Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,786 záznamů.  začátekpředchozí1778 - 1786  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Taneční aktivity dětí školního věku 11 - 15 let
Kubátová, Renata ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Na základě zmíněných bodů obsahu se v této diplomové práci pokusím vytvořit náhled na nabídku současných pohybových aktivit pro děti staršího školního věku, které se nechtějí stát profesionálními tanečníky, ale chtějí se tanci věnovat.

Hip hop jako pohybová aktivita
Melicharová, Eliška ; Polášková, Jitka (oponent) ; Hájková, Jana (vedoucí práce)
The aim of the thesis is to sketch a subject of the dance style of hip hop as the motion activity, and the inclusion of hip hop as a way of the lifestyle. The thesis defines the subject, the history if its creation and defines the main characters of particular style of hip hop dancing. Furthermore, the thesis also deals with the matter of use of the hip hop in the commercial courses and competitions, which are held by different organizations. The outcome of the practical part of the research are the reasons of choice of hip hop by particular fitness center clients.

Od genetické paměti k elektronickému obvodu: zobrazování těla a tělesnosti ve filmové formě screen dance
Španihelová, Magda ; Přádná, Stanislava (oponent) ; Hanáková, Petra (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním různých forem těla a tělesnosti, které vznikají na poli minoritního filmového útvaru screen dance. Do centra pozornosti se tak dostává především specifický typ tancujícího těla, jenž je modifikováno svými virtuózními schopnostmi. V textu se tudíž prolínají dvě umělecké disciplíny - tanec a film, jejich vzájemné ovlivňování i propojování, přičemž pozornost se upíná pouze k západnímu kulturnímu kontextu. Práce nesleduje chronologický vývoj rozličných tendencí mediace tance, nýbrž je strukturalizována do čtyřech kategorií tělesnosti (tělo pracující, poznamenané, potlačované, mizející), které pomáhají klasifikaci tvůrčích přístupů k zaznamenávání pohybujícího se těla i jejich výsledné filmové reprezentace. Zkoumaný filmový materiál se pohybuje od poloviny 40. let dvacátého století do současnosti. Těžiště práce spočívá v analýze, jakým způsobem jsou tancující těla zobrazována, jaké nové typy tělesnosti vznikají na poli screen dance, ale také jaké symbolickoideologické hodnoty s sebou filmový obraz tancujícího těla nese.

Tvorba tanečně-pohybového programu pro seniory
Šimerdová, Jana ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název práce: Tvorba tanečně-pohybového programu pro seniory. Cíl práce: Cílem diplomové práce bylo vytvořit a aplikovat taneční modelový program pro seniory a charakterizovat jeho přínos pro jedince nacházející se v období staršího věku, tedy rozmezí 60 - 90 let. Metoda: Pomocí kvantitativních a kvalitativních metod jsme zhodnotili kvalitu tvorby tanečně-pohybového programu pro seniory. Ke sběru dat jsme použili metodu dotazování technikou ankety, pozorování a skupinové interview. Praxe proběhla ve zvoleném domově důchodců v časovém rozmezí tří měsíců. Výsledky: Výsledky práce jsou podrobně popsány v kapitole 6, Výsledky a okomentovány v diskusi diplomové práce. Výsledky výzkumu prokázaly, že tvorba a aplikace tanečně- pohybového programu měla u výzkumného souboru sice kladné hodnocení, avšak obtížnost programu neodpovídala jejím fyzickým schopnostem a zdála se obtížná. Klíčová slova: Taneční pohybová aktivita, senioři, tanečně-pohybový program.

Možnosti fyzioterapie u chronického přetížení kloubů dolní končetiny u tanečnic baletu
NEŠPŮRKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzioterapie u baletních tanečnic, u nichž dochází k dlouhodobému přetěžování kloubů dolních končetin. Cílem práce je nastínit problematiku baletního tance a uvést několik konkrétních metodik kinezioterapie a fyzioterapie pro prevenci zranění a přetížení. V teoretické části je popsána anatomie a kineziologie kloubů a vazivového aparátu dolních končetin. Dále je zmíněna problematika hypermobility, která je přítomna u všech tanečníků klasického tance, jemuž se věnují delší dobu. Jedním z cílů této práce je přiblížit problematiku baletního tance. Uvedla jsem tedy historii baletu a problematiku poranění pohybového aparátu dolních končetin, které jsou v baletu nejfrekventovanější. Součástí teorie jsou i vyšetřovací metody a terapie. Pro výzkumnou část bakalářské práce byla použita metodika kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořily tři tanečnice, u kterých se projevovalo přetížení pohybového aparátu v oblasti dolních končetin. Během vstupního vyšetření byla odebrána anamnéza, proběhlo statické vyšetření stoje aspekcí i palpačně v oblasti pánve, zkouška hypermobility dle Jandy, vyšetření chůze, dynamické vyšetření pánve Trendelenburg-Duchennova zkouška, analýza chůze, goniometrické a antropometrické vyšetření. V průběhu terapie byly využity techniky měkkých tkání, strečink zkrácených svalů, senzomotorická stimulace, metoda proprioreceptivní neuromuskulární facilitace, dynamická neuromuskulární stabilizace a cvičení na velkém míči. Součástí každé kazuistiky je krátkodobý a dlouhodobý kinezioterapeutický program, čímž byl splněn druhý cíl bakalářské práce. Terapie byla u všech tanečnic účinná. U všech došlo ke zlepšení funkce především v oblasti hlezenního kloubu. Výsledky výzkumné části bakalářské práce poukazují na to, že použité metody byly vhodně zvoleny a efekt terapie je hodnocen pozitivně. Tato bakalářská práce může být přínosem v praxi fyzioterapeuta, který bude pracovat s lidmi majícími obecně potíže v oblasti dolních končetin v důsledku přetěžování a nerovnoměrného zatěžování. Poukazuje na možné způsoby terapie.

