Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanoviska církví k eutanázii v České republice
Mlýnková, Kristýna ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Veverková, Kamila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Stanoviska církví k eutanázii v České republice" pojednává o problematice eutanázie napříč dokumenty čtyř vybraných církví, působících v České republice. Jedná se o Římskokatolickou církev, Pravoslavnou církev v českých zemích a na Slovensku, Českobratrskou církev evangelickou a Církev československou husitskou, přičemž je přihlédnuto i k dokumentům, které vydala ekumenická grémia, mezi jejichž členy tyto církve patří. Cílem práce je vytvořit souhrnné pojednání o stanoviscích těchto církví. Po uvedení do problematiky eutanázie, vysvětlení základních pojmů a nastínění její historie se práce věnuje analýze dokumentů vybraných církví. Další metodou je komparace jednotlivých dokumentů, která ústí v definování aspektů, ve kterých se dané církve shodují.
Any questions? - diskusní pořad BBC Radia 4 (analýza formátu se zaměřením na specifika rozhlasové diskuse jako publicistