Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  začátekpředchozí161 - 170dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika sportovní přípravy mládeže
Novák, Eduard ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
Název Problematika sportovní přípravy mládeže. Cíle Cílem práce je zjistit efektivitu intervenčního programu s využitím cvičení se specifickým a semi-specifických charakterem ve vztahu k zvýšení kondičních předpokladů mladých fotbalových hráčů kategorie U16. Metoda Skupina, která byla podrobena testování, se skládala z 12 hráčů mladšího dorostu ve věku 16 let (ročník 1997) hrající dorosteneckou ligu. Tato skupina absolvovala dvouměsíční proces intervence. Cvičení byla aplikována každý týden v obou měsících, a to v hlavním soutěžním období. Hráči před zahájením intervence museli být podrobeni vstupnímu testování, poté započal dvouměsíční cyklus tréninku, a následně byli hráči otestováni závěrečnými testy, které byly totožné s testy provedenými před zahájením intervence. Výsledky Výsledková část obsahuje konkrétní vyhodnocení, které je dostupné z předložených protokolů. Výsledné hodnoty jsou sepsány do tabulek a graficky znázorněny a vyhodnoceny. Závěr Ovlivňování rychlostních a koordinačních schopností pomocí specifických a semi-specifických cvičení je důležitou součástí tréninkových jednotek v každém fotbalovém mužstvu, a to proto, že dochází ke kultivaci pohybu a rozvoji explozivní síly. Klíčová slova Fotbal, rychlost, rychlostní vytrvalost, koordinace, koordinační schopnosti, rychlostní schopnosti,...
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Optimalizace času průjezdu vozidla zadanou trajektorií
Suja, Jerguš ; Kůdela, Jakub (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Táto práca rieši modelovanie pohybu automobilu a jeho optimálnu rýchlosť v každom bode trajektórie, po ktorej sa pohybuje s cieľom minimalizovať celkový čas prejazdu. Využíva k tomu reálne dáta namerané na Masarykovom okruhu v Brne. Obsahom práce je rozbor pôsobiacich síl na dynamiku vozidla a následne zostavenie matematického modelu. Cieľom práce je najskôr nájsť optimálnu rýchlostnú charakteristiku a následne ju porovnať s reálnymi dátami. Potom model automobilu rozšíriť o nastaviteľné krídlo a zdôvodniť pozitívny vplyv tohto pridaného prvku na minimalizáciu celkového času. Simulácia je prevedená pomocou prostredia programu MATLAB.
Metody analýzy vibračních signálů
Sivera, David ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem práce je se zaměřit na jednotlivé metody analýzy vibračních signálů. Zaměření se na fyzikální podstatu a popis vzniku vibrací v elektrickém stroji. Popsání zdrojů vibrací od mechanických přes elektromagnetické až k aerodynamickým. Definování běžných závad elektrických strojů spolu se snímači vhodnými pro měření vibrací elektrických strojů. Seznámení se s metody analýz vibračních signálů v časové a frekvenční oblasti. Následně použít některé z metod při analýze naměřených signálů vibrací asynchronních motorů s různou výrobcem definovanou výrobní poruchou. Naměřené a analyzované výsledky následně porovnat a zhodnotit v závěru.
