Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření vlastností buněk kultivovaných v hydrogelu
Belák, Daniel ; Janoušek, Oto (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Hlavným motívom tejto práce je predstavenie spôsobov pestovania buniek v kultivačnom médiu-hydrogéli. Témou ďalšej časti je zoznámenie sa s problematikou spracovania snímok zostrojených pomocou mikroskopu a kamery v svetlom poli a fluorescenčnej mikroskopie. Skúma vplyv použitých parametrov pri skladaní obrazov pre dosiahnutie čo najväčšej hĺbky ostrosti. V závere sa venuje meraniu vlastností bunečných kultúr, ich štatistickým spracovaním a analýzou.
Lokální charakterizace elektronických součástek
Müller, Pavel ; Škarvada, Pavel (oponent) ; Tománek, Pavel (vedoucí práce)
Vývoj mikro a nano elektroniky a nanooptiky si vyžaduje nové charakterizační techniky k zajištění kvality navrhovaných součástek. Práce popisuje použití skenovacího optického mikroskopu v blízkém poli (SNOM) v rozměrové kontrole a v lokálním vyšetřování různých parametrů. Příklad jeho potenciálu korelace mezi topografií a odrazivostí měřených kondenzátorů je popsána v této práci.
Rekonstrukce dat z poškozeného CD/DVD
Jarolím, Jordán ; Zbořil, František (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí dat z poškozených CD/DVD. Cílem práce je napsat aplikaci, která bude schopna z obrazového vstupu (naskenované fragmenty disku) získaného optickým/elektronovým mikroskopem přečíst bitový stream. Práce se také věnuje způsobu uložení dat na disku, procesu přípravy jednotlivých vzorků CD a DVD a jejich skenování. Dále je v práci popsán algoritmus vytvořeného software, jeho testování a výsledky.
Využití technologie vodního paprsku ve firmě
Faltus, Tomáš ; Osička, Karel (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na technologii vodního paprsku. V teoretické části práce je popsán a rozebrán princip a rozdělení této technologie, kvalita řezaných ploch po řezání vodním paprskem, typy úkosů a zařízení potřebná pro tuto technologii. Je v ní také popsáno využití abrazivního vodního paprsku při obrábění a shrnuty výhody a nevýhody této technologie. Dále je v práci uveden strojový pak firmy, se kterou autor diplomové práce spolupracoval a také její výrobní sortiment. Praktická část práce je věnována provedenému experimentu, který spočívá ve vytipování součásti na výrobu vzorků pomocí dvou abrazivních trysek s následným posuzováním kvality obrobených ploch právě vůči velikosti průměru abrazivních trysek a také vůči materiálům a jejich tloušťce. Pro vzorky byly použity dva materiály o dvou různých tloušťkách. Kvalita obrobených ploch byla měřena pomocí dvou drsnoměrů. Byla měřena průměrná aritmetická úchylka profilu Ra a největší výška profilu Rz. V závěru diplomové práce je měřeno vychýlení paprsku pomocí mikroskopu a dále také spočítána spotřeba a cena abraziva pro jednotlivé vzorové součásti.
Badatelský způsob výuky na ZŠ
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci vycházíme z celoevropské problematiky poklesu zájmu o přírodní vědy a jejich studium. V souvislosti s tímto tématem jsme provedli literární rešerši. Mapovali jsme literaturu vztahující se k problematice badatelské výuky, a to českou i světovou. Ve snaze o zvýšení zájmu žáků a zvýšení nadšení pro vědu, se zabýváme aktivizačními výukovými metodami, které porovnáváme s frontální výukou. Jako aktivizační metodu jsme zvolili badatelský způsob výuky. Připravili jsme vyučovací hodiny, které jsme testovali mezi žáky druhého stupně základní školy. V rámci práce jsme sledovali 16 hodin v 6 třídách. Jednalo se o hodiny vedené badatelským a frontálním způsobem. Hodiny byly prakticky ověřeny ve výuce. Výsledky jsou prezentovány v praktické části práce. Cílem bylo podnítit zájem žáků o bádání a přírodní vědy vůbec. Klíčová slova badatelská výuka, frontální výuka, přírodovědné vzdělávání, spolupráce, senzory Pasco, mikroskop, žák, základní škola, klíčové kompetence
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...
