Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Herecká postava na divadle a ve filmu/TV - prostředky a proces tvorby
Josefíková, Eva ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Studentka si v práci pokládá za cíl zrekapitulovat průběh studia na DAMU a reflektovat své pozdější zkušenosti z hostování v profesionálních divadlech či krátkého angažmá v kladenském divadle. Stejnou měrou se také zabývá účinkováním před kamerou. Ve své práci popisuje ty školní klauzury, inscenace či filmové a televizní projekty, které jí pomohly změnit dosavadní uvažování nad hereckou prací. Naučily ji nové postupy a umožnily jí posunout se profesně dál. Na základě těchto zkušeností se snaží nalézt a definovat převážně to, co je při herecké tvorbě pro obě disciplíny společné, z jakých zdrojů vycházejí a jakým způsobem se mohou vzájemně ovlivňovat. Vzhledem k tomu, že se na DAMU herectví před kamerou nevyučuje, popisuje své hledání metodou pokus-omyl, resp. sbíráním a tříbením zkušeností projekt od projektu. Své poznatky doplňuje mimo jiné citacemi zahraniční literatury, věnované filmovému herectví, v České republice nepublikované. Citace tedy uvádí ve vlastním překladu.
Odstup od postavy a splynutí s postavou
Radová, Marie ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Předmětem této práce je zkoumání způsobu tvorby divadelních postav studentky činoherního herectví Divadelní akademie skrze hlavní divadelní myšlenky a teorie Denise Diderota, Konstantina Sergejeviče Stanislavského a Bertolta Brechta. Téma odstup od postavy a splynutí s postavou zde chápu jako otázku rozumu a citu na divadle, konkrétně jako otázku vědomého herectví v protikladu k herectví, jež získává svou podobu působením podvědomí. Neustálé zkoušení nových postav a hledání hereckého já mě přivedly ke třem protichůdným divadelním teoriím a potřebě se s nimi konfrontovat. Herecký paradox Denise Diderota, Stanislavského Metodu a Brechtův přístup k divadlu porovnávám navzájem, a zároveň se ke všem vyjadřuji i srze optiku své vlastní herecké zkušenosti. Své divadelní zkušenosti dále rozvádím v kapitole Letovisko, druhé absolventské inscenaci v divadle Disk. Zde si také na otázky o mém hereckém projevu nejvíce odpovídám. Dalším popisovaným divadelním zážitkem je práce na inscenacích Bubnů v noci Bertolta Brechta. Zde porovnávám dvě podoby hry, kterou jsme s ročníkem činoherního herectví nazkoušeli v druhém semestru studia a o čtyři roky později se k ní vrátili a dali jí nový tvar.
Barva a souzvuk v orchestrálních partiturách Tristana Muraila a Marii Schneider
Sýkora, Tomáš ; MRKVIČKA, Ladislav (vedoucí práce) ; HOŘÍNKA, Slavomír (oponent)
Současná hudební teorie a praxe v oblasti soudobé vážné hudby a jazzu jsou úzce spjaty s problematikou tvorby a užití různých souzvuků a barev. Dílo skladatelských osobností jakými jsou Maria Schneider, na poli jazzovém, a Tristan Murail, na poli soudobé vážné hudby, je pro svůj přístup k této problematice naprosto zásadní. Analýza obou kompozičních postupů a technik a úvaha nad možností jejich propojení je téma, které rámcuje obsah této práce.
Na hraně mezi odstupem a ztotožněním
Kraus, Adam ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Titul magisterské práce ?Na hraně mezi odstupem a ztotožněním? vystihuje problematiku, kterou se Adam Kraus zabývá. Reflektuje své vlastní zkušenosti ze studia herectví, své zážitky na stáži v Londýně i svoji první režii. Na zmíněné hraně se nepohybuje hladce, ale složitě řeší konflikt mezi svým sklonem k analýze a kritickému odstupu a mezi potřebou ztotožnit se s hereckou postavou, kterou vytváří. Snaží se dobrat vlastním myšlením podstaty tohoto konfliktu a najít z něho takové východisko, které by rozvíjelo jeho tvůrčí potenciál.
