Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zásuvný modul pro Code
Belica, Michal ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací zásuvního modulu pro zobrazení datových struktur při ladění ve vývojovém prostředí Code
Zpracování dat z přijímače signálu z navigačního systému GPS
Srnec, Pavel ; Orság, Filip (oponent) ; Dvořák, Radim (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zpracování dat z GPS přijímače, konkrétně o zpracování výškových map. V první části jsou rozebrány principy technologií GPS a protokolu NMEA s cílem pochopit výpočet aktuální pozice na mapě pomocí zeměpisných souřadnic. Dále je analyzována komunikace s přijímačem GPS, zpracování dat pro práci s mapou a zobrazení pozice. Návrh a implementace výsledné aplikace, jež je koncipována jako grafické uživatelské rozhraní, je následně detailně popsána. Konečné testování, které bylo provedeno v reálném terénu za pomocí GPS přijímače u-blox 5, a výsledky chování aplikace jsou uvedeny na konci práce. V závěru je zhodnoceno splnění cílů zadání a požadavků práce a jsou navrženy možnosti rozšíření projektu.
Aplikace založené na akcelerátoru gravitačního zrychlení
Horník, Jakub ; Mikušek, Petr (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití akcelerometru v praxi. Cílem práce bylo vybrat několik typických aplikací založených na akcelerátorech gravitačního zrychlení a realizovat je. Akcelerometr byl k dispozici na vývojovém kitu Freescale MC1321x. Výsledná aplikace je implementována v jazyce C++ spolu s knihovnou wxWidgets pro vytvoření GUI.
Výukový program pro demonstraci metod osvětlení a stínování 3D objektů
Chvál, Vít ; Herout, Adam (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce popisuje tvorbu výukového programu pro demonstraci metod osvětlení a stínování 3D objektů. V textu jsou podrobně popsány modely osvětlení. Těmi jsou Phongův a Lambertův, jako zástupci empirických modelů a BRDF jako zástupce fyzikálního modelu. Další část textu popisuje metody stínování. Je zde zmíněna konstantní, Gouraudova a Phongova metoda. Velká část textu také pojednává o tvorbě výukových programů. Zbytek textu je věnován návrhu aplikace a její implementaci.
Generování realistických modelů stromů
Kučerňák, Martin ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá generováním realistických modelů stromů. Je stručně popsán vývoj a růst stromů, a faktory které je ovlivňuji. Po té je shrnut vývoj systémů pro generování modelů stromu a popsány vybrané systémy. Dále je navržen jednoduchý stochastický model pro jejich generování, a popsána aplikace ve které je tento model implementován. Tento model je pak porovnán s existujícími používanými modely a nástroji, popsány jeho výsledné vlastnosti a naznačeno v kterých oblastech je třeba jej zlepšit.
Parametrický geometrický náčrtník
Zápotočný, Matej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického geometrického náčrtníku, který slouží jako výuková aplikace pro žáky a studenty na základních a středních školách. Cílem bylo naprogramovat aplikaci, která umožňuje uživateli zadat vícero způsoby parametrická data a vykresit objekty i se základními informacemi do kreslící plochy. Výsledný program je napsán v jazyce C++ s rozšířením wxWidgets.
Hodnocení vybraných metod vyhledávání ve stromových strukturách
Tříska, Vít ; Lukáš, Roman (oponent) ; Honzík, Jan M. (vedoucí práce)
Úloha vyhledávat je široce rozšírená operace ve všech jejích možných podobách. Současný vývoj ukazuje na vzrůstající význam efektivních vyhledávacích metod. Proto tato práce se zabývá hodnocením nejrychlejších vyhledávacích metod současnosti, a to AVL stromem, červeno-černým stromem, rozvinutým stromem a přeskakujícím seznamem. Kromě toho se snaží doporučit je k jejich správnému použití. Doplňkovým cílem této práce je vytvořit učební nástroj (studijní pomůcku), která by ulehčila lepšímu porozumění úskalí každé individuální vyhledávací metody.
Výukový program pro demonstraci rasterizace 2D objektů
Krupička, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem rasterizace vektorových objektů na zobrazovacích zařízeních (např. monitoru počítače). Rasterizace je jedním z nejdůležitějších jevů v počítačové grafice. Pro jeho pochopení je potřebná znalost matematických rovnic a vzorců jimiž jsou příslušné vektorové objekty popsány. Pro názornou demonstraci rasterizace vznikl výukový program, který jednoduchou cestou seznámí uživatele s principem rasterizace vybraného vektorového objektu.
Grafické uživatelské rozhraní pro media přehrávač MPlayer
Zsíros, Anton ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vytvoření grafického uživatelského rozhraní pro media přehrávač MPlayer. V úvodní části se čtenář seznámí s přehrávačem MPlayer a s dostupnými uživatelskými rozhraními pro tento přehrávač. Následující část popisuje protokol přehrávače MPlayer, který zprostředkuje komunikaci mezi přehrávačem a aplikací, do které je vestavěn. Poslení část se zaobírá návrhem a implementací aplikace s grafickým rozhraním, která využívá MPlayer jako multimediální vrstvu.
Modul do prohlížeče přednášek pro opravování výstupu rozpoznávače uživatelem
Srb, Pavel ; Schwarz, Petr (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Jádrem práce je rozšíření prohlížeče o funkci opravy přepisů z rozpoznávače uživatelem, včetně vytvoření serveru, který přepisy skladuje a umožňuje jejich sdílení. V úvodu je zmíněna motivace pro práci s multimédii ve výpočetní technice. Dále jsou vyjmenovány kategorie výzkumu rozpoznávání řeči na Fakultě informačních technologií. Velká pozornost je věnována popisu multimediálního prohlížeče, který slouží pro testování a prezentaci technologií rozpoznávačů a v budoucnu se předpokládá jeho využití i jako studijní pomůcky nebo přehrávače pro běžné uživatele. Jsou zde definovány požadované vlastnosti tohoto přehrávače, návrhy a popis jejich realizace, potažmo celé architektury přehrávače, založené na C++, wxWidgets, XML i HTTP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.