Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tajemné bytosti
Štěpán, Petr ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Prozkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Oslovení ve vybraných povídkách A.P.Čechova a jeho ekvivalentace v češtině
Koutná, Adéla ; Lendělová, Věra (vedoucí práce) ; Stranz-Nikitina, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje analýze oslovení jako dílčího překladatelského problému, jíž předchází základní lingvistická charakteristika tohoto jazykového jevu a porovnání oslovení v českém a ruském jazyce. Na základě teoretických prací předních teoretiků překladu byla v práci vytvořena vlastní kategorizace překladatelských postupů. Na vybraných povídkách A. P. Čechova byl proveden rozbor konkrétních aplikací překladatelských postupů a zhodnocena jejich adekvátnost. Práce si kladla za cíl zmapovat a co nejpřehledněji shrnout problematiku překladu oslovení. Klíčová slova: A. P. Čechov, povídky, oslovení, gramaticko-sémantická charakteristika, překlad, česká ekvivalentace oslovení
Interaktivní marketingová komunikace na příkladu značky Ryor
Bendlová, Eva ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o interaktivní komunikaci z pohledu marketingové komunikace. V závěru aplikuje zjištění na českou kosmetickou značku Ryor. Zároveň se dotýká i hlubších souvislostí interaktivní komunikace s podstatou kultury a společenské interakce. Součástí práce je teoretický koncept, který sleduje model interaktivní komunikace a povahu vazeb mezi účastníky komunikačního aktu. Dále práce definuje základní prvky interaktivního komunikačního procesu. To vše v závěru ověřuje na reálných marketingových aktivitách značky Ryor.
Václav Beneš Třebízský
POPELKOVÁ, Hana
Cílem této bakalářské práce je zpracování recepce života a díla Václava Beneše Třebízského a vytvoření přehledu o frekvenci vydávání jeho románů a povídek v určitých časových úsecích. Dále bude provedena analýza poetiky jeho děl, a to na příkladu jednoho konkrétního románu. Hlavní pozornost je věnována problematice literární postavy, jejíž aspekty jsou nejdříve popsány s pomocí odborné literatury a zjištěné poznatky jsou následně aplikovány na vybrané dílo.
Analýza a návrh webové aplikace pro cestující do zahraničí
Strnad, Stanislav ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Kučerová, Helena (oponent)
Cílem práce je navrhnout webovou aplikaci umožňující jejím návštěvníkům trochu odlišný přístup při vyhledávání informací o vybraných zemích oproti stránkám podobného zaměření. Hlavní devizou stránek je umožnění výběru tematicky zaměřených informací (doprava, kultura, jídlo, obchod ad.) poskytujících návštěvníkovi vodítko při hledání zemí, do nichž chce vycestovat (anebo jen o nich zjistit zajímavé informace). Dostupné informace je navíc možné filtrovat a řadit podle předpřipravených kritérií, což umožňuje návštěvníkovi získat trochu jiný náhled nad danou problematikou. Jedním z hlavních znaků stránek je podílení se na tvorbě dostupného obsahu samotnými uživateli. Tomu je přizpůsoben registrační/přihlašovací systém, který rozlišuje několik úrovní uživatelů, jež se liší oprávněním pro přístup do jednotlivých sekcí webu a správou jeho obsahu. Úprava dat by je dostupná skrze webové prostředí poskytující dostatečnou variabilitu pro kompletní správu obsahu. Kompletní řešení stránek je pak vytvořeno pro uživatele co nejvíce intuitivně a bez zbytečných překážek, které by jim bránily v pohodlném a plnohodnotném využití aplikace.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.
Kvalitativní výzkum metod užívaných k uvolnění úzkostného dítěte učitelkami v mateřské škole.
FOJTÍKOVÁ, Kristýna
Hlavním cílem této práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají ke zklidnění a uvolnění úzkostných dětí. V teoretické části jsem se věnovala základním psychologickým tématům, které tvoří základnu pro pochopení problematiky vzniku, projevů a důsledků úzkosti u dítěte předškolního věku. Součástí je i popis výchovných rodičovských postojů, které se mohou na vzniku či prohloubení úzkostnosti dítěte podílet. V závěru teoretické části je stručný exkurs týkající se významu pohádek, především z pohledu psychoanalýzy. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody výzkumu: zakotvenou teorii, zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor a způsoby jeho kódování. Ve výzkumné části jsem analýzy rozhovorů rozvedla v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod a přístupů učitelek, kterými se snaží dosáhnout pozitivní změny v prožívání úzkostného dítěte. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod, které učitelky používají ke zklidnění a uvolnění dětí v mateřské škole. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která se týkají jak obecných, tak specifických metod, jež úzkostnému dítěti mohou pomoci vyrovnat se s úzkostí a přispěji k jeho osobnímu rozvoji.
Lidské chování a ekonomické krize
Šťastný, Jan ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Práce pojednává o dvou nejdelších ekonomických krizích posledních osmdesáti let a způsobu, jakým byly ovlivněny lidským chováním. Je možné, že některé podvědomé aspekty lidského chování zapříčinili příchod Velké hospodářské krize nebo Hypoteční krize? Některé skutky pod vlivem lidské důvěry nebo příběhů šířených mezi lidmi znatelně ovlivňují hospodářský cyklus. Nezanedbatelná je síla médií a jejich odborníků, kteří nám radí, jak investovat. Je to však správně?
Deprese ve stáří
MAŠTEROVÁ, Monika
Bakalářská práce je teoretická a zabývá se problematikou deprese, zvláště deprese ve stáří. Je rozdělena do čtyř kapitol. V první je uvedena charakteristika deprese. Je tu popis toho, co to deprese je a že existují dotazníky, které umožňují zjistit, zda jí je člověk ohrožen. Dále je tu uveden její výskyt, historie, mýty, příčiny, příznaky, typy, léčba a následky. Ve druhé kapitole se hovoří o stáří a stárnutí a jejich doprovázejících změnách fyzických, psychických a sociálních. Třetí kapitola je věnována charakteristice deprese ve stáří, jejímu výskytu, rozdílům mezi depresí a demencí, příčinám, příznakům, léčbě a prevenci. Čtvrtá pak přestavuje pět příběhů lidí, kteří trpí či trpěli depresemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.