Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Princip solidarity kontra princip zásluhovosti v českém právu sociálního zabezpečení
Koutník, Michal ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Resumé Princip solidarity kontra princip zásluhovosti v českém právu sociálního zabezpečení Tato diplomová práce se zabývá problematikou principů solidarity a zásluhovosti v sociálním zabezpečení. Cílem práce je popsat význam solidarity jako základního východiska pro opodstatnění moderního sociálního zabezpečení a poměřit ho s principem zásluhovosti, který bývá stavěn do protikladu k solidaritě. Práce vymezuje oba principy obecně a pro zachycení jejich konkrétních projevů se zaměřuje na oblast důchodového zajištění. Práce se skládá z úvodu, dvou hlavních kapitol, které se dále větví na podkapitoly, a závěru. První kapitola se zabývá oběma principy obecně, popisuje jejich historický vývoj, nastiňuje myšlenky vybraných domácích i zahraničních autorů, kteří se předmětnými principy zabývali, a shrnuje významnou judikaturu Ústavního soudu v dané oblasti. Jedna z podkapitol je věnována i spravedlnosti jako principu úzce provázaného s předmětnými principy této práce. Druhá z kapitol je zaměřena na důchodové zajištění v České republice. Detailně sleduje genezi právní úpravy důchodového zajištění na území České republiky z hlediska předmětných principů, charakterizuje současnou právní úpravu, analyzuje projevy solidarity a zásluhovosti v jejím rámci a popisuje další související témata objevující se v důchodovém...
Princip solidarity kontra princip zásluhovosti v českém právu sociálního zabezpečení
Koutník, Michal ; Koldinská, Kristina (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Resumé Princip solidarity kontra princip zásluhovosti v českém právu sociálního zabezpečení Tato diplomová práce se zabývá problematikou principů solidarity a zásluhovosti v sociálním zabezpečení. Cílem práce je popsat význam solidarity jako základního východiska pro opodstatnění moderního sociálního zabezpečení a poměřit ho s principem zásluhovosti, který bývá stavěn do protikladu k solidaritě. Práce vymezuje oba principy obecně a pro zachycení jejich konkrétních projevů se zaměřuje na oblast důchodového zajištění. Práce se skládá z úvodu, dvou hlavních kapitol, které se dále větví na podkapitoly, a závěru. První kapitola se zabývá oběma principy obecně, popisuje jejich historický vývoj, nastiňuje myšlenky vybraných domácích i zahraničních autorů, kteří se předmětnými principy zabývali, a shrnuje významnou judikaturu Ústavního soudu v dané oblasti. Jedna z podkapitol je věnována i spravedlnosti jako principu úzce provázaného s předmětnými principy této práce. Druhá z kapitol je zaměřena na důchodové zajištění v České republice. Detailně sleduje genezi právní úpravy důchodového zajištění na území České republiky z hlediska předmětných principů, charakterizuje současnou právní úpravu, analyzuje projevy solidarity a zásluhovosti v jejím rámci a popisuje další související témata objevující se v důchodovém...
Marketingové chování teplárenské společnosti v regulovaném odvětví energetiky
Koutník, Michal
Teplárenství je jedno z národohospodářských odvětví energetiky. Teplárenské společnosti jsou považovány za místní monopoly. Příčina tohoto stavu je v tom, že zákazníci nemají téměř žádné příležitosti změnit dodavatele či způsob vytápění, zejména pro značnou investiční náročnost pořízení technologie otopných systémů. Specifický problém u teplárenských společností je v tom, že podstatnou část odběratelů tvoří domácnosti, které v důsledku rostoucí ceny spotřebované tepelné energie mají zájem na úsporách. Objem prodeje tepla je u domácností závislý zejména na venkovní teplotě. Zákazníka nelze motivovat k většímu nákupu, poněvadž odebere pouze takové množství tepelné energie, které spotřebuje k vyrovnání tepelných ztrát vytápěného objektu. Disertační práce nazvaná "Marketingové chování teplárenské společnosti v regulovaném odvětví energetiky" pojednává o možnostech využití nástrojů marketingu v podnicích vyvíjejících činnost v cenově regulovaném odvětví energetiky. Přibližuje základní vztahy, které v odvětví teplárenství mezi sebou jednotlivé subjekty v obchodních vztazích navazují a analyzuje vztahy mezi nimi. Obsahuje především hodnocení působení vnějších vlivů na teplárenské společnosti. Ukazuje na možnosti využívání jednotlivých prvků marketingového mixu v teplárenské společnosti, kombinaci prvků, případně pro specifické podmínky teplárenství jenom některé z nich. Příčina tohoto stavu se spatřuje v tom, že produkt je jednoznačně vymezen, cena je z významné části regulována státem reprezentovaným Energetickým regulačním úřadem, distribuční systém rozvodu tepelné energie je pevně vytvořen. Ukazuje se, že v rozhodující míře je z marketingového mixu nejúčinnější cílené a efektivní využívání nástrojů marketingové komunikace, zejména vytváření vztahů s veřejností, podpory prodeje a reklamy. Při přípravě disertační práce byly stanoveny jednotlivé hypotézy a zjištěné skutečnosti byly konfrontovány se situací v reálných podmínkách konkrétní teplárenské společnosti, firmy VYTEZA, s.r.o., která zajišťuje vytápění více než 3700 domácností ve městě Vyškov. Při zpracování problematiky bylo potvrzeno, že teplárenské společnosti mají jenom omezené možnosti využívat všechny nástroje marketingového mixu. Z tohoto důvodu se zaměřují na využívání komunikačního mixu, zejména ve specifických situacích a určitých časových obdobích.

Viz též: podobná jména autorů
2 Koutník, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.