Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Konstrukce identity prostřednictvím autoportrétu v éře sociálních sítí
Čermáková, Alžběta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fotografickým a společenským fenoménem současné společnosti - tzv. selfie, tedy variací fotografického autoportrétu pořízeného mobilním fotoaparátem. Fenoménem proto, že se rozšířil do všech možných sfér společnosti a postupně začal ovlivňovat lidskou existenci a naše vnímání sebe sama. Práce se snaží probrat tento neprozkoumaný fenomén ze všech možných aspektů. Nahlíží na selfie z hlediska sociologického, psychologického i filozofického. Pokouší se ho popsat, zařadit a charakterizovat na základě dalších pojmů, které jsou s ním neoddělitelně spojené. Práce selfie zasazuje do kontextu sociálních sítí a zkoumá jeho vliv na lidské chování. Snaží se na základě vlastního kvalitativního i kvantitativního výzkumu poskytnout plastický profil uživatele selfie a na základě toho probrat možné motivace a zároveň důsledky, které selfie na člověka má. Práce nabízí spektrum teorií jakými je možné selfie vnímat a na základě kterých se v něm i lépe orientovat. Prostřednictvím všech těchto metod práce přináší vysvětlení fenoménu, příčin, které ho vyvolaly a dopadů, jaké na život lidí má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autoportrét - vivisekce představ sám o sobě
Härtelová, Magdalena Jadwiga ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá autoportrétem jako žánrem se zaměřením na duševní procesy týkající se pojetí vlastní individuality, odehrávající se během tvorby a manifestující se na výsledném díle. Obsahuje čtyři případové studie rozebírající autoportrétní tvorbu čtyř umělců napříč dějinami umění. V úvodní kapitole je položena základní hypotéza popisující dvě možné roviny - vrstvu reprezentační a druhou, obsahující odchylky od původně stanoveného, ve které se projevují osobnostně transgresivní procesy tvorby. Další kapitola je věnována shrnutí typů autoportrétu a historicko-uměleckému přehledu vývoje žánru. Ten se namísto konkrétních děl či umělců soustředí na faktory ovlivňující sebepojetí, postavení umělce a samotný žánr. Následující, třetí kapitola nastiňuje myšlenková východiska práce. Pojednává o možnostech a limitech objektivity, rozsahu individuality a také časovosti. Po ní následuje vlastní tělo práce, které je děleno podle tří aktérů autoportrétu, tedy na autora, objekt a diváka. Každá z kapitol je uzavřena podkapitolou týkající se času a díla: Minulosti jako nastavení, Představám budoucnosti a Přítomnosti díla. Podkapitoly pojednání o autorovi řeší elementy nastavení před tvorbou, jako jsou okolnosti vzniku, prostředky či motivace k tvorbě autoportrétu. Tyto aspekty definují reprezentační rovinu....
Proměny autoportrétu ve fotografii českých intermediálních umělců 90. let 20. století
Klička, Tomáš ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce na příkladu tvorby čtyř intermediálních umělců (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) ukazuje, jakým způsobem byl fotografický autoportrét užit k tematizaci identity, intimity a sociální problematiky v českém umění devadesátých let dvacátého století. Na příkladu těchto autorů se text rovněž dotýká prolínání fotografie s dalšími médii, jako je performance nebo instalace.
Já v možnostech
Lukešová, Eva ; Klodová, Lenka (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Má bakalářská práce „ Já v možnostech“ je založená na několikanásobné proměně, kterou vytvářím přemodelováváním tváře. Vycházím z vlivu života na fyzickou stránku člověka, kdy se každému jedinci jinak během stárnutí formuje obličej od vrásek přes celkový charakter tváře. Tyto vrásky pak aplikuji na můj autoportrét. Vybrala jsem si hned několik typů lidí s cílem vysledovat, jak bych vypadala, pokud bych se rozhodla jít v životě jinou cestou. Je to např. žena v domácnosti, vražedkyně, politička, jeptiška a umělkyně.
Skici a obrazy
JELÍNKOVÁ, Daniela
Tato bakalářská práce s názvem Skici a obrazy je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na osobnost Rembrandta van Rijna a uvádí ho do umělecky-dějinných souvislostí. Dále se tato práce zabývá teorií malířského portrétu a autoportrétu. Následně se věnuje Rembrandtovým autoportrétům. Cílem práce je na základě prostudování malířských i kresebných přístupů a výrazových prostředků mistra barokové malby vybudovat vlastní cestu. Praktická část obsahuje triptych autoportrétů realizovaných olejem na plátně. Malba je předem připravena souborem skic. V kresbách je využito více materiálových možností a to rudka, tužka a uhel přírodní nebo umělý.
Sochařský autoportrét
JELÍNEK, Lukáš
V úvodní části se student zaměří na stručný přehled historie portrétu v sochařské tvorbě. Dále se zaměří na autoportrét jako specifickou portrétní sochařskou tvorbu. Zaměří se na popis a formální rozbor vybraných autoportrétů a jejich "čtvrtý rozměr". Na základě těchto poznatků vytvoří koncept pro pojetí vlastního autoportrétu. Bude pracovat se skicami pro následné modelování autoportrétu a provede finální sádrový odlitek.Průběh realizace bude zdokumentován s cílem názorného přiblížení základních sochařských postupů v modelaci hlavy.
Zaklenutí
Willertová, Aneta ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je tvorba tzv. "osobních mytologií" - subjektivních konstruktů reality, které vznikají samovolně a přirozeně, jako důsledek potřeby výkladu vnějšího i vnitřního světa. Tyto konstrukty staví na základech zkušeností, dojmů a vzpomínek, organicky se spojujících a vytvářejících jedinečné vazby. Práce si klade za cíl toto téma zpracovat do podoby environmentu, který divákovi tyto vazby, pozadí jejich vzniku a výsledné mytologie předloží v autoportrétním celku.
Psychologický portrét
Pokorná, Barbora ; Smetana, Matěj (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Pod názvem "Psychologický portrét" prezentuji dva různé cykly - autoportréty a portréty přátel. Oba cykly mají společné to, že jde o portréty odrážející psychický stav člověka, avšak každý z nich je uchopen jiným způsobem. Přátelé jsou zpodobněni tak, jak sama vnímám jejich osobnost, kdežto autoportréty rekapitulují několik zásadních momentů mého života za poslední rok, které mě nějakých způsobem poznamenaly. Obrazy jsou velice osobní, cizí divák tedy nemůže obraz nikdy dost dobře přečíst - důležité je, aby na něj obraz působil a vyvolával v něm otázky, což umocňují mimo jiné názvy obrazů, které lehce po-odkrývají obsah. Každý z těchto cyklů zároveň nějakým způsobem navazuje na moje předešlé práce, kterými jsem se zabývala v průběhu studia - jde tedy o jakési ucelení předchozí tvorby.
Portréty
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Vývoj portrétní malby, zkoumání stáří a fenoménu moudrosti stáří jako východisko pro vlastní malbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.