Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
Svobodová, Michala ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Svobodová, M.: Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy/ DP / Praha 2011 / UK, Pedf, Kat VV s. 103 Teoretická část diplomové práce obsahuje stručnou historii vývoje šperku od počátku lidstva až k dnešním dnům. Je zaměřena především na novodobou historii a takzvaný autorský šperk. Snaží se sledovat vznik a rozvoj trendu výroby šperku z netradičních materiálů. V současné tvorbě prezentuje vybrané designéry šperku České alternativní scény a ukázky jejich prací. V didaktické části jsou představeny dvě výtvarné řady, jež byly částečně realizovány se žáky prvního stupně základní školy. Výtvarná část diplomové práce pak prezentuje autorovu vlastní tvorbu. Práce je doplněna četnou obrazovou dokumentací.
Projektová výuka výtvarné výchovy pro mentálně postižené - téma "Já"
Vrabcová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá možnosti projektové metody výuky výtvarné výchovy u osob s mentálním postižením. Teoretická část pojednává o charakteristice mentálně postižených jedinců, jejich výtvarném projevu, speciální výtvarné výchově a artefiletice. Je zde zmíněna i problematika projektové výuky. Praktická část se zabývá samotným projektem, který je částečně zrealizován. Cílem projektu je rozvoj tvořivosti, sebevyjádření a prožitek z výtvarné činnosti. Součástí je i ukázka vzniklých prací se zaznamenanou reflexí. Smyslem projektu nebyl jen vlastní výtvarný projev. Projekt je vedl k sebevyjádření, spolupráci i společné komunikaci. Prostřednictvím kresby mohly vyjádřit své pocity i myšlenky. Dokázaly i nevědomě vyjádřit své cíle a hodnoty. Závěrem bych uvedla, že projektová metoda se dá úspěšně realizovat s mentálně postiženými.
Na co se rád/a dívám? Výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku
Petrášová, Helena ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Diplomová práce s názvem "Na co se rád/a dívám?" je zaměřena na kvalitativní výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku. Smyslem celé práce je realizovat didaktický projekt v prostředí mateřské školy a prostřednictvím výtvarných činností a artefiletiky zjistit vizuální preference předškolních dětí. Cenným příspěvkem k projektu jsou informace ze strany rodičů, které přinášejí další důležitá fakta o vizuálních preferencích předškolních dětí.
Artefiletické činnosti v předškolním vzdělávání
KREJČÍ, Pavla
Ve své práci se v teoretické části zabývám vývojem předškolního dítěte. Dále popisuji současný systém institucionální péče o děti předškolního věku, výtvarné činnosti v mateřské škole a přibližuji artefiletiku jako jednu z možností působení na dítě. V praktické části popisuji artefiletické činnosti, které jsem realizovala s dětmi v mateřské škole. V závěru shrnuji poznatky ze svého výzkumu.
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
PROKOPOVÁ, Monika
Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.
Artefiletika v praxi heterogenní třídy mateřské školy
NOVOSADOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu, nakolik artefiletický přístup ve výtvarných aktivitách dětí 3 6 letých v heterogenní skupině ovlivňuje jejich prosociální rozvoj se zaměřením na rozvoj empatie a partnerské komunikace. V praktické části jsou uvedeny konkrétní artefiletické činnosti, pozorování, rozhovory s dětmi a závěrečná reflexe, při kterých bylo zjištěno, že cíleně prováděné artefiletické činnosti mají kladný vliv na prosociální rozvoj konkrétní heterogenní třídy mateřské školy Klatovy Studentská.
Motivace k základům dějin moderního výtvarného umění pro předškolní věk v rámci pedagogiky volného času
DOLÁŠOVÁ, Eva
Práce se zabývá moderním uměním a jeho využitím při vytváření výtvarných dílen pro děti předškolního věku. V praktické části práce seznamuje s vybranými směry moderního umění. Dále seznamuje s galerijní pedagogikou a výtvarným výchovným způsobem artefiletikou. Stručně jsou popsány výtvarné techniky, které jsou použity v praktické části. V praktické části jsou popsány jednotlivé výtvarné dílny, které seznamují s vybranými směry moderního umění. Ve výtvarných dílnách je využito poznatků z galerijní pedagogiky a artefiletiky. Děti přes dramatickou motivaci a vlastní výtvarnou aktivitou získaly povědomí o výtvarných směrech moderního umění.
Doprovodný program s dětmi v galeriích "Léto s pohádkou"
DEYLOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce sleduje problematiku užití artefiletických a arteterapeutických metod u dětí v předškolním věku. První část je zaměřená obecně na teorii dětské kresby z hlediska arteterapie. Ve druhé části se představují animační programy uskutečněné v galerie a rozebírá se obrazový materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.