Orientální tanec: pohybová aktivita mentálně postižených dívek
Kubeschová, Anna ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Orientální tanec: pohybová aktivita mentálně postižených dívek Cíle práce: Pokouším se o zmapování dostupné literatury s tématem orientální tanec, ptám se, jakým způsobem by se dal orientální tanec aplikovat u mentálně postižených dívek a jakým způsobem jeho pozitivních vlivů využít. Dále si kladu otázku, zda by mohl být orientální tanec v budoucnu vhodný i pro účely taneční terapie a zda na našem trhu existuje nabídka orientálního tance jako volnočasové aktivity mentálně postižených. Dalším mým cílem je vytvoření jednoduché metodiky orientálního tance pro počáteční hodiny tance mentálně postižených. Metoda: Zmapování dosavadních výzkumných poznatků z oblasti vzdělávání mentálně postižených, taneční a pohybové terapie a vlivu orientálního tance na člověka.Vytvoření metodiky úvodních hodin pro tanec mentálně postižených a aplikování této metodiky v praxi se skupinou mentálně postižených dívek. Výsledky: Orientální tanec je velice vhodný jako pohybová aktivita u mentálně postižených dívek, neboť spojuje přiměřenou fyzickou zátěž na ženský organismus, patřičnou dávku relaxace a uvolnění a zároveň ponechává prostor pro vyjádření a rozvoj vlastní osobnosti. Ze strany mentálně postižených dívek je patrný velký zájem o zapojení se do těchto pohybových aktivit, ale na našem trhu jsem...

Hodnocení 13. světové gymnaestrády v Dorbirnu 2007
Kurinová, Barbora ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Hodnocení 13. světové gymnaestrády v Dorbirnu 2007 Cil práce: Cílem práce bylo shromáždit a shrnout současné dostupné poznatky o konání Světových gymnaestrád, porovnat j ednotlivá vystoupení podle vybraných kritérií. Metody práce: Diplomová práce využila metodu deskripce a popisné komparace . Na základě studia pramen~ literatury a videomateriá l~ , kri t ikou a komparací jednotlivých z droj~ byl pomocí přímé metody zpracován popis skutečností . Z analýzy poznatků byl proveden rozbor jednotlivých sledovan~Tch složek vyplývajících z cí le a úkol~ diplomové práce. Výsledky: Z hodnocení tělovfchovných vystoupení podle vybraných kritérií můžeme vyjádřit určitý trend výv oje pohybových skladeb . Nej více bylo při tvorbě vystoupení vyu žito: propojení g:J·mnastického c vičení a t ance, moderní populární hudba, náčiní tzv. ostatní, tj . netypizované náčiní a různé pom~cky, z typizouan~'ch náčiní stuha a malé míče, j ako nářadí malé trampolíny, žíněnky a gymnastick~· koberec, ne j méně byl za stoupen aerobik. Byla z1:~Tra z ňová na výtvarná slo ž ka s kladeb pomocí kostým~ a dekorací. Závěry: Světová gymnaestráda j e velkou svě tovou akcí sportu pro všechny s tendencí navy§ouání počtu účastníkó i di váků. Úspěch akce j e zá Tislý na organizačních schopnostech a materiálním zázemí pořádající země....

Hry a říkadla pro předškolní taneční výchovu
Bartlová, Michaela ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RÁKOSNÍKOVÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na lidové tradice, zvyky, hry, písně a básně se zaměřením na předškolní výchovu a výchovu v 1. a 2. třídách základních škol. Celá práce je rozdělená na čtyři období, a to na jaro, léto, podzim a zimu. V každém období jsou vysvětleny základní tradice a zvyky, dále pak ukázky básní a písní nejčastěji z knihy Karla Plicky Český rok. Na konci každého období jsou uvedeny hry, které se v tomto období hrály. Některé hry nejsou lidové, ale i přesto jsou do práce zařazeny, protože jsou nejvíce rozšířené a známé. U mnoha her jsou sepsány moje poznatky a praktická doporučení anebo různé herní úpravy.

Způsoby rozvíjení herecké tvořivosti
Stavná, Zuzana ; Mrkvička, Ladislav (vedoucí práce) ; Grossmannová-Málková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tím, jaký mohou mít význam workshopy zaměřené na činoherní a pohybové divadlo a na tanec při vytváření postavy v inscenaci, kde se pracuje s dramatickým textem. Tato reflexe vychází z vlastních zkušeností toho přístupu k herectví. V práci popisuji představení a workshopy, které probíhaly jak v rámci studia herectví na DAMU, tak v rámci mimoškolní práce.