Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dilema sociálního pracovníka v souvislosti s návrhem střídavé péče u nezletilého dítěte
KUBÁTOVÁ, Renata
V teoretické části se věnuji samotné rodině, jaké jsou její funkce, dále se zabývám manželstvím a rodičovstvím. V další kapitole objasňuji rozvod manželství s nezletilými dětmi, příčiny rozvodovosti a reakce dětí na rozvod. Na to navazuji kapitolou sociální pracovník zabývající se sociálně-právní ochranou dětí, jeho role a kompetence, s jakými dilematy se setkává při své práci. V neposlední řadě se zabývám společnou a střídavou péčí. Jaké jsou předpoklady úspěšné střídavé péče, její výhody a nevýhody. Pro kvalitativní výzkum jsem zvolila techniku polostrukturovaného interview. U tohoto interwiev máme minimum témat a otázek, které tazatel musí probrat. Na tyto základní témata a otázky se pak nabalují další různá doplňující témata, která se tazateli jevila, jako smysluplná či vhodná k rozšíření původního zadání. Data získaná prostřednictvím interview jsem zpracovala pomocí kódování. Výzkumný soubor představovalo oddělení sociálně-právní ochrany dětí. Toto oddělení patří pod odbor sociálních věcí ve městech s rozšířenou působností. Konkrétně se jednalo o sociální pracovnice tohoto oddělení, od kterých jsem získávala potřebné informace pro výzkum. Cílem diplomové práce bylo popsat dilemata sociálního pracovníka v oblasti sociální práce, v souvislosti s rozhodováním o střídavé péči u nezletilého dítěte. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že v České republice stále převládá počet dětí, které soudy svěřují do výhradní péče matkám. Častěji se stává, že otcové dětí, kteří na začátku jsou pro střídavou péči, po určité době svá stanoviska přehodnotí a rozhodnou se ponechat výchovu dětí na matkách. Ohledně dilemat sociálních pracovnic, které se zabývají sociálně-právní ochranou dětí, nastávají situace, kterých je stále více. Jedná se především o situace, kde se rodiče nedokážou domluvit na žádných pravidlech, podle kterých by mohla střídavá péče bez problémů fungovat. V těchto zmíněných situacích, je dítě svěřeno do výhradní péče jednomu z rodičů. Každodenním problémem sociálních pracovnic je velké množství klientů. Hlavní důvod, proč je tomu tak, je rostoucí počet rozvodů manželů. Aby vůbec byly schopny zvládat tak velký počet klientů, vše vede k tomu, že sociální pracovnice jsou nuceny omezovat svůj čas, energii, ale i pozornost, kterou věnují jednotlivým klientům. Konkrétně v Českých Budějovicích sociální pracovnice oddělení sociálně-právní ochrany dětí vedou málo konzultací se svými klienty přímo v kanceláři. Je to především z hlediska časového, proto častěji na požádání soudu provádějí sociální šetření u konkrétních rodin. Řada sociálních pracovnic se setkává s tím, že rodina si přeje realizovat střídavou péči, ale z důvodu nespolupráce obou rodičů většina střídavých péčí končí. Co se týká forem střídavé péče, tak většina rodin realizuje týdenní střídavou péči. Především je to u dětí mladšího školního věku a to z toho důvodu, že děti jsou malé a po krátké době se jim začne stýskat po druhém rodiči. U starších dětí je realizována 14denní forma střídavé péče. Většinou je nebaví to věčné stěhování se od jednoho rodiče k druhému. Přínosem práce je poskytnout námět pro sociální pracovníky, zabývající se sociálně právní ochranou dětí, do vlastní praxe v souvislosti se střídavou péčí. V neposlední řadě mohou výsledky sloužit pro evaluaci přístupu sociálních pracovnic s rodinami, které si přejí realizovat střídavou péči.
Taneční aktivity dětí školního věku 11 - 15 let
Kubátová, Renata ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Na základě zmíněných bodů obsahu se v této diplomové práci pokusím vytvořit náhled na nabídku současných pohybových aktivit pro děti staršího školního věku, které se nechtějí stát profesionálními tanečníky, ale chtějí se tanci věnovat.
Pohybová průprava dětí školního věku (6 - 8 let)
Kubátová, Renata ; Vurmová, Marie (vedoucí práce) ; Kytýřová, Markéta (oponent)
Na základě zmíněných bodů obsahu se v této bakalářské práci pokusím předložit systematický souhrn cviků, pohybových a tanečních her, pohybové improvizace a okrajově i způsoby uvolnění, které jsou nedílnou součástí každé cvičební hodiny. Cílem této práce je tedy nabídnout učitelům motivující materiál, jehož jednotlivé části byly s úspěchem vyzkoušeny v praxi. Znalost fyzických a psychických zákonitostí dětského věku, zvládnutí nejrůznějších pohybových technik a her směřuje k tomu, aby se dětské vnímání hudby a vytváření pohybu dělo v uvolněné atmosféře. Učitel, ale i samy děti pak budou vnímat pokrok v rozvoji jednotlivých dovedností a prožívat společně pocity radosti.
Volný čas dětí na základních školách v Pelhřimově
KUBÁTOVÁ, Renata
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na základních školách v Pelhřimově se v teoretické části věnuje současnému pohledu na volný čas, jeho funkcím a formám volnočasových aktivit. Zaměřuji se na výchovu ve volném čase, její historický vývoj a počátky. Dále jsou vymezeny základní modely volného času, výchova mimo vyučování, její funkce a nejvýznamnější zařízení. V závěru teoretické části uvádím činitele, kteří ovlivňují dítě ve vztahu k volnočasovým aktivitám, jako jsou rodina, škola, vrstevnická skupina a lokální prostředí. Pro kvantitativní výzkum jsem zvolila techniku dotazníku, určené dětem základních škol v Pelhřimově. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jak žáci základních škol v Pelhřimově tráví svůj volný čas, dále zjistit nabídku volnočasových aktivit škol a organizací pro děti v Pelhřimově. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že společnou činností všech dětí je sport. Nejvíce času také tráví u počítače, přičemž v mladším školním věku jej používají jako prostředek zajišťující zábavu formou her. U dětí staršího věku převažuje využití směrem ke komunikačním možnostem internetu. V neposlední řadě tráví volný čas sledováním filmů, poslechem hudby a dívky navštěvují taneční kroužky. Děti z výzkumného souboru považují naplnění svého volného času za dostatečné, i přesto uvedly pár nedostatků, jako jsou např. kulturní kroužky, PC herna, nákupní centrum. Tato práce slouží ke zjištění, o jaké volnočasové aktivity mají děti na základních školách v Pelhřimově největší zájem. Zjištěné informace mohou využít volnočasová zařízení, k vytvoření chybějících zájmových kroužků.

Viz též: podobná jména autorů
4 KUBÁTOVÁ, Radka
4 KUBÁTOVÁ, Renata
4 Kubátová, Radka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.