Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,646 záznamů.  začátekpředchozí16617 - 16626dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Moderní marketing
Koblásová, Jana ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Slanařová, Martina (oponent)
Cílem práce je shrnutí historického vývoje marketingu, přiblížení nejmodernějších metod marketingu 21. století. Práce hodnotí přístup domácností k vybraným informačním a komunikačním technologiím a navrhuje podnikatelskou příležitost v oblasti multimedií.

Vývoj spotřeby domácností v České republice
Málková, Zuzana ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Tato práce pojednává o vývoji spotřeby domácností. Teoretická část práce obsahuje pojmy a vztahy týkající se spotřeby domácností. Praktická část se týká vlastní analýzy spotřeby domácností. Tato část se zabývá například vývojem a strukturou spotřeby domácností, vztahem spotřeby, úspor a disponibilního důchodu domácností. Zjišťuji například, jaký podíl zaujímala spotřeba na hrubém domácím produktu v České republice a ve státech Evropské unie nebo jaký vliv měla spotřeba domácností na meziroční změny hrubého domácího produktu.

Vliv finanční krize na finanční situaci českých domácností v komparaci s vybranými státy EU
Wimmerová, Johana ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (oponent)
Cílem této práce je poskytnout ucelený pohled na vliv finanční krize (resp. ekonomické krize) na finanční pozici českých domácností a porovnat vývoj situace v ČR se situací domácností okolních států. Práce je rozdělena na tři části, přičemž postupně se zabývá vývojem finanční krize a jejím vlivem na makroekonomické veličiny České republiky. V další - hlavní části jsou podrobně popsány struktura a vývoj úspor a dluhů českých domácností před a během krize, a jejich srovnání s vybranými státy Evropské unie. V poslední kapitole je pak dopad krize znázorněn pomocí jednoduchého statistického modelu.

Analýza vývoje zadlužení domácností
Pucandlová, Miroslava ; Dvořák, Pavel (vedoucí práce) ; Fantová Šumpíková, Markéta (oponent)
Práce se zabývá analýzou vývoje zadlužení domácností. Zkoumá příčiny a důsledky vývoje zadlužení. Popisuje vývoj zadlužení domácností u bankovních i nebankovních institucí.Zhodnocuje faktory ovlivňující zadlužení domácností. Poskytuje srovnání zadlužení českých domácností se zeměmi EU.

Dopad schodků veřejných rozpočtů na chování domácností
Řehůřek, Tomáš ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Chovají se české domácnosti v souladu s Ricardiánskou ekvivalencí? Projídáme našim dětem budoucnost? Právě toto jsou hlavní otázky, na které se snaží odpovědět tato práce. Regresní analýza byla provedena na ročních i čtvrtletních datech. Její výsledky nám umožnily zamítnout platnost Ricardiánské ekvivalence (což je v rozporu s mnoha obdobnými výzkumy provedených v zahraničí), a tudíž se přiklonit k platnosti tzv. tradiční hypotézy. Z níž jsou vyvedeny makroekonomické důsledky života společnosti, jež více utratí, než je schopna vyprodukovat. Jako klíčové kritérium dopadů se ukázalo, zdali jsou půjčky použity na spotřebu či na investiční výdaje při respektování tzv. investičního kritéria.

Marketingové chování teplárenské společnosti v regulovaném odvětví energetiky
Koutník, Michal
Teplárenství je jedno z národohospodářských odvětví energetiky. Teplárenské společnosti jsou považovány za místní monopoly. Příčina tohoto stavu je v tom, že zákazníci nemají téměř žádné příležitosti změnit dodavatele či způsob vytápění, zejména pro značnou investiční náročnost pořízení technologie otopných systémů. Specifický problém u teplárenských společností je v tom, že podstatnou část odběratelů tvoří domácnosti, které v důsledku rostoucí ceny spotřebované tepelné energie mají zájem na úsporách. Objem prodeje tepla je u domácností závislý zejména na venkovní teplotě. Zákazníka nelze motivovat k většímu nákupu, poněvadž odebere pouze takové množství tepelné energie, které spotřebuje k vyrovnání tepelných ztrát vytápěného objektu. Disertační práce nazvaná "Marketingové chování teplárenské společnosti v regulovaném odvětví energetiky" pojednává o možnostech využití nástrojů marketingu v podnicích vyvíjejících činnost v cenově regulovaném odvětví energetiky. Přibližuje základní vztahy, které v odvětví teplárenství mezi sebou jednotlivé subjekty v obchodních vztazích navazují a analyzuje vztahy mezi nimi. Obsahuje především hodnocení působení vnějších vlivů na teplárenské společnosti. Ukazuje na možnosti využívání jednotlivých prvků marketingového mixu v teplárenské společnosti, kombinaci prvků, případně pro specifické podmínky teplárenství jenom některé z nich. Příčina tohoto stavu se spatřuje v tom, že produkt je jednoznačně vymezen, cena je z významné části regulována státem reprezentovaným Energetickým regulačním úřadem, distribuční systém rozvodu tepelné energie je pevně vytvořen. Ukazuje se, že v rozhodující míře je z marketingového mixu nejúčinnější cílené a efektivní využívání nástrojů marketingové komunikace, zejména vytváření vztahů s veřejností, podpory prodeje a reklamy. Při přípravě disertační práce byly stanoveny jednotlivé hypotézy a zjištěné skutečnosti byly konfrontovány se situací v reálných podmínkách konkrétní teplárenské společnosti, firmy VYTEZA, s.r.o., která zajišťuje vytápění více než 3700 domácností ve městě Vyškov. Při zpracování problematiky bylo potvrzeno, že teplárenské společnosti mají jenom omezené možnosti využívat všechny nástroje marketingového mixu. Z tohoto důvodu se zaměřují na využívání komunikačního mixu, zejména ve specifických situacích a určitých časových obdobích.

Cesta k udržení vedoucí pozice společnosti RWE na trhu zemního plynu v ČR
Kvapil, Jaroslav ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Vokřál, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá pozicí společnosti RWE na trhu zemního plynu jako prostředku k vytápění v ČR a marketingovými nástroji, které tuto pozici pomohou udržet. Za tímto účelem je v rámci marketingového plánu provedena analýza trhu zemního plynu v ČR a následně jsou navrženy kroky, které by měly zastavit odliv zákazníků z řad domácností. Stručně popsány jsou i alternativní možnosti vytápění, včetně těch, na které by se měla firma RWE v budoucnu zaměřit. Cílem práce je navrhnut řešení, které by mohlo inspirovat marketingový tým společnosti RWE při vlastním marketingovém plánování.

Vliv nových technologií v energetice na domácnosti
Novák, Dominik ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Žádník, Josef (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl vyhodnotit potenciál domácích systémů pro ukládání energie pro koncového uživatele. V teoretické části proto představuje historický vývoj na energetických trzích v Evropě, s účelem identifikovat, jaký byl dopad tohoto vývoje na produkty nabízené poskytovateli elektřiny koncovým uživatelům. Poznatky z této analýzy jsou následně využity k sestavení modelu, který slouží k vyhodnocení profitability domácích baterií pro tuzemské domácnosti, a který je představen v praktické části diplomové práce. S pomocí modelu je provedeno vyhodnocení profitability domácích baterií pro tři různé typy domácností a zároveň jsou identifikovány základní hnací síly a omezení pro rozvoj adopce systémů pro ukládání energie tuzemskými domácnostmi.

Reaction of household energy demand to improvements in energy efficiency : What about the rebound effect?
Rubínová, Stela ; Mikolášek, Jakub (oponent) ; Ščasný, Milan (vedoucí práce)
Zvyšování energetické účinnosti se stalo jednou z hlavních nadějí na snižování poptávky po energii a na dosažení ekologických cílů. Efektivita politik založených na propagaci energetické účinnosti však může být podkopána změnou chování ekonomických subjektů. Efektivněji vyráběná energetická služba (například vytápění domácnosti) se totiž stává levnější a ekonomická teorie pak říká, že spotřebitelé by této služby měli spotřebovávat více, čímž se sníží potenciálních úspory z lepší účinnosti. Tento jev je nazýván "rebound" efekt a od počátku osmdesátých let se dostal do hledáčku mnoha energetických ekonomů. Ani dnes však neexistuje shoda na jeho významnosti. Kvantifikace "rebound" efektu naráží zvláště na špatnou dostupnost dat a porovnání empirických výsledků je ztíženo metodologickou rozmanitostí jednotlivých studií. Tato práce se soustředí právě na teorii poptávky po energetických službách, definice a metodologii jejího odhadování. Poskytuje komplexní přehled studií v dané oblasti a nastiňuje, které metodologické postupy nejlépe odpovídají ekonomické teorii.

Decision-making about classification of stocks into investment portfolio of households
Pilát, Roman ; Zámečník, Petr (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Rozumně hospodařící domácnosti vytvářejí ze svých příjmů přebytky, které alokují do různých druhů aktiv. Teoreticky jednou skupinou nejvýnosnějších aktiv jsou akcie, které s sebou ovšem nesou též celou řadu rizik. Za jakých okolností má domácnost akcie do svého investičního portfolia zařadit a jakým způsobem může volit konkrétní akciové tituly?