotazník byl vytvořen speciálně pro účely této práce. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu odhalily, že pražská mládež má o e-sportu poměrně rozsáhlé znalosti a že část z ní se mu dokonce věnuje, ať už aktivně jako hráči či pasivně jako diváci. Dále bylo zjištěno, že si myslí, že by e-sport získal větší pozornost, kdyby dostával více prostoru v médiích. Klíčová slova: marketingový výzkum, počítačové hry, dotazování
Význam péče o duši v životě současného člověka
Tesárková, Vladislava ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
NÁZEV: Péče o duši v životě současného člověka AUTOR: Vladislava Tesárková KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. ABSTRAKT: Cílem této práce je připomenut si hodnoty duše spolu s možnostmi péče o ni. Diplomová práce se zabývá tématem péče o duši v životě současného člověka. V úvodu textu jsou položeny výchozí otázky: Co je péče o duši a co do této starosti patří? Práce je rozvržena do tří částí, jež se zabývají porovnáním vnímání duše v období antiky, v novověku a Patočkovým pojetím dějin, tázání a životních pohybů, vedení dialogu, který směřuje k objevování vlastního počátku. Tyto náležitosti se jeví pro uskutečnění vzestupného duševního pohybu nezbytné. Péče o duši je nerozlučně spjata s fenoménem svobody jako svobody k něčemu. Základním lidským úkolem je pečovat o duši. Předpokladem pro výchovu a vzdělání je péče o duši. Významné místo má péče o duši v kontextu psychoterapie, jejímž cílem je v rámci terapeutického vztahu nasměrování kritického uvažování člověka k věcem samým a dobrání se vlastní autentické existence - sebepoznání. Soudobý pohled na péči o duši se značně odlišuje od výše uvedených konceptů, je poněkud zkreslen. V současnosti je péče o duši opomíjena a na její místo se dostávají jiné aktivity, které spíše člověka zahlcují, otupují,...
Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů.
Štěpánková, Michaela ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je získat konkrétní informace o fungování lesních mateřských škol v zahraničí a porovnat je s lesními mateřskými školami v České republice. Mým dalším cílem je získat od laické veřejnosti v ČR konkrétní informace, a to jaké mají povědomí o přírodě a LMŠ. Výsledky: Výsledkem zpracování literatury vztahující se na předškolní pedagogiku, alternativní pedagogické směry, lesní mateřskou školu nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím dotazníkového šetření porovnávám lesní mateřské školy v ČR i zahraničí. Anketové šetření vyústí v poznání sám sebe a uvědomění si, že jsme součástí přírody. Klíčová slova: Vzdělání, vztahy s přírodou, alternativní pedagogické směry, lesní mateřská škola, příroda, dítě, zahraničí, dotazování
Význam péče o duši v životě současného člověka
Tesárková, Vladislava ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem této práce je připomenut si hodnoty duše spolu s možnostmi péče o ni. Diplomová práce se zabývá tématem významu péče o duši v životě současného člověka. V úvodu textu jsou položeny výchozí otázky: Co je péče o duši a co do této starosti patří? Práce je rozvržena do tří částí, jež se zabývají porovnáním vnímání duše v období antiky, v novověku a Patočkovým pojetím dějin, tázání a životních pohybů, vedení dialogu, který směřuje k objevování vlastního počátku. Tyto náležitosti se jeví pro uskutečnění vzestupného duševního pohybu nezbytné. Péče o duši je nerozlučně spjata s fenoménem svobody jako svobody k něčemu. Základním lidským úkolem je pečovat o duši. Předpokladem pro výchovu a vzdělání je péče o duši. Soudobý pohled na péči o duši se značně odlišuje od výše uvedených konceptů, je poněkud zkreslen. V současnosti je péče o duši opomíjena a na její místo se dostávají jiné aktivity, které spíše člověka zahlcují, otupují, odvádějí jeho pozornost od sebe samého k vnějšímu světu. Odvracejí člověka od usebírání se, kterého je tolik třeba při uskutečnění bytostného tázání. KLÍČOVÁ SLOVA: duše, péče o duši, tázání, dialog, svoboda, životní pohyb (výchova k péči o duši?)
Péče o duši jako základ sebevýchovy
Stříbrská, Lenka ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce podává základní vyložení tématu péče o duši doplněné o úvahy spadající do filosofie výchovy. V úvodu textu jsou autorkou vytyčeny tři výchozí otázky: Co je péče o duši a co do sebe tato starost zahrnuje? Jaké jsou možnosti návratu k této koncepci v současné době a je tento návrat ještě možný? Jakou roli hraje dnes v rámci "starání se" škola a jaká je úloha učitele? Samotná práce je rozdělena do tří oddílů, jež jsou věnovány srovnání vnímání duše v období antiky, novověku, Patočkovu pojetí dějin a životních pohybů a tázání, dialogu a objevování vlastního počátku jako náležitostí, bez nichž se vzestupný duševní pohyb nemůže uskutečnit. Péče o duši souvisí též s fenoménem svobody jako svobody k něčemu, co nás zakládá. Postupně se vyjevuje nezbytnost aktualizace pečování o duši v současné době, v níž hraje velice důležitou roli škola jako hlavní participant v procesu výchovy.
