Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dialog v pedagogickém procesu
Pellarová, Petra ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Práce se zabývá procesem učení z hlediska mé vlastní zkušenosti. Vedla jsem hodiny pohybové výuky na dvou základních školách – v přípravné třídě a třídách prvních. Inspirací pro mou práci mi byly zkušenosti získané v rámci dialogického jednání, které jsem načerpala na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Mým záměrem bylo si ověřit, že tyto dispozice mohou být jedním z možných předpokladů pedagogické praxe. V práci dále mapuji svou cestu jakožto pedagoga. Zaměřuji se na skupinu a roli pedagoga ve skupině. Také sleduji, jaký vliv může mít pohybová průprava a vše, co se učíme pomocí pohybu, na samotný proces osobnostního vývoje. Za stěžejní pro napsání této diplomové práce pokládám propojení mezi taneční a pedagogickou praxí.
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.
Divadlo fórum: možnosti praktického využití při práci s dětmi a mladistvými
Mejdřická, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dramatické techniky Divadlo fórum při práci s dětmi a mladistvými. Teoretická část práce je členěna na tři kapitoly a první z nich první představuje Divadlo fórum. Druhá přibližuje vznik a techniky Divadla utlačovaných, jehož důležitou součástí je zkoumaná technika. Třetí část poskytuje podrobný popis specifik Divadla fórum (dále DF) včetně jeho cílů, pravidel a zásad pro postavu Jokera. V své druhé části práce představuje vztah DF k systému vzdělávání v České republice, konkrétně se zabývá klíčovými kompetencemi, Osobnostní a sociální výchovou a Dramatickou výchovou a si klade za cíl zmapovat současný stav využívání Divadla fórum v praxi a to zejména ve školním prostředí. Konkrétně je zde popsáno za jakým účelem, kým a s jakým úspěchem se metoda aplikuje. Dále jsou zde porovnány aktuálně využívané varianty s původním teoretickým východiskem Augusta Boala, který byl koncipován pro práci s dospělými jedinci. Na základě této analýzy jsou pak prezentovány zásady, které by mohly pomoci při budoucích realizacích DF s dětmi a mladistvými. Klíčová slova: Divadlo Fórum, vztahy ve třídě, vývojová psychologie, téma, Joker, osobnostní a sociální výchova, primární prevence, dramatická výchova, klíčové kompetence, dramatická výchova
Svět dětské mozkové obrny : nahlížení vlastního postižení v průběhu socializace
Kudláček, Miroslav ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Titzl, Boris (oponent)
- Miroslav Kudláček "Svět dětské mozkové obrny" Práce chce popsat proces, jakým lidé s Dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO) poznávají své postižení. Pro symptomy tohoto postižení je totiž charakteristické, že vznikají nejpozději do jednoho roku po narození. Z toho plyne, že takto postižený člověk/dítě nemá zkušenost "být zdravý". Proto musí své postižení nahlížet a konstruovat jiným způsobem než např. lidé po úrazu. Práce chce tedy popsat kognitivní proces, jakým takto postižení jedinci své postižení poznávají. Teoreticky se chci opírat o sociální konstruktivismus a vývojovou psychologii J. Piageta. Metodologická část by se měla sestávat z rozhovorů s lidmi s DMO.
Význam pravdy ve vztahu adoptivních rodičů a osvojeného dítěte
Pospíšilová, Radka ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Stěžejním tématem je komunikace mezi adoptivními rodiči a adoptovaným dítětem, a to především vhodný způsob sdělování pravdy a vhodné načasování o faktu adopce. V této práci komparuji stanoviska psychologů a dalších odborníků, zejména sociálních pracovníků se zkušenostmi adoptivních rodičů a adoptovaných dětí za použití kazuistik. Dalším významným tématem této práce je identita adoptivních rodičů a adoptovaných dětí. Práce také nastiňuje některé metody a techniky nastiňující možnosti sdělování pravdy dítěti, které jsou současně reflektovány s vývojovou psychologií. Podrobněji pak popisuji konkrétní metody a techniky, zejména arteterapii, biblioteprapii, autogenní trénink.
Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.
Hra zraku a hmatu
LEŠŇOVSKÁ, Lenka
Diplomová práce se specializuje na vznik didaktických pomůcek pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce má dvě části část teoretickou a praktickou. V teoretické části je charakterizován psychologický vývoj člověka s důrazem na vývoj dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále je práce zaměřena na život a dílo reformní pedagožky Marii Montessori. V teoretické části je též pojednáno o učení, využívání didaktických her při výuce a také rozdělení naučných pomůcek. Nedílnou součástí vzdělávacího procesu je učitel/vychovatel, proto mu je v této části věnovaná pozornost. Praktická část se skládá z didaktických pomůcek pro nauku abecedy, číslic, rozvíjení smyslů a drobných úkolů, se kterými se běžně setkáváme při oblékání.
Specifická práce s projevy ADHD u dětí na 1.stupni ZŠ
MUSILOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na specifickou práci učitele na 1.stupni ZŠ v souvislosti s projevy chování, které jsou typické pro děti s ADHD. Teoretická část přibližuje 1. stupeň ZŠ, dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, dále se věnuje vymezení pojmu ADHD, výskytu ADHD, příčinám vzniku a projevům ADHD. Praktická část dipolomové práce analyzuje rozhovory s pedagogy, kteří se setkali s dítětem s ADHD během své pedagogické praxe. Dochází zde ke zjišťování způsobu práce pedagoga s projevy této poruchy ve školním prostředí 1. stupně ZŠ.
Dramatické hry s dětmi mladšího školního věku
BLAŽKOVÁ, Zdeňka
V teoretické části se bude studentka zabývat vymezením teoretických pojmů týkajících se dramatické hry a dramatické výchovy jako takové. Rovněž budou popsány zvláštnosti dané věkové skupiny z hlediska vývojové psychologie. Budou popsány konkrétní možnosti rozvoje osobnosti dítěte, schopnosti se samostatně vyjadřovat a projevovat, ať už pohybem či verbálně při činnostech dramatických. Bude zdůrazněna role učitele (učitelky), který děti podporuje a povzbuzuje, přijímá všechny jejich projevy a nekritizuje. V praktické části se bude studentka zabývat pozorováním skupiny dětí mladšího školního věku při dramatických činnostech. Studentka bude vést dramatický kroužek, kde budou děti rozvíjet své dramatické dovednosti. Některé z nácvičných hodin si bude natáčet na videokameru a bude tak pozorovat změny a zlepšení v dramatickém projevu. Zaměří se na rozdílnost projevu dětí ve skupině. Například na nejvíce extrovertního žáka a naopak introvertního žáka ve skupině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.