| |
|
Informační kampaně v odpadovém hospodářství - podpora osvěty pro veřejnou správu a výuky: Internetový portál INFO-ODPADY
DHV CR, s.r.o., Praha ; Blahutová, Marcela ; Kašková, Jana ; Eclerová, Lenka ; Suchánek, Zdeněk
Zpráva obsahuje jednak vyhodnocení řešení Modulu 3 v roce 2006 a souhrnné vyhodnocení prací na Modulu 3 za celou dobu řešení projektu (2002 až 2006). V roce 2006 práce spočívaly v provozování a dolaďování portálu INFOODPADY. Byly provedeny a vyhodnoceny dva uživatelské průzkumy. Portál http://www.infoodpady.cz byl technicky dotvořen (RSS kanál, diskusní fórum) a postupně byl doplňován a aktualizován. Byla využívána služba zasílání novinek e-mailem. Pozornost byla věnována přípravě a uveřejňování recenzí ke konferenčním akcím a k tištěným publikacím a také aktivní rešeršní službě (rubrika MONITOR). Byly prováděny rešeršní a přípravné práce na hodnocení portálů a webových stránek specializovaných na odpadové hospodářství. V říjnu 2006 byl odzkoušen hodnotící systém pro hodnocení portálů a webových stránek (benchmarking) a na zasedání redakční rady byly projednány výsledky provedeného průzkumu a doporučení k úpravě systému. Výsledkem zkušebního hodnocení je závěr, že mezi komplexností či specializovaností daného portálu a výsledným umístěním není zjevná příčinná souvislost. Portál INFOODPADY byl hodnocen jako průměrný (pátý z devíti hodnocených portálů). Stránka Distanční vzdělávání zůstala v tomto roce řešení projektu v původním uspořádání – na samostatné stránce na portálu spoluřešitele o.p.s. IREAS s propojením do stálé rubriky portálu INFOODPADY.
|
| |
| |
|
Negativa virtuálních sociálních sítí
LEPIČOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá možnými negativními dopady spojenými s užíváním virtuálních sociálních sítí. Cílem bakalářské práce je zmapovat možné nebezpečí, které souvisí s užíváním virtuálních sociálních sítí žáky 3.-9. tříd základních škol a 1.-2. ročníků středních škol. Teoretická část je věnována vysvětlení základních oblastí spojených s danou problematikou: kyberprostor, internet, virtuální sociální sítě, netiketa a kyberšikana. Podkapitola zabývající se virtuálními sociálními sítěmi je, vzhledem k celosvětovému vývoji oblíbenosti globálních internetových komunikačních serverů, zaměřena na představení současného fenoménu Facebook. Z možných rizik vyplývajících z užívání sociálních sítí je tato práce zaměřena na kyberšikanu. Pro účely práce byl zvolen kvantitativní výzkum při využití dotazníkového šetření s žáky základních a středních škol. Zkoumaný soubor tvoří žáci dvou základních škol, jedné střední školy v Písku. Z výsledků vyplývá, že virtuální sociální sítě jsou pro děti a mládež rizikovým prostorem. Výzkum prokázal, že je zapotřebí před riziky virtuálních sociálních sítí více informovat nejen děti, ale i pedagogy a rodiče. Realizovat preventivní programy na kyberšikanu v prostředí školy by mělo být součástí vzdělávacího procesu již od raného věku žáků. Bakalářskou práci lze využít jako informativní materiál pro výchovné poradce, pedagogy a rodiče základních a středních škol.
|
|
Atlas krajiny České republiky
Výzkumný ústav Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví, Průhonice ; Tábor, Ivo
Zpráva podává přehled výsledků řešení projektu v posledním roce řešení. V roce 2007 byly získány podklady autorů vybraných map náležejících do oddílů atlasu krajiny k hodnocení obsahu a technické kvality. Nebyla provedena kompletace atlasu jako celku. Zpráva obsahuje Seznam autorů Atlasu krajiny, seznam institucí Atlasu krajiny. Seznam přijatých a nepřijatých mapových oddílů. Makety Atlasu krajiny je samostatnou přílohou. Informace k projektu jsou na stránce http://www.atlaskrajiny.info.
|
| |
| |
| |
| |