Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelský způsob výuky na ZŠ
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci vycházíme z celoevropské problematiky poklesu zájmu o přírodní vědy a jejich studium. V souvislosti s tímto tématem jsme provedli literární rešerši. Mapovali jsme literaturu vztahující se k problematice badatelské výuky, a to českou i světovou. Ve snaze o zvýšení zájmu žáků a zvýšení nadšení pro vědu, se zabýváme aktivizačními výukovými metodami, které porovnáváme s frontální výukou. Jako aktivizační metodu jsme zvolili badatelský způsob výuky. Připravili jsme vyučovací hodiny, které jsme testovali mezi žáky druhého stupně základní školy. V rámci práce jsme sledovali 16 hodin v 6 třídách. Jednalo se o hodiny vedené badatelským a frontálním způsobem. Hodiny byly prakticky ověřeny ve výuce. Výsledky jsou prezentovány v praktické části práce. Cílem bylo podnítit zájem žáků o bádání a přírodní vědy vůbec. Klíčová slova badatelská výuka, frontální výuka, přírodovědné vzdělávání, spolupráce, senzory Pasco, mikroskop, žák, základní škola, klíčové kompetence
Pozorování herního chování mláďat ve skupině goril v ZOO Praha
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Vančatová, Marina (oponent)
Gorily, jakožto největší primáti patří mezi zvláště ohroženou skupinu živočichů. Ve volné přírodě dochází k neustálému úbytku jejich přirozeného životního prostředí v důsledku vytěžování dřeva deštných pralesů. Tito živočichové žijí výrazně sociálním způsobem života. Pro rozvoj sociální komunikace mezi jedinci má u mláďat stěžejní roli herní chování a to jak mezi mláďaty samotnými, tak mezi mláďaty a dospělými jedinci. Bylo provedeno pozorování goril s cílem popsat herní chování nedospělých jedinců ve skupině goril v zoo Praha v průběhu dvou měsíců. Pozorování probíhalo v závislosti na počasí především ve vnitřním výběhu. V práci byl zmapován výskyt herního chování u mláďat a pražské zoologické zahradě. Bylo zjištěno, že četnost výskytu herního chování závisí na věku i pohlaví mláděte a že hra je většinou iniciována starším nedospělým samcem. Prvotní předpoklady že mláďata jsou nejaktivnější v herním chování, že nedospělí samci jsou v provokaci ke hře iniciativnější než nedospělé samice a že hra mladých samců bývá aktivnější než hra mladých samic byly pozorováním potvrzeny. Dále se ukázalo se, že dospělí jedinci se do hry aktivně nezapojují často přerušují herní kontakty mláďat odstrčením nebo odchodem. Klíčová slova: gorila nížinná, chování, mládě, hra
Badatelský způsob výuky na ZŠ
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci vycházíme z celoevropské problematiky poklesu zájmu o přírodní vědy a jejich studium. V souvislosti s tímto tématem jsme provedli literární rešerši. Mapovali jsme literaturu vztahující se k problematice badatelské výuky, a to českou i světovou. Ve snaze o zvýšení zájmu žáků a zvýšení nadšení pro vědu, se zabýváme aktivizačními výukovými metodami, které porovnáváme s frontální výukou. Jako aktivizační metodu jsme zvolili badatelský způsob výuky. Připravili jsme vyučovací hodiny, které jsme testovali mezi žáky druhého stupně základní školy. V rámci práce jsme sledovali 16 hodin v 6 třídách. Jednalo se o hodiny vedené badatelským a frontálním způsobem. Hodiny byly prakticky ověřeny ve výuce. Výsledky jsou prezentovány v praktické části práce. Cílem bylo podnítit zájem žáků o bádání a přírodní vědy vůbec. Klíčová slova badatelská výuka, frontální výuka, přírodovědné vzdělávání, spolupráce, senzory Pasco, mikroskop, žák, základní škola, klíčové kompetence
Pozorování herního chování mláďat ve skupině goril v ZOO Praha
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Vančatová, Marina (oponent)
Gorily, jakožto největší primáti patří mezi zvláště ohroženou skupinu živočichů. Ve volné přírodě dochází k neustálému úbytku jejich přirozeného životního prostředí v důsledku vytěžování dřeva deštných pralesů. Tito živočichové žijí výrazně sociálním způsobem života. Pro rozvoj sociální komunikace mezi jedinci má u mláďat stěžejní roli herní chování a to jak mezi mláďaty samotnými, tak mezi mláďaty a dospělými jedinci. Bylo provedeno pozorování goril s cílem popsat herní chování nedospělých jedinců ve skupině goril v zoo Praha v průběhu dvou měsíců. Pozorování probíhalo v závislosti na počasí především ve vnitřním výběhu. V práci byl zmapován výskyt herního chování u mláďat a pražské zoologické zahradě. Bylo zjištěno, že četnost výskytu herního chování závisí na věku i pohlaví mláděte a že hra je většinou iniciována starším nedospělým samcem. Prvotní předpoklady že mláďata jsou nejaktivnější v herním chování, že nedospělí samci jsou v provokaci ke hře iniciativnější než nedospělé samice a že hra mladých samců bývá aktivnější než hra mladých samic byly pozorováním potvrzeny. Dále se ukázalo se, že dospělí jedinci se do hry aktivně nezapojují často přerušují herní kontakty mláďat odstrčením nebo odchodem. Klíčová slova: gorila nížinná, chování, mládě, hra

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.