Návrh manipulátoru vzorku pro CCHM mikroskop
Špaček, Matěj ; Brada, Michal (oponent) ; Dostál, Zbyněk (vedoucí práce)
V Laboratoři experimentální biofotoniky na VUT v Brně vzniká nová verze koherencí řízeného holografického mikroskopu (CCHM). Pro automatizaci určitých procedur mikroskop vyžaduje implementaci plně motorizovaného tříosého manipulátoru vzorku, řízeného z počítače. Manipulátor musí umožňovat rychlou a přesnou změnu laterální polohy v rozsahu několika centimetrů. Kvůli ostření je vyžadováno velmi přesné polohování ve směru osovém. Nejprve jsou představeny základní poznatky o konstrukci manipulátorů. Následně jsou porovnána dostupná komerční řešení a je zhodnocena jejich použitelnost pro nový CCHM. Díky specifické konstrukci nové verze CCMH nejsou dostupná řešení vyhovující, proto je v druhé části práce představen vlastní konstrukční návrh motorizovaného manipulátoru, optimalizovaný pro CCHM. Volba jednotlivých elementů a aktuátorů je podložena rešeršní částí. Pro konstrukční řešení byla zhotovena výkresová dokumentace a testovací verze řídicího softwaru. Kritická část manipulátoru byla vyrobena a otestována.
Měření vlastností buněk kultivovaných v hydrogelu
Belák, Daniel ; Janoušek, Oto (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Hlavným motívom tejto práce je predstavenie spôsobov pestovania buniek v kultivačnom médiu-hydrogéli. Témou ďalšej časti je zoznámenie sa s problematikou spracovania snímok zostrojených pomocou mikroskopu a kamery v svetlom poli a fluorescenčnej mikroskopie. Skúma vplyv použitých parametrov pri skladaní obrazov pre dosiahnutie čo najväčšej hĺbky ostrosti. V závere sa venuje meraniu vlastností bunečných kultúr, ich štatistickým spracovaním a analýzou.
Mikroskopická praktika pro základní školu
Švajcrová, Lenka ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce bylo vypracovat přehlednou příručku mikroskopických praktik pro učitele 2. stupně ZŠ. Mikroskopická praktika byla čerpána z běžných učebnic (Fortuna, Fraus, Jinan, Natura, Nová Škola, Prodos, Scientia, SPN) 6. až 9 ročníků pro základní školu a obohacena o zajímavá mikroskopická praktika z internetu. Tato práce se také zabývala postojem žáků k mikroskopování, což jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření. Ţáci uvedli, že mají kladný vztah k mikroskopování a napomáhá jim k lepšímu pochopení učiva přírodopisu. Také jsem pomocí dotazníkového šetření zjišťovala, jak často žáci ve školách mikroskopují. Ve školách i přes nedostatečné časové dotace v hodinách přírodopisu probíhají mikroskopická praktika převážně jednou za 14 dní. V teoretické části diplomové práce jsem se zaměřila na stavbu světelného mikroskopu, který se používá ve školách při mikroskopování. Dále jsem se zaměřila na přípravu dočasného a trvalého preparátu, které jsou důležitou součástí příručky pro učitele. Také jsem v teoretické části objasnila význam laboratorních praktik a postoj žáků k těmto praktikům. V neposlední řadě jsem se zabývala přehledem učebnic přírodopisu používaných na základní škole a nižším gymnáziu. Klíčová slova: mikroskop, laboratorní praktika, učebnice, postoje žáků, základní škola
Měření vlivu bezdrátových technologií na TEM
Prokop, Martin ; Čudek, Pavel (oponent) ; Polsterová, Helena (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je prozkoumat dostupné bezdrátové technologie (pro přenos dat) porovnat jejich parametry (nosná frekvence, typ modulace a kódování, rychlost přenosu, spotřeba/výkon, …), popsat teorii transmisních EM, odvodit z teorie moduly nebo místa TEMu nejvíce citlivá na RF rušení a prozkoumat vliv bezdrátových technologií na aplikovatelné normy (pro udělení CE) a dále navrhnout, provést a vyhodnotit měření vlivu vybraných technologií na hlavní parametry TEMu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.