Osobnost františkána Jana Bárty v totalitním režimu v Čechách
Drobková, Michaela ; Petráček, Tomáš (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
Osobnost františkána Jana Bárty v totalitním režimu v Čechách Anotace Diplomová práce stručně popisuje život svatého Františka z Assisi. Dále se zabývá historií mužských františkánských řádů v Čechách a na Moravě. Stručně mapuje důležité události v průběhu několika staletí. Především se však zaměřuje na novodobé dějiny v období totalitního režimu v Čechách. Věnuje se osobě Jana Bárty, klíčové postavě českého františkánství a řeholního společenství v naší zemi, v době komunistické nadvlády. Uvádí důležité momenty ze života této významné osobnosti, jehož součástí je mnohaleté věznění, tvorba teologických děl, organizace života a studia bratří a sester, obnova řeholního společenství v domech rodinného typu a útrapy před jeho smrtí spojené se zdravotními obtížemi, které se prolínají s výslechy StB. Klíčová slova Františkán, kněz, řeholník, řeholní společenství, řidič, soudní proces, studium, organizátor, výslechy.
Marketingový výzkum spokojenosti zákaznic třicetiminutového kruhového tréninku pro ženy EXPRESKA Praha Háje
Maříková, Lucie ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Marketingový výzkum spokojenosti zákaznic třicetiminutového kruhového tréninku pro ženy EXPRESKA Praha Háje. Cíl: Prezentace výsledků marketingového výzkumu spokojenosti zákaznic, testování hypotéz, zjištění spokojenosti zákaznic. Metody: Dotazníkové šetření, sběr primárních dat. Výsledky: EXPRESKA Praha Háje je zařízením, jehož zákaznice jsou s fungováním provozovny poměrně spokojené. Určité slabiny byly nalezeny v oblasti doprovodných služeb, dále se ukázal problém ve volném pohybu dětí po EXPRESCE. Narazili jsme také na nedostatky v hygienickém zázemí, na problém s udržováním čistoty v provozovně a na absenci internetových stránek provozovny, včetně stránek na sociálních sítích. Celkově je však EXPRESKA Praha Háje vnímána svými klientkami pozitivně. Klíčová slova: marketing, spokojenost zákazníků, EXPRESKA Praha Háje, marketinkový výzkum, dotazování, sportovní služby.
Péče o duši
Horáková, Hana ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Prázný, Aleš (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá tématem péče o duši jako úkolem a možností pro člověka, jež se snaží nejen kultivovat a vzdělávat sám sebe, ale zároveň být dobrým - jak dobrým a spravedlivým občanem, přispívajícím k dobrému životu i všech lidí okolo sebe prostřednictvím vzájemnosti a odpovědnosti lidských duší, tak především být dobrým člověkem, který směřuje k pravým idejím a snaží se o jejich nahlédnutí, snaží se o autentický život vystupňovaného bytí v pravdě, spravedlnosti a především dobru. Každý člověk drží ve svých rukou tuto úžasnou možnost a je jen na něm, jak si se sebou počne a jakou cestou se vydá.
Možnosti diskusní výukové metody a vliv na rozvoj osobnosti žáka
Šlehoferová, Klára ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Anotace: Předložená práce apeluje na otevření problematiky diskusní výukové metody, která je v současné školní praxi využívána k rozvoji řady dovedností, jež se zdají být pro život v dnešní společnosti důležité a potřebné. Nabízí se však otázka, jakým způsobem je tato metoda v mysli učitele interpretována a v praxi využívána, když v obecném povědomí společnosti především vlivem médií nabývá pojem diskuse spíše negativních konotací ve smyslu často arogantních, neetických a sebestředných slovních přestřelek, jejichž cílem je především pevně obháji svůj názor a soupeře umlčet svými argumetny. Kde se setkáváme s jiným pojetím diskuse? Kde se můžeme pokusit otevřít diskusi, jež by nesla znaky dialogu? Podle mého názoru může na tomto poli udělat velkou službu společnosti právě škola. Proto považuji toto témat za velmi aktuální a jeho řešení za potřebné. Tato práce vychází z předpokladu, že učitelé s diskusí pracují velmi intuitivně a nevyužívají z velké části její potenciál k rozvoji mnoha složek žákovy osobnosti. Cílem následující práce je vytvořit obsáhlejší teoretické zázemí, jež se opírá o vymezení pojmu diskuse vzhledem k pedagogickému prostředí, jež čerpá pro pedagogickou práci mnohé impulsy z hraničních věd, zejména filozofie a psychologie, jež upozorňuje na klíčové znaky dobré diskuse, na něž je vhodné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.