Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,583 záznamů.  začátekpředchozí1564 - 1573další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 


Věci, které (ne) potřebujeme
Kocúrová, Zuzana ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Kocúrová, Z.: Věci, které ne/potřebujeme. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce M. Sedlák. Tématem diplomové práce je vztah člověka a prostoru v kontextu filozofie, psychologie, sociální historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá otevřeným a uzavřeným prostorem, jejich vztahem k základním lidským potřebám bezpečí a sounáležitosti. K zajištění se proti strachu slouží jedincům izolace a kontrola. S těmito potřebami souvisí i významy spojené s otevřenou architekturou. Druhá část práce popisuje moje výtvarné projekty vycházející z konceptů uvedených v teoretické části, kterými byly instalace, akce a fotografický cyklus. Ve třetí části popisuji aplikaci daného tématu ve vyučování výtvarné výchovy na 1. až 3. stupni vzdělávání. Klíčová slova: otevřený prostor, uzavřený prostor, strach, pocit bezpečí, architektura, paravan, tašky, průhlednost, edukace.

Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie
Polanecký, Jiří ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Trojdílná fotografie z hlediska technických předpisů a výtvarné pojetí portrétní fotografie. AUTOR: Jiří Polanecký KATEDRA (ÚSTAV) Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Ondřej Sýkora ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit jak portrétní fotografii pomáhající při identifikaci osob u Policie České republiky, tak i představit fotografický portrét jako plnohodnotné umělecké dílo. V dnešní době je portrétní fotografování vnímáno společností nejen jako módní umělecká záležitost, ale i jako možnost k uchovávání rodinných vzpomínek. Dobrý fotograf by přitom neměl mít jen estetické cítění, měl by být i trpělivý, precizní a měl by být i odborně vzdělán v oblasti zhotovování portrétní fotografie. Tato musí být vyhotovena za přísně stanovených podmínek. Část práce je věnována rozsáhlé problematice vzniku i historii portrétní fotografie a jejímu využití jednak jako uměleckého díla, tak i problematice, kdy se z umělecké portrétní fotografie stává fotografie dokumentární a jejímu dalšímu využití ve společnosti. Další část práce je věnována problematice zhotovení trojdílné fotografie a využití trojdílné fotografie při identifikaci osob. Závěrečná část práce je zaměřena na vypovídající hodnotu portrétní fotografie a na to, jak portrétní fotografie působí na diváka a jak...

Předseťová úprava osiva zeleniny pro ekologický systém pěstování
Kolmašová, Tereza
Práce se zabývá zkoušením předseťových úprav osiva, metody Bio-osmopriming a moření horkou vodou (HWT) na osivu hrachu setého (Pisum sativum) a mrkve (Daucus carota) a následném vyhodnocení úspěšnosti zkoumavých metod předseťových úprav u jednotlivých kultur v polních podmínkách se zkouškou klíčivosti v laboratoři. Zkoumané a hodnocené parametry jsou počet vyklíčených semen v laboratorních podmínkách, rychlost klíčení (kolik semen vyklíčilo v jednotlivých dnech), počet vzešlých rostlin na poli, zdravotní stav rostlin na poli (rostliny napadené chorobami a zdravé rostliny, vyrovnanost porostu a hodnocení výnosu zkoušených kultur. Konečné výsledky jsou fotograficky dokumentovány, zpracovávány v tabulkách a grafech (statisticky) a porovnávány.

Mikrobiální kontaminace fotografických materiálů
Ouředníčková, Veronika ; Dzik, Petr (oponent) ; Veselá, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na studium mikrobiální kontaminace fotografických materiálů. V první části práce jsou shrnuty poznatky o mikrobiální kontaminaci uložených fotografií v archivech a muzeích. Byly vybrané nejčastější kontaminanty fotografických sbírek, Penicillium chrysogenum a Aspergillus niger a byl studovaný jejich účinek na fotografické papíry Fomaspeed a Fomabrom. Bylo zjištěno, že obrazové vrstvy papírů Fomaspeed odolají růstu mycelií plísní za daných experimentálních podmínek, zatímco obrazové vrstvy papírů Fomabrom byly nenávratně poškozeny destrukcí jejich obrazové želatinové vrstvy. Míra poškození vybranými plísněmi byla fotograficky dokumentovaná a vyhodnocena pomocí senzitometrických křivek.

Hranice současného fotografického dokume ntu
Vosáhlo, Martin ; KOLÁŘ, Viktor (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Hranice současného fotografického dokumentu je zaměřena na specifický vývoj, kterým prošla zahraniční dokumentární fotografie přibližně za poslední dvě desetiletí. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol, každá z nich pojednává o rozdílném tématu. První kapitola se zabývá procesem integrace dokumentární fotografie do uměleckého kontextu. Následující kapitola podrobně referuje o novém trendu uvnitř dokumentární fotografie, který je nazýván koncepční fotografický dokument. Třetí část je věnována pozoruhodné osobnosti soudobé dokumentární fotografie ? Allanu Sekulovi. Jeho fotografické a s ním úzce spojené teoretické dílo je natolik specifické, že mu je vyčleněn samostatný prostor.

Význam představ o konci světa v procesu dobývání a kolonizace Ameriky
Brenišínová, Monika ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Binková, Simona (oponent)
Cílem této diplomové práce je prostřednictvím studia vybraných zobrazení Posledního soudu zjistit, zda měla představa konce světa vliv na proces dobývání a kolonizace Ameriky. Záměrem této práce není daná umělecká díla popsat či slohově zařadit, nýbrž interpretovat pomocí metodologického přístupu založeného na kombinaci ikonologie E. Panofského a "zhuštěného popisu" C. Geertze. Práce tedy vychází ze sémiotického pojetí kultury jakožto veřejného systému symbolů, který umožňuje interpretaci kultury a jejích projevů ve společenských souvislostech. Protože téma této práce souvisí s otázkou smrti a konečnosti, jsou daná díla interpretována také s ohledem na koncept "přechodových rituálů" A van Gennepa, které umožňují člověku přejít z jedné životní etapy do druhé. Hlavní pramen této práce představuje fotografický materiál, který zachycuje obrazy a reliéfy Posledního soudu v jejich přirozeném prostředí.

Pravoslaví v Austrálii, Oceánii a Antarktidě
Drda, Vratislav ; Luptáková, Marina (vedoucí práce) ; Milko, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Pravoslaví v Austrálii, Oceánii a Antarktidě" se zabývá historií, vývojem a současným stavem církevních struktur východokřesťanských církví na území Austrálie, Oceánie a Antarktidy. Jednotlivé části zkoumané oblasti jsou analyzovány z hlediska vzniku dané etnické resp. eklesiologické diaspory, jejímu organisačnímu podchycení (vznik prvních farností, eparchií, monastýrů, školských a charitativních zařízení apod.) a z hlediska jejich současného stavu (rozsah a funkčnost stávající církevní struktury). Následně jsou podrobněji popsány jednotlivé jurisdikce resp. církevní útvary. Zásadní pozornost je věnována kanonickým pravoslavným církvím, menší pravoslavným církvím s problematickým kanonickým statutem, zmíněny jsou ale také ostatní církve východokřesťanské tradice. V rámci oblasti jsou blíže zachyceny významné osobnosti církevního života. Tento deskriptivní materiál je doplněn rozhovory s vybranými osobnostmi a texty publicistického rázu, které hlouběji analysují situaci církví v daném regionu a jejich nejrůznější problémy. Taktéž je doplněn fotografický materiál. Práce se snaží postihnout eklesiologické napětí mezi fenomény diaspory a misie a odlišnosti jednotlivých etnických a církevních minorit a rozdíly v jejich asimilaci v novém prostředí.

Technika a metodika nácviku Ikedovy katy s džó v aikidó
Václavík, Pavel ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Michalov, Ludvík (oponent)
Název práce: Technika a metodika nácviku Ikedovy katy s džó v aikidó. Cíl práce: Na základě dostupných zdrojů i vlastních zkušeností systematicky popsat a vysvětlit techniku cvičení Ikedovy katy s džó v aikidó. Multimediálním zpracováním rozšířit možnosti výuky této formy cvičení pro odborné zájemce i laickou veřejnost zajímající se o bojová umění. Úkoly práce: Shromáždit teoreticko-praktické informace a data pro zpracování problematiky. Vybrat a navrhnout prostředky pro zpracování metodiky výuky katy. Praktická realizace: analyticky rozčlenit katu na dílčí části, tyto popsat a vytvořit fotografický a filmový záznam. Vytvořit videozáznam na DVD nosiči. Diplomovou práci textově a graficky zpracovat a vytisknout konečnou verzi. Metody práce: Tato práce je považována za teoreticky-popisnou a jsou v ní použity tyto metody pro její realizaci: Analýza a studium dokumentů. Historická metoda. Kompilace a komparace (porovnávání a přejímání). Metoda fotografie a videozáznamu. Klíčová slova: aikidó, cvičební pozice s džó, džó, kata, postoje, pohyb.

Proměny autoportrétu ve fotografii českých intermediálních umělců 90. let 20. století
Klička, Tomáš ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce na příkladu tvorby čtyř intermediálních umělců (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) ukazuje, jakým způsobem byl fotografický autoportrét užit k tematizaci identity, intimity a sociální problematiky v českém umění devadesátých let dvacátého století. Na příkladu těchto autorů se text rovněž dotýká prolínání fotografie s dalšími médii, jako je performance nebo instalace.