Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,718 záznamů.  začátekpředchozí18709 - 18718  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.56 vteřin. 

Molecular identification of purebredness and kinship of the Philippine crocodile (\kur{Crocodylus mindorensis}) and the Cuban crocodile (\kur{C. rhombifer}) for \kur{ex situ} conservation management
STRAKOVÁ, Helena
The current status of crocodilians recognizes them as a group under serious threat due to their habitat destruction and illegal poaching for their lucrative products. In addition to these threats, the elimination of spatial and temporal boundaries through modern anthropogenic pressures has facilitated hybridization in crocodiles by bringing together species that would otherwise not breed due to lack of opportunity. Here analyzed crocodiles, the Philippine crocodile (Crocodylus mindorensis) and the Cuban crocodile (Crocodylus rhombifer) are critically endangered and listed in CITES Appendix I. This study deals with a significant portion of the Philippine and Cuban crocodile captive population in Europe based on mtDNA, nucDNA and microsatellites. The species genetical purity of 13 specimen of C. mindorensis was determined on the ground of testing maternally inherited mitochondrial gene cytochrome b and and D-loop loci from the mitochondrial control region as well as two nuclear markers, LDHA and C-mos. Also the purity of 11 out of mentioned 13 individuals on the basis of several (7) microsatellite loci, while possibly confirming a supposed hybrid origin of two crocodiles with mixed morphotype. Then a purity of 4 samples of the Cuban crocodile was verified with cyt b gene and nuclear DNA purity of all 7 tested individuals with LDHA gene and 13 microsatellites. Based on the obtained genetic characters I proceeded a likely kinship of the two groups of crocodiles and subsequently suggested an optimal breeding management within the ex-situ conservation

Postavení lázní Klášterec nad Ohří na trhu lázeňských služeb
Peruthová, Michaela ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením lázní v Klášterci nad Ohří na trhu lázeňských služeb. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů z oboru cestovního ruchu a lázeňství. Tato část zahrnuje také základní teorii marketingu a marketingového výzkumu se zaměřením na specifika marketingu v lázeňství a marketingový mix. Praktická část se pak zabývá charakteristikou regionu Ústeckého kraje, Klášterce nad Ohří a subjektu lázní. Subjektu lázní je věnována významná část práce. Zaměřuje se na historii lázní, léčivé prameny a současnou situaci, která obsahuje charakteristiku nabízených služeb v lázních, charakteristiku klientely, personálu, konkurence a marketingový mix lázní. Součástí praktické části je také výzkum spokojenosti klientů lázní, jeho vyhodnocení a návrhy, které mohou být v lázních využity pro budoucí zlepšení činnosti.

Analýza pojistných produktů v ČR z pohledu distribučních kanálů
Malcherová, Yvona ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je Analýza pojistných produktů v ČR z pohledu distribučních kanálů. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V teoretické části práce se podíváme na pojištění a jeho specifika, dále budou vyjmenovány a vysvětleny jednotlivé části marketingového mixu v pojišťovnictví a proveden výčet distribučních kanálů a pojistných produktů včetně jejich stručného popisu. Poté bude následovat analytická část práce, kde bude provedena analýza pěti vybraných pojistných produktů z hlediska distribučních kanálů a jejich vhodnosti jak ze strany klienta, tak ze strany pojišťovny. Analyzováno bude cestovní pojištění, pojištění motorového vozidla, životní pojištění, pojištění pro podnikatele a pojištění domácnosti. V závěru práce bude provedeno celkové shrnutí analýzy a zhodnocení jejich výsledů.

