Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření charakteristik podvozku vozidla během jízdy
Huf, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémy a postupy pro měření charakteristik podvozku vozidla během jízdy, dále také názorně dokazuje užitečnost měření v inženýrské praxi. Nejprve je rozebrán podvozek vozidla, následují snímače a měření jako takové a poslední část je věnována popisu a zhodnocení brzdné zkoušky v závislosti na funkčnosti systému ABS. Byla vytvořena přehledná tabulka snímačů a tabulka hodnotící výsledky brzdné zkoušky. Dále byl také popsán měřící systém firmy Kistler, jakožto příklad měřícího systému pro měření dynamiky vozidla.
Matematické modely pneumatik
Rubíček, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Dnes je pneumatika nedílnou součástí vozidel. Při jejím vývoji se užívá různých metod. Tato práce se některými z nich zabývá. Při jejím výzkumu je třeba znát její vlastnosti a konstrukční řešení. Základní konstrukce pneumatiky je popsána v první části. Tyto poznatky se poté hodí k dalším kapitolám. Ve druhé části jsou ukázky několika modelů pneumatiky ve formě matematických rovnic. Tyto rovnice slouží k určení silových a momentových zatížení, která působí na pneumatiku. Výsledné zatížení může být pomocné při návrhu nových typů pneumatik. V poslední části práce je popsáno, jakým způsobem lze využít matematické modely k výpočtu a také jsou zde uvedeny jiné metody, jak jinak lze získat informace o zatížení pneumatiky. Jsou zde uvedeny organizace, které se simulací či testy zabývají.
Úprava pohonů natáčení kol experimentálního robotu Car4
Vespalec, Tomáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Vejlupek, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a konstrukcí mechanismu natáčení kol u experimentálního vozidla Car4. Během této práce se seznámíme s výpočtem zatížení nápravy vozidla, se součástmi a systémy umožňující realizovat translační a rotační pohyb a s různými konstrukčními návrhy aplikování těchto systémů ve vozidle. Výsledkem této práce bude nový mechanismus natáčení kol experimentálního vozidla Car4.
Nehodovost silničního provozu.
Haluska, Roman ; Mandák, Ladislav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem bývalého stavu a vyhodnocením přestaveb nebezpečných úseků silnic, na kterých docházelo k častým dopravním nehodám s velkými materiálními škodami a s těžkými či smrtelnými zraněními. V bakalářské práci jsou popsána a navržena další preventivní opatření především pro chodce a cyklisty, která vedou ke snížení dopravní nehodovosti. V závěru bakalářské práce je řidičům mimo jiné doporučeno zúčastnit se kurzu na polygonním okruhu ke zvýšení řidičských zkušeností na různém druhu povrchu silnice a za různého počasí (sucho, déšť, námraza, sníh, ledovka).
Mechanickohydraulický model rekuperace energie vozidel
Pisklák, Jan ; Vrbka, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršně zpracovává matematicko-fyzikálního model rekuperace kinetické energie vozidla, kterým se zabýval A. Pourmovahed a kolektiv. Využívá metodu determinovaných tepelných časových konstant. Navazuje na vědecké studie Greena W. L. a Otise D. R.. Zahrnuje analytické zpracování, které je poté porovnáno s experimentálními výsledky.
Modely rekuperace kinetické energie vozidel
Fic, Miloslav ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem dosavadního poznání v oblasti modelů rekuperace kinetické energie motorových vozidel. Tento rozbor je zaměřen na modely hydraulických rekuperačních systémů. V této práci jsou představeny přístupy vybraných autorů, matematické vztahy a programové prostředky zaměřené na modelování těchto systémů. V neposlední řadě jsou tyto přístupy zhodnoceny a na závěr je nastíněn možný budoucí vývoj ve výzkumu hydraulických rekuperačních systémů. Tato práce nabízí pohled do problematiky rekuperačních systémů a může být teoretickým základem pro další bádání v této oblasti.
Využití modelu rekuperace kinetické energie vozidel
Galda, Michal ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Analýza aplikace konkrétního modelu rekuperace kinetické energie vozidel.
Sportovní sjezdový vozík pro tělesně postižené
Šantavý, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem prototypu sjezdového sportovního vozíku pro tělesně postižené. Tento projekt byl inspirován jak vozidly poháněnými lidskou silou, tak součástmi z různých průmyslových odvětví. Po popisu zmíněných vozidel dále práce vysvětluje postupný vývoj vozíku od jeho konstrukčních řešení až k vymodelování komponentů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor. V závěru bakalářské práce je uvedena cenová kalkulace kompletního sjezdového vozíku pro tělesně postižené.
Současný stav výzkumu interakce pneumatiky s podložím
Kleger, Ondřej ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Modelování a simulace jsou v současnosti velmi důležitá témata především v automobilovém průmyslu. Těchto simulací se využívá jak při vývoji nových vozidel či při jejich zdokonalování, tak zejména také pro vývoj a testování veškerých aktivních bezpečnostních systémů vozidel jako je systém proti prokluzu kol při brždění ABS, systém proti prokluzu kol při rozjezdu ASR, systém stability vozidla ESP a podobně. Pro všechny tyto systémy a jejich simulace je nutné dobře simulovat interakci kola (pneumatiky) a povrchu. Díky simulování lze podstatně jednodušeji napodobit jízdní situace a celý systém se přibližuje reálnému chování vozidla na vozovce. I přes stále přesnější simulace se však vývoj neobejde bez měření a testů reálné pneumatiky a povrchu.
Studie automatizovaných parkovacích systémů
Peprník, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje současné poznatky o moderních automatizovaných parkovacích systémech. Je to velmi zajímavá myšlenka řešení nedostatku prostoru pro parkování stále se zvětšujícího počtu automobilů. V práci jsou popsány základní typy těchto systémů, jejich využití, technické a provozní parametry, konstrukční a technologické možnosti manipulace s vozy. Dále tato práce obsahuje příklady již realizovaných projektů jak v ČR tak v zahraničí. Uvedl jsem také výhody a nevýhody těchto systémů. V závěru je také krátce nastíněno možné využití těchto systémů v budoucnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.