Porovnání veslařského tréninku mládeže a dospělých
Mocek, Karel ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tématem této práce je porovnání veslařského tréninku mládeže a dospělých. V teoretické části práce je stručně zmíněna historie veslování, historické, ale i současné úspěchy našich veslařů a taktéž je zde zmínka o významných trenérech. Další kapitoly se již týkají samotného veslařského tréninku a specifik přípravy jednotlivých věkových kategorií. Praktická část se týká krátkého seznámení s veslaři, kteří trénovali podle daných tréninkových plánů a porovnávání tréninkových deníků jednotlivých kategorií. Klíčová slova Veslař, veslování, veslařský trénink, loď, trenažér, vesla posilovna, vytrvalost, síla, rychlost, zátěž
Vztah mezi rychlostí výchozího projevu a kvalitou výkonu simultánního tlumočníka
Moravcová, Dagmar ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi rychlostí výchozího projevu a kvalitou výkonu simultánního tlumočníka na francouzsko-českém materiálu, a to z pohledu francouzských posluchačů výchozích projevů ve francouzštině, dvou skupin tlumočníků (studentek a profesionálů) a posluchačů přetlumočených projevů v češtině. Práce sestává z teoretické a empirické části. V teoretické části je nejprve popsán Model úsilí Daniela Gila. Poté je pozornost věnována tempu výchozího projevu a odlišným teoretickým východiskům jednotlivých odborníků, chybám vzniklých v průběhu simultánního tlumočení, tlumočnickým strategiím a kvalitě simultánního tlumočení. V empirické části je popsána výzkumná metoda, průběh a vyhodnocení experimentu zaměřeného jednak na četnost jednotlivých strategií podle rychlosti výchozího projevu, jednak na vztah mezi rychlostí výchozího projevu a četností různých kategorií chyb v závislosti na tempu kvaziautentických výchozích projevů. Tato část diplomové práce rovněž zkoumá, zda jsou mezi výkony profesionálních tlumočníků a studentek rozdíly v kvalitě jejich výkonu, který je následně hodnocen českými posluchači. Klíčová slova simultánní tlumočení, tempo, rychlost, chyba, strategie, posluchač, výchozí projev, tlumočník, kvalita
Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji
Dohnal, Vladimír ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Cíle práce: Popsat teoretická východiska stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Na základě těchto teoretických východisek navrhnout model silové, rychlostní a koordinační přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší a v jeho rámci formulovat vhodné metody, prostředky a formy stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů. Metoda: K identifikování hlavních teoretických východisek stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů bude použito kvalitativní obsahové analýzy dokumentů. Na základě hlubší analýzy nalezených teoretických východisek budou popsány determinanty silového, rychlostního a obratnostního rozvoje brankářů. Metodou syntézy budou nakonec hlavní teoretická východiska spojena v logický celek, na jehož základě může být vytvořen model stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů a v jeho rámci zvoleny vhodné metody, prostředky a formy silové, rychlostní a obratnostní přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší. Výsledky : Přináší vhled do problematiky stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů, popisuje...
Historicko geografická analýza dostupnosti Prahy silniční dopravou v období 1918 - 2020 pomocí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá stoletým vývojem časové dostupnosti Prahy při využití silniční dopravy na území České republiky. Úvodní rešeršní část se věnuje počátkům rozvoje silnic v České republice s výhledem do plánovaného ukončení výstavby dálniční sítě a dále problematice síťových analýz. Práce se snaží dokázat zkracování časových vzdáleností z jednotlivých míst České republiky v průběhu století. Součástí práce jsou izochronické mapy dostupnosti Prahy a mapy změn dostupnosti v jednotlivých obdobích.
Pohon svislého suportu obráběcího centra lineárním motorem
Zapletal, Radek ; Andrýsek, Radim (oponent) ; Foller, Bronislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanizmem pohybu svislého suportu vysokorychlostního obráběcího centra firmy Trimill. Současné řešení pohybu litinového svislého suportu je provedeno pomocí kuličkového šroubu. Náhradou tohoto řešení za lineární motor se zvýší celková dynamika pohybu svislého suportu. Dále se pro zvýšení dynamiky sníží hmotnost svislého suportu pomocí pneumatického nadlehčování a svařením konstrukce suportu.
Zvýšení rychlosti v traťovém úseku Střelice - Moravský Krumlov
Dvořák, Jiří ; Šiške, Vladimír (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl prověřit možnosti zvýšení rychlosti pro traťový úsek Střelice – Moravský Krumlov. Zvýšení rychlosti je posuzováno se současnými geometrickými parametry koleje. Ojediněle je proveden posudek s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí způsobit výrazné zásahy do tělesa tratě. V obou případech je brán ohled na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení, poloh návěstidel apod. Návrh je zpracován za pomoci nákresného přehledu železničního svršku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   začátekpředchozí161 - 170dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.