Osobnostní předpoklady herce a práce na jejich rozvíjení
Ďurišová, Michala ; Kudláčková, Jana (vedoucí práce) ; Mrkvička, Ladislav (oponent)
Diplomová práce má název Osobnostní předpoklady herce a práce na jejich rozvíjení. V úvodní části se zaměřuji na obecné vymezení pojmu osobnost a také na osobnost herce jako takovou. Popisuji, co všechno herec ke své profesi potřebuje a jak specifická jeho osobnost může být. V dalších částech se zaměřuji na své vlastní herecké předpoklady a jejich rozvíjení během zkoušení ve školním divadle Disk a také během repríz jednotlivých inscenací. Snažím se popsat problémy, na které jsem během práce narazila a které mě ovlivnily. Písemné zachycení mé školní praxe je protkané příslušnými teoretickými poznatky z dané problematiky. V další části se snažím popsat, jak se během čtyřletého studia herectví vyvíjel můj pohled na hereckou práci. V poslední části práce shrnuji a zhodnocuji dosažené výsledky a docházím k závěru, že herec se musí učit a pracovat na rozvíjení svých hereckých předpokladů celý život.
Cesta k herecké pravdě
Tichý, Miloslav ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkvička, Ladislav (oponent)
Herecká pravda nebo herecká pravdivost. Jak jí mohu dosáhnout? Co musím udělat, abych se vyvaroval falešných intonací? Co mám dělat, abych věděl co říkám, co hraji, co mám cítit, jak se mám hýbat, co chci, kdo jsem a kde jsem? Na všechny tyto otázky si snažím odpovědět, protože herecká pravda je to, co mě přitahuje, zajímá a naplňuje. Ve své magisterské práci popisuji svůj přístup k roli, který mě k herecké pravdivosti přibližuje. Vycházím z profesorů, kteří mě během čtyř let na divadelní škole učili a ovlivňovali a také vycházím z knihy Declana Donnellana ?Herec a jeho cíl?. (1) ?Nejsme tu proto, abychom věci dělali správně nebo špatně. Jsme tu proto, abychom je dělali co nejlíp.?
Chování a jednání - materiál hercovy práce
Holík, Jan ; Mrkvička, Ladislav (vedoucí práce) ; Šiktancová, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá chováním a jednáním v herecké práci a mými zkušenostmi, nabytými za čtyři roky studia herectví, které s chováním a jednáním v herecké práci přímo souvisejí. Dotýkám se zde i pedagogické práce svých kantorů a zabývám se myšlenkami souvisejícími se studiem na DAMU. Dále se podrobněji věnuji herecké práci na postavě Rudolfa v Koltésově Západním Přístavu, jemuž jsme se věnovali v absolventském ročníku. Snažím se zde sebereflexí formulovat svoje postupy při vlastní herecké práci a též se věnuji samému vzniku představení.
Téma postavy a herecké prostředky, král v Calderonovi a postavy během studia
Horák, Jan ; Mrkvička, Ladislav (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Na počátku této práce byla spousta dojmů, inspiračních zdrojů a myšlenek, které jsem si přál zaznamenat a podělit se o ně. Vycházím ze školy nabitý čerstvými zkušenostmi a diplomová práce je pro mě příležitostí, aspoň částečně zhodnotit své působení na DAMU, ohlédnout se, připomenout si určité momenty, porovnat a pojmenovat si ony zkušenosti, které jsou zatím uloženy v mé paměti spíše v podobě dojmů a pocitů. Chronologicky budu procházet jednotlivými etapami mého studia, popisovat svou práci na svěřených úkolech s ohledem na herecké prostředky a témata postav. Občas se zastavím, tu nad novou myšlenkou, tu nad překážkou, se kterou jsem se potýkal. "Jdu se vám teď vyzpovídat" - To jsou první verše krále Basilia, mé absolventské role. Nechť má diplomová práce není ničím jiným.
Způsoby rozvíjení herecké tvořivosti
Stavná, Zuzana ; Mrkvička, Ladislav (vedoucí práce) ; Grossmannová-Málková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tím, jaký mohou mít význam workshopy zaměřené na činoherní a pohybové divadlo a na tanec při vytváření postavy v inscenaci, kde se pracuje s dramatickým textem. Tato reflexe vychází z vlastních zkušeností toho přístupu k herectví. V práci popisuji představení a workshopy, které probíhaly jak v rámci studia herectví na DAMU, tak v rámci mimoškolní práce.
Společenská role herce v českém divadle
Konečný, Jan ; Mrkvička, Ladislav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Jana (oponent)
Práce popisuje mé myšlenkové pochody a úvahy, zabývající se úlohou, rolí herce nejen v divadle, ale především v české společnosti na prahu 21.století. Mé poznatky, postřehy a pozorování, které formují můj názor. Snažím se přemýšlet nejen čistě za sebe, ale i jako člen české společnosti a zástupce jedné generace. Text je tedy psán subjektivně a velmi emotivně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mrkvička, Luboš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.