Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kybernetická šikana jako fenomén nových médií
LEPIČOVÁ, Zuzana
Diplomová práce s názvem Kybernetická šikana ve světě nových médií se zabývá jedním z možných rizik spojených s užíváním nových informačních komunikačních médií, kybernetickou šikanou. Cílem práce je zmapovat povědomí rodičů o možných formách kyberšikany a rizicích spojených s užíváním moderních informačních technologií jejich dětmi. Úvod teoretické části je věnován vysvětlení základních pojmů, jež se pojí s problematikou nových médií, jakými jsou média, nová média a kybernetický prostor. Následující část je věnována problematice kybernetické šikany a jejího porovnání s šikanou tradiční. Věnuje se formám a aktérům kybernetické šikany, její prevenci, intervenci a možným dopadům. Praktická část diplomové práce obsahuje popis použité metodiky a zkoumaného vzorku. Dále se věnuje výsledkům provedeného výzkumu a diskusi zaměřené na porovnání výsledků získaných pomocí tohoto výzkumu s názory odborníků, jež se věnují problematice kybernetické šikany. Pro verifikaci hypotéz byla využita strategie kvantitativního výzkumu při využití dotazníkového šetření s rodiči dětí a mladistvých. Terénní sběr byl uskutečněn od května do prosince roku 2014. Z výsledků vyplývá, že rodiče dětí a mladistvých mají povědomí o rizicích spojených s užíváním moderních informačních technologií. Výzkum prokázal, že rodiče znají formy kybernetické šikany a rizika s ní spojená a mají povědomí, jaké materiály zveřejňují jejich děti na sociálních sítích. Výsledky práce lze nabídnout managementu píseckých základních škol. Práci je možné využít jako informativní materiál pro rodiče dětí a mladistvých, pedagogy a výchovné poradce základních a středních škol.
Negativa virtuálních sociálních sítí
LEPIČOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá možnými negativními dopady spojenými s užíváním virtuálních sociálních sítí. Cílem bakalářské práce je zmapovat možné nebezpečí, které souvisí s užíváním virtuálních sociálních sítí žáky 3.-9. tříd základních škol a 1.-2. ročníků středních škol. Teoretická část je věnována vysvětlení základních oblastí spojených s danou problematikou: kyberprostor, internet, virtuální sociální sítě, netiketa a kyberšikana. Podkapitola zabývající se virtuálními sociálními sítěmi je, vzhledem k celosvětovému vývoji oblíbenosti globálních internetových komunikačních serverů, zaměřena na představení současného fenoménu Facebook. Z možných rizik vyplývajících z užívání sociálních sítí je tato práce zaměřena na kyberšikanu. Pro účely práce byl zvolen kvantitativní výzkum při využití dotazníkového šetření s žáky základních a středních škol. Zkoumaný soubor tvoří žáci dvou základních škol, jedné střední školy v Písku. Z výsledků vyplývá, že virtuální sociální sítě jsou pro děti a mládež rizikovým prostorem. Výzkum prokázal, že je zapotřebí před riziky virtuálních sociálních sítí více informovat nejen děti, ale i pedagogy a rodiče. Realizovat preventivní programy na kyberšikanu v prostředí školy by mělo být součástí vzdělávacího procesu již od raného věku žáků. Bakalářskou práci lze využít jako informativní materiál pro výchovné poradce, pedagogy a rodiče základních a středních škol.
Využití moderních metod v léčbě chronických ran
LEPIČOVÁ, Zuzana
Hojení a léčba chronických ran je velkým problémem a ovlivňuje celkový stav a další osud pacientů imobilních po těžkých poraněních nebo následkem některých chorob a po penetrujících poraněních. Prevence a léčba vycházející z přesného poznání anatomie a fyziologie kůže, patologie a patofyziologie vzniku defektů a procesu hojení přinesla v současné době velké pokroky v ošetřování těchto stavů. Práce má 2 části. Teoretická část se zabývá anatomií a fyziologií kůže, patologií a patofyziologií vzniku defektů, procesu hojení a správného ošetřování ran se zaměřením na rány chronické {--} syndrom diabetické nohy, bércové vředy žilní a arteriální a dekubity. Jsou popsána preventivní opatření zamezující vzniku dekubitů. Detailně je popsána dokumentace chronických ran, 3 fáze hojení a kontinuum hojení. Nejvýznamnější součást léčby je lokální péče o ránu {--} převaz. Převazy se řídí standardními postupy, které zahrnují přípravu pacienta, rány k převazu, instrumentária a ošetřujícího personálu. Důležitá je asistence u převazu. Moderní metody léčby zahrnují různé nové typy dédridementu (od mechanického přes autolytický a chemický až po enzymatický zahrnující např. použití larvoterapie) a užití velmi účinných metod vlhkého hojení. Používají se kontaktní neadherentní obvazy, pěny, algináty, hydrogely, antiseptické obvazy, krytí s aktivním uhlím, hydrokoloidy, hydroadherentní krytí, hydrofibrie, obvazy s aktivními ionty Ag, chitosin, krytí s obsahem kyseliny hyaluronové, kolagenní obvazy, krytí s jódem, mupirocinem či medem. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu formou nestandardizovaného rozhovoru. Cíle práce byly zmapovat využívání moderních metod hojení chronických ran a informovanost všeobecných sester v tomto oboru. Rozhovoru se zúčastnilo 15 sester z různých pracovišť ambulantních a lůžkových, kde se setkávají s chronickými ranami. Informace byly sbírány od února do dubna 2010 a zpracovány do 15 kazuistik. Analýza odpovědí byla přehledně uvedena v tabulce. V diskusi jsem rozebrala jednotlivé otázky a stanovila pro každý okruh 3 hypotézy. Okruh 1: H1: Moderní metody hojení ran se na většině pracovišť systematicky neužívají. H2: Na většině pracovišť neexistují jednotné postupy a indikace užití moderních metod. H3: Na řadě pracovišť se neprovádí statistika výskytu chronických ran. Okruh 2: H1 : Školení jsou organizována zdravotnickými pracovišti ve spolupráci s distribučními firmami, ale kapacitně nestačí zájmu uchazečů H2 : Většina sester deklaruje dobrou znalost stádií chronických ran i fázového hojení. H3 : Cost - benefit léčby chronických ran není dobře znám ani vedení zdravotnických zařízení ani zdravotním pojišťovnám. Závěr je shrnutím celé práce, je zde vyzdvihnuta důležitost následné péče a rehabilitace pro další osud postižených pacientů a jejich rodin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.