|
Role obalu a etikety vína v nákupním chování spotřebitele
Glóziková, Eliška
Role obalu a etikety vína v nákupním chování spotřebitele. Brno, 2015. 99 s. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce Ing. Martin Souček, Ph.D. Práce se zabývá chováním spotřebitele a nákupním rozhodovacím procesem na trhu s vínem s důrazem na vliv obalu a etikety vína. V praktické části práce jsou využity kvalitativní výzkumné metody. Dvě hlavní metody jsou eye-trackingový výzkum a hloubkové rozhovory. Z výsledků práce je sestaven model chování spo-třebitele. Součástí práce jsou také doporučení, použitelná při vytváření etikety vína.
|
|
Specifika obchodního jednání v Číně
Tycová, Tereza ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má za cíl poskytnout komplexní pohled na obchodní jednání s čínskými partnery, zejména s ohledem na interkulturní rozdíly a zvláštnosti obchodního protokolu. Práce je rozdělena do čtyřech kapitol, které se věnují Číně jako teritoriu, kulturním zvláštnostem, obchodnímu protokolu a také vybranému obchodnímu jednání mezi českou a čínskou společností. Znalost čínských "pravidel hry" a dostatečná příprava na jednání jsou nezbytnými předpoklady pro dlouhodobý úspěch na čínské scéně.
|
|
Obchodní a kulturní specifika Malajsie
Mitrengová, Veronika ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je charakterizovat malajskou kulturu a její dopad na obchodní jednání s malajským partnerem. První kapitola se zabývá obecnou charakteristikou Malajsie, podává informace o geografii, obyvatelích, jazyku, podnebí, státním zřízení a politické situaci, státních symbolech, členství v mezinárodních organizacích a ekonomické situaci v zemi. Druhá kapitola rozebírá malajskou kulturu, konkrétně se věnuje náboženství, umění, nejdůležitějším svátkům, malajské kuchyni, hlavním turistickým zajímavostem a kulturním dimenzím podle Geerta Hofstedeho. Třetí kapitola pojednává o přípravě a průběhu obchodního jednání a o obchodní etiketě.
|
| |
| |
| |
|
Obchodní a diplomatický protokol Francie
Pelánová, Pavla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Čechová, Libuše (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Obchodní a diplomatický protokol Francie bylo především specifikovat francouzský obchodní a diplomatický protokol, a následně odpovědět na několik výzkumných otázek: Existuje rozdíl mezi tím, co se dočteme v příručkách o francouzském obchodním a diplomatickém protokolu, a praxí? Můžeme generalizovat francouzský obchodní protokol a označit jej za platný pro všechna odvětví či generace manažerů? Dá se říci, že francouzský diplomatický protokol je platným souborem pravidel, který se bezpodmínečně dodržuje? V první kapitole jsou formulovány klíčové pojmy pro dané téma - protokol, obchodní protokol, obchodní jednání, společenská etiketa, diplomatický protokol. Druhá kapitola se zabývá francouzským obchodním protokolem, organizací a průběhem obchodního jednání, etiketou oblékání a darování, charakteristikou typické francouzské firmy. Třetí kapitola poskytuje informaci o francouzském diplomatickém protokolu, především se zaměřením na průběh působení velvyslanců ve Francii. Závěrečná čtvrtá kapitola představuje praktickou část této práce, ve které jsou rozebrány různé příklady francouzského obchodního a diplomatického protokolu v praxi, a to na základě kvalitativních rozhovorů s několika odborníky na dané téma.
|
|
Sociální normy a etiketa v obchodním styku
Tetenková, Pavla ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Práce se zabývá problematikou sociálních norem a etikety. Účelem práce je poskytnout čtenáři ty nejdůležitější informace, které mu následně pomohou při orientaci ve složité problematice pravidel společenského života, především pak v jeho obchodní rovině. V první části bude čtenáři nastíněna problematika sociálních norem a představeny sociologické koncepce týkající se sociálních deviací. Druhá část se zabývá etiketou, a to nejen historií etikety a jejími základními pravidly, ale především etiketou v obchodním styku. Teoretické části práce jsou prokládány praktickými ukázkami zahraničních zvyklostí a jejich komparací. V příloze práce jsou k nalezení výsledky vlastního empirického šetření, které zkoumá orientaci studentů osmiletého gymnázia v problematice etikety všedního dne.
|
| |
|
Analýza role etikety v obchodním jednání vybrané společnosti
Brchlová, Petra ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Adámek, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza role společenského chování a dodržování pravidel etikety v obchodním styku ve vybrané společnosti. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy. Dále se zabývá důležitými prvky během obchodního jednání jako představování, podání ruky či předání vizitek. Objasňuje správné postupy v distanční komunikaci a dress code v obchodním styku. Cílem praktické části je doporučit opatření na zlepšení situace ve společnosti na základě porovnání interních postupů vybrané společnosti s pravidly etikety a vyhodnocení dotazníkového šetření.
|