Sémantika prostoru ve slovinské meziválečné poezii
Kozár, Aleš ; Jensterle Doležal, Alenka (vedoucí práce) ; Langerová, Marie (oponent) ; Černá, Milada (oponent)
Tato studie se zabývá obdobím expresionismu ve slovinské literatuře. Toto období bylo literárními historiky nahlíženo různými zůsoby, navíc výzkum tohoto období byl ovlivněn ideologickými tlaky, zejména u autorů katolického světonázoru, ale také u různých avantgardních směrů. Metodologické přístupy k interpretaci tohoto období byly často také matoucí, neboť se zde projevoval nedostatek odstupu od předmětu zkoumání a docházelo také k vágnímu mísení terminologie. Řada studií pak obsahuje nejrůznější míru dezinterpretací textů. Ta se objevuje bohužel také v nejsoučasnějších studiích, zabývajících se tímto obdobím (Franc Zadravec: Slovenska književnost II.) V této studii se pokouším o interpretaci autorů a konkrétních textů tohoto období, ale zabývám se také literárně-historickými výklady těchto autorů. Chci tak upozornit na některé stereotypy v jejich čtení a hodnocení. Zdá se, že dodnes nejsou někteří autoři objektivně reinterpretováni pomocí nejsoučasnějších literárně-vědných metod, a tím je také obraz celého období do značné míry nekompletní. Slovinská literatura např. nemá kritické vědecké edice některých klíčových autorů tohoto období např. Anton Podbevšek), a také proto je interpretace tohoto období značně ztížená. ...

Marketingová komunikace hotelu Buddha Bar Prague
Oberreiterová, Barbara ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Winklerová, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je definování pojmu marketingový mix a potažmo v rámci komunikace vymezit a kvalifikovat marketingovou komunikaci. Součástí práce je aplikování teorie na praktický příklad, jímž je Buddha-Bar Hotel Prague. Přínosem diplomové práce budou návrhy, jak tuto komunikaci s okolím, klienty a médii vylepšit a zintenzivnit.

Racionalita lidského jednání a preferencí
Horák, Vít ; Sojka, Milan (vedoucí práce) ; Mlčoch, Lubomír (oponent)
Práce se zabývá kritikou subjektivisticko-teleologických principů ekonomie. Argumentace však není vedena snahou o paušální odmítnutí těchto základů, ale spíše poukazuje na rozpor mezi těmito základy a jejich začleněním do teoretických konceptů ekonomie. Ekonomie tradičně vychází z jednotlivce a jeho osobních preferencích. Základní zásada je přitom pracovat s preferencemi nestranně, bez jakéhokoli normativní nebo jiné úpravy. Tato práce upozorňuje na zásadní faktor nejen ekonomické teorie, ale i ekonomického myšlení - apriorní kausalitu mezi preferencemi a jednáním - který zamýšlenou nestrannost narušuje. Teleologické nazíraní, tak jak jej představil Karel Engliš bylo přitom ostře vymezeno vůči kauzalitě. Neoklasická i rakouská škola však kauzalitu a finalitu v přístupu k lidskému jednání a preferencím směšují. Moje práce se snaží tento omyl popsat. Alternativně, je téma možno formulovat jako kritiku předpokladu určité apriorní racionality lidského jednání. Práce se snaží rozvinout možné významy tohoto termínu a tím ukázat na radikálnost jakékoli kauzality mezi preferencemi a jednáním. Kritické závěry pak využívám k nastínění rámce pro preference a jednání, který by je nesměšoval, ale stále vycházel ze subjektivisticko-teleologické perspektivy.

Strategie značky Vichy se zaměřením na český trh.
Srnka, Karel ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strategií značky Vichy na českém trhu. Hlavním tématem je analýza postavení značky Vichy na trhu dermokosmetiky v České republice a návrhy na její zlepšení. V první kapitole diplomové práce je čtenář uveden do problematiky marketingu, značky a jejího významu v marketingu. V této kapitole jsou podrobně rozebrány takové pojmy, jako je image, insight, hodnota a prvky značky a zároveň vysvětlen rozdíl mezi značkou a brandem. Na druhou kapitolu, která se zabývá strategickým řízením značky, navazuje kapitola třetí, kde jsou podrobně rozebrány jednotlivé součásti marketingového mixu a komunikační strategie. Praktická část práce začíná kapitolou čtvrtou, ve které je čtenář postupně seznámen se společností L'Oréal, její historií a strukturou, dále se strukturou divize aktivní kosmetiky. V této kapitole je konkrétněji popsána i historie značky Vichy a její inovovaném uvedení v roce 2009. Pátá kapitola popisuje konkrétní situaci na trhu dermokosmetiky, vymezuje největší konkurenci značky Vichy a konkrétně popisuje aktivity značky Vichy na jednotlivých částech marketingového a komunikačního mixu. Tento popis je podkladem pro část poslední. Ta uvádí konkrétní doporučení, kterými zlepšit strategii značky. Tato doporučení jsou opět načrtnuta podle jednotlivých součástí marketingového a komunikačního mixu. Celá práce je ukončena závěrem, ve kterém jsou zmíněny nejzásadnější části diplomové práce.

Vývoj a specifika komunikačního mixu na bankovním trhu v České republice
Veselík, Marek ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Jenčušová, Michala (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce je na základě analýzy a následné komparace reklamních kampaní vybraných bankovních ústavů nalézt odpověď na otázky, jak vnímají lidé bankovní reklamu, jaký charakter mají bankovní reklamy, na jaké cílové skupiny ve svých reklamních sděleních banky cílí, která média k těmto účelům používají, jak vysoké částky ročně vynakládají na nákup mediálního prostoru, jak se následně tyto reklamní kampaně projevují v ziscích bank a v neposlední řadě navrhnout bankovním institucím nové možnosti komunikace, kterými mohou oslovovat své současné i potenciální klienty.

Aldous Huxley's early novels of ideas: from Crome Yellow to Those Barren Leaves
Renner, Luboš ; Hilský, Martin (oponent) ; Procházka, Martin (vedoucí práce)
Diplomova prace si jako cil klade interpretaci prvnich tri romanu Aldouse Huxleyho - rom{mu C r 0 m eYe 1 low, Ant i c Hay a Those Barren Leaves jakozto tzv. romanu ideji, cili literarnich utvaru pohybujicich se na pomezi zanru romanu a filozofickeho eseje. Po uvodu, j enz zmifiuj e hlavni rysy huxleyovskeho romanu idej i a obhaj uj e volbu tri zminEmych del za predmet analyzy, nasleduje myslenkovy rozbor jednotlivych romanu, a to vzdy ve trech krocich: Nejprve jsou - jako podklad pro vlastni analyzu - strucne predstaveny hlavni postavy, prostredi a pribeh (jeli j aky) i nasleduj e pokus 0 vystizeni obecnych myslenkovych moti vu, charakteristickych pro ten ktery roman, tj. snaha 0 nalezeni urciteho radu ve zdanlive nesouvisejici mnozine myslenkovych projevu; nakonec se pozornost presouva na hlavni postavu (postavy) a jeji (jejich) "konflikt".

Národně-kulturní porovnání generací X a Y v ČR a vliv na marketingový mix
Hebersteinová, Ilona ; Čejka, Pavel (vedoucí práce) ; Matoušek, David (oponent)
Cílem této práce je poskytnout teoretický přehled výzkumných studií kulturních rozdílů a jejich kritické hodnocení. Kvantitativní výzkum národně kulturního porovnání generací X a Y v ČR bude realizován na základě redukovaného dotazníku použitého při výzkumu European Values Survey v r. 2008. Analýza dat bude zaměřena jak na aktuální výzkum, tak na vytvoření časových řad vybraných proměnných za pomoci výsledků minulých výzkumů European Values Survey. Východiskem pro porovnání chování generace X a generace Y bude národně kulturní model World Values Survey, přičemž výsledky budou aplikovány na marketingový mix. Závěr poskytne přehled a hodnocení jednotlivých generací z hlediska kulturního i z hlediska marketingu.