National Repository of Grey Literature 24 records found  beginprevious15 - 24  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
The utilisation of social networks in marketing
Šišmiš, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Novotný, Ondřej (referee)
The main objective of this thesis is to acquaint the reader with basic matters of social networks and their use for marketing purposes. The theoretical part describes the history, current trends and various tools throughout the entire online marketing. It also identifies a selection of chosen social networks - Facebook, Twitter and YouTube. The practical part is focused on the safety in publishing personal informations on the internet and marketing features on social networks. A survey was conducted amongst active users in order to gather information about their level of knowledge concerning safety on the internet. The contribution of this work is to explain the marketing process with possible evaluation of success and overall understanding of the importance of social networks as a valuable advertising tool.
Právne aspekty reklamy na internete
Sopková, Katarína
Sopková, K. Legal aspects of internet advertising. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2015. This thesis will examine the legal aspects of internet advertisement. Bachelor the-sis is divided into two parts. The first part is theoretical, the second one is practi-cal. The first part defines terms that appears in thesis, for example advertising, regulation of advertising, unfair competition, etc. What is really important in this part of thesis is describing Google's AdWords ad system. The second part deals mostly with economic and legal section of Google AdWords. Problems with social networks are part of this thesis too.
The Use of Social Networks in a Marketing Strategy of a FMCG Company
Hofmanová, Tereza ; Král, Petr (advisor) ; Tyl, Ondřej (referee)
This diploma thesis outlines the ways of efficient marketing use and performance measurement of social networks by FMCG companies. The first chapter defines the concewpt of social networks, describes their benefits for company marketing and introduces the major world and Czech social networks. The second chapter is dedicated to the current most important social network, Facebook. The sub-chapters are covering structure and creation of a fan page, main principles of page management, post planning, aplications, ads, social graph and Facebook advertising policies. Main attention is given to the content of a fan page. the third chapter introduces the marketing potential of Youtube.The fourth chapter features the options of social networks performance measurement. The second half of the work introduces the marketing strategy on social networks for the company Nutricia a.s.
Proposal and realization advertising campaign
RYCHLÁ, Marie
The Bachelor Paper contains proposal and realization advertising campaign, including make charge for cost amount. The advertising campaign is made for chosen product of firm. Advertising campaign is planning by the medium of broadsheet and advertising on the Internet.
Methods of internet advertising
Sahalau, Ilya ; Koudelka, Jan (advisor) ; Hadrava, Tomáš (referee)
Tato práce popisuje metody reklamy používané na internetu v současné době, včetně jejích kladných a záporných stránek. Zároveň popisuje pokus o nalezení modelu efektivní internetové reklamy pro podniky zabývající se poskytováním služeb a propagující se pomocí internetu.
Komparace reklamních systémů Sklik a Google Adwords
Veselý, Tomáš ; Stříteský, Václav (advisor) ; Poštůlka, Jan (referee)
Tato práce porovná systémy internetové Pay-per-click reklamy - Google Adwords a Sklik. K porovnání obou systému slouží data z nově vytvořeného minisite www.duchodovka.cz. Analyzuje oba systémy co do jednotlivých funkcionalit, platební možností a výkonnosti.Teoretická část je zaměřena na správné začlenění PPC reklamy do komunikačního mixu organizace.
Internet Advertisement and spams
Mňahončáková, Jana ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Luňáčková, Lucie (referee)
Práce se zabývá reklamou na Internetu a spamy. Teoretická část rozebírá jednotlivé formy reklam na Internetu, popisuje problém spammingu a snaží se poradit, jak proti němu bojovat. Praktická část je věnována vyhodnocení dotazníku, jehož cílem bylo zjistit, jaké zkušenosti, názory, postoje a informace mají běžní uživatelé Internetu.
PODNIKÁNÍ A REKLAMA NA INTERNETU A JEJICH VYUŽITÍ VE VEŘEJNÉM SEKTORU
Syrovátková, Lucie ; Sieklík, Tomáš (advisor) ; Grochál, Petr (referee)
V práci se zabývám problematikou podnikání a reklamy na internetu. Teoretická část popisuje podmínky pro vznik a založení firmy, elektronické podnikání (e-shopy), metody internetové reklamy nebo využití programu Start, který je dotovaný z fondů Evropské Unie. V praktické části nastíním výhody a nevýhody této formy podnikání a reklamy a zejména se věnuji využití ve veřejném sektoru. Cílem práce je zejména zjištění situace v oblasti internetového podnikání a reklamy ve veřejném sektoru a navržení doporučení ke zkvalitnění jeho služeb a vztahů k občanům.
Reklamní kampaně společnosti "Mountfield" ve vybraných letech.
Kněžínková, Eva ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Dušková, Dagmar (referee)
Bakalářská práce se primárně zaměřuje na výzkum vnímání reklamy společnosti Mountfield mezi lidmi ve třech věkových skupinách (18-30 let; 31?55 let; 56 a více let). Výzkum probíhal mezi lidmi těchto třech věkových kategorií pomocí dotazování písemnou a elektronickou formou. Důležitým záměrem práce je zhodnotit vývoj a vypozorovat možnou změnu reklamní strategie společnosti ve třech vybraných letech. Pro tento účel byly vybrány roky 1997; 2002 a 2007.
Systémy kontextové reklamy (se zaměřením na ČR)
Ludvík, Radim ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Hložek, Štěpán (referee)
Historie a současný stav internetové reklamy jako celku ve světě a v České republice. Definice, historie a popis současného stavu kontextové reklamy. Popis, srovnání a analýza českých systémů kontextové reklamy na internetu. Podrobněji jsou rozebírány systémy Google AdWords, Sklik, ETARGET, Adfox a BillBoard Media. Praktická ukázka plánování a spuštění kontextové reklamní kampaně.

National Repository of Grey Literature : 24 records found   beginprevious15 - 24  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.