Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,643 záznamů.  začátekpředchozí1624 - 1633další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Vývoj pojetí literární postavy v rámci tvorby Aloise Jiráska
MUSÍLKOVÁ, Michaela
Práce se bude zabývat biografií a tvorbou Aloise Jiráska s přihlédnutím k dobové kritice a základním konceptům souvisejících s literární postavou, naratologií a estetikou. Dále bude cílem aplikovat získané poznatky z teoretické části na část praktickou. Pomocí interpretací vybraných literárních postav v dílech Skaláci, F. L. Věk a Temno se poté pokusí zachytit proměny pojetí těchto postav v daných fázích Jiráskovy tvorby a určit tím jejich vývoj během období přibližně čtyřiceti let tvůrčí činnosti autora.

Moje cesta k osobnostnímu pojetí v předškolní výchově
MIGLOVÁ, Eva
Cílem mé práce je na základě vlastní případové studie porovnat vzdělávání, metody a formy práce v Mateřské škole Dobrá Voda u Českých Budějovic v letech 1978 až 2013. Teoretická část popisuje pojetí, smysl a proměny konceptu dětství v historické perspektivě, potřebu předškolní výchovy a její proměny. Zaměření cílů předškolní výchovy v období sociocentrismu, pedocentrismu a osobnostní orientace předškolní výchovy v současnosti. Praktická část obsahuje reflexi vlastní pedagogické práce ve dvou částech: - Můj příběh moje cesta k osobnostnímu pojetí v předškolní výchově. - Komparace jak vypadala předškolní výchova v době mého nástupu do praxe v roce 1978 v období totality. Jaké byly přístupy k dětem, k jejich vzdělávání, individualitě, k rodičovské veřejnosti a jaká je současnost v roce 2013, vzdělávání v MŠ Dobrá Voda v současnosti.

Personální práce v malém podniku
Látalová, Silvie ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Fučíková, Jana (oponent)
Práce pojednává o personální práci v malém podniku. Cílem práce je analyzovat personální práci v malém podniku PAT, poukázat na silné a slabé stránky a případně navrhnout vhodné řešení. V teoretické části, po definování pojmů personální práce a malý podnik, jsou popsány rozdíly v personální práci mezi malým a velkým podnikem a následně popsány jednotlivé personální činnosti a jejich specifika v malém podniku. V praktické části je analyzováno pojetí personální práce a provádění jednotlivých personálních činností ve vybraném podniku PAT. Práce je zpracována na základě odborné literatury, podnikových dokumentů, rozhovorů se zaměstnanci i vlastních zkušenosti autorky.

Polemika o lidských právech mezi E. Burkem a T. Painem
GREGOROVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá slavnou polemikou o výkladu Francouzské revoluce mezi Thomasem Painem a Edmundem Burkem. Tato polemika je zasazena do kontextu anglické debaty o revoluci. Ta začala Priceovým kázáním k výročí Slavné revoluce (On the Love of our Country, 1789), které bylo impulzem k napsání slavného pamfletu Reflections on the Revolution in France od Burka. Na něj reagoval Paine s textem Rights of Man, ve kterém vyložil svoji filozofii lidských práv. Pozornost je soustředěna na rozdílný výklad pojetí práv u obou autorů.

Luigi Pirandello: humor in his novel Il Fu Mattia Pascal
SEDLÁČKOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývá italským autorem Luigim Pirandellem a jedním z jeho nejznámějších románů: Il fu Mattia Pascal. Hlavním cílem bude najít v románu příklady Pirandellova humoru a dokázat tak, že román je právem označován za jedno z prvních humoristických děl autora. Na začátku práce představím autora a jeho dílo obecně. Poté se zaměřím na jeho esej LUmorismo, která je důležitá pro analýzu románu. V této eseji Pirandello shnrul koncept svého pojetí humoru. Na základě této eseje pak provedu rozbor románu.

Efektivní výukové strategie
Starý, Karel ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Janík, Tomáš (oponent) ; Stuchlíková, Iva (oponent)
V první části disertační práce jsm e si položili obecnou otázku, jaká výuka je efektivní, a pokusili jsme na ni najít odpověď v teoretických zdrojích. Nejdříve jsm e vymezili pojmy výuka a výukové strategie. Vycházíme z takového pojetí, které výuku chápe především jako interaktivní proces vyučovacích činností učitele a učebních procesů žáků. Výukovými strategiemi rozumíme promyšlené záměry, plány a postupy učitele, které předcházejí použití konkrétních výukových metod. Soustředili jsme pozornost především na tzv. procesuálni efektivitu, která se soustřeďuje na procesy vyučování a učení a je významným doplněním rezultativní efektivity, která se zabývá zjišťováním výsledků učebních procesů. Z analýzy teoretických zdrojů jsme vyvodili faktory, které pro procesuálni efektivitu výuky považujeme za rozhodující. Teoretické poznatky jsm e soustředili do modelu cílevědomé, aktivní a smysluplné výuky (CAS), který jsm e se pokusili dát do vztahu se zákonitostmi časového průběhu výuky. Tím jsme dospěli ke struktuře efektivního učebního cyklu. Tento cyklus je tvořen fázemi stanovování učebních cílů, aktivování dosavadních znalostí, porozumění novému učivu, retence znalostí a závěrečnou reflexí. Pojmenování fází odpovídá učebním procesům, ke kterým by u žáků při výuce mělo docházet. K jednotlivým fázím učebního cyklu jsm...

Právní aspekty pronásledování židovského obyvatelstva v nacistickém Německu
Fialová, Barbora ; Seltenreich, Radim (vedoucí práce) ; Horák, Záboj (oponent)
Tato práce nazvaná "Právní aspekty pronásledování židovského obyvatelstva v nacistickém Německu" se zabývá poměrně krátkým obdobím historie ve vztahu ke konkrétní skupině jedinců. Přináší pohled na perzekuci židovského obyvatelstva ze strany nacistického státu z hlediska ponejvíce právního, se zaměřením na konkrétní zákony a nařízení přijatá v souvislosti s antisemitskou politikou nacistů. Cílem této práce byla snaha shrnout krátký úsek židovské historie, poukázat na nejdůležitější právní aspekty vyčleňování německých Židů ze společnosti a dokázat, že převzetí moci nacisty a nastolení antisemitské politiky mělo zákonný podklad. Práce je členěna (nepočítáme-li úvod a závěr) do šesti kapitol, které se dále dělí na podkapitoly, případně ještě na další části. První kapitola přináší exkurs do obecného pojetí lidských ras, rasismu a rasistických ideologií, nezbytný pro pochopení uvažování společnosti na počátku 20. století. Nacisté byli přesvědčeni o existenci vyšších a nižších ras a nebezpečí jejich mísení, na čemž postavili svou antisemitsky založenou politiku, vedenou v zájmu zachování "čistoty rasy". Druhá kapitola se zaměřuje na vymezení pojmu antisemitismus a na příčiny a rozvoj antisemitismu v období nacismu. Následující kapitola pohlíží na situaci v Německu po druhé světové válce, problematiku...

Reorganizace jako způsob řešení úpadku
Mazzolini, Norbert ; Smolík, Petr (vedoucí práce) ; Zoulík, František (oponent)
Cílem této práce bylo zpracovat právní úpravu reorganizace jako jednoho z možných způsobů řešení úpadku, poukázat na její možnosti a úskalí, popsat postup, jakým reorganizace probíhá a naznačit možnosti jejího praktického využití. Práci uvádí popis institutu úpadku, který má pro insolvenční právo klíčový význam. Úvodní kapitola se proto věnuje ekonomickému a právnímu pojetí úpadku, jeho důsledkům a nutnosti jeho právní regulace. Insolvenční právo má nejen na našem území dlouhou historickou tradici. Krátký exkurs do historie proto nebylo možné opomenout, a to od prvopočátků obsažených v římském právu, přes období Rakouska-Uherska a první republiky až po zákon č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání, který aktuální úpravě insolvenčního práva předcházel. Po stručném úvodu popisujícím přípravu zákona č. 182/2006 Sb., insolvenčního zákona, nové způsoby řešení úpadku, jeho definici insolvenčním zákonem a zakotvení nového institutu hrozícího úpadku, práce pokračuje již samotnou reorganizací, když definuje její pojem a zákonem předpokládané podmínky její přípustnosti. Vzhledem k tomu, že reorganizace je v českém právním řádu institutem zcela novým, vyžádala si práce poměrně obsáhlý výklad týkající se zahraničních právních úprav. Zákonodárce totiž při přípravě zákona čerpal z řady zahraničních předpisů, zejména...

Stres žáků a studentů zdravotnických škol při praktické výuce ve zdravotnických zařízeních
Muknšnáblová, Martina ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stresem žáků a studentů zdravotnických škol při praktickém vyučování ve zdravotnickém zařízení. Jejím hlavním cílem je identifikovat nejčastější a nejzávažnější stresové faktory působící na žáky a studenty při odborné praxi. Teoretická část je věnována pojmu stres, období adolescence, pojetí odborné praxe, typům zdravotnických škol, osobnosti odborné učitelky a školní přípravě žáků či studentů na stresové situace. V empirické části jsou popsány zjištěné stresory, které jsou dále hierarchicky seřazeny dle četnosti odpovědí. Výsledky jsou porovnány u sledovaných zdravotnických škol mimopražských a pražských, alternativních a státních, středních a vyšších. K výzkumu byl použit dotazník vlastní konstrukce. Výzkumný vzorek tvořilo 334 respondentů z 13 zdravotnických škol. Z 5 stanovených hypotéz byly 2 potvrzeny zcela, 2 částečně a 1 nepotvrzena. Žáci a studenti považují za své největší stresové činitele odbornou učitelku, personál oddělení, časový tlak při práci, nedostatek vlastních znalostí či zkušeností a v neposlední řadě zodpovědnost. Žáci a studenti jednotlivých typů zdravotnických škol uvedli většinou odlišnou intenzitu stresu při praktickém vyučování i pořadí největších stresových faktorů.

Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy
Křížová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Jablečníková, Olga (oponent)
česky Tato práce si klade za cíl popsat dětské chápání pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt překryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí dětmi a odbornými teoriemi. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi sebepojetí Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Zdeňka Heluse a Petra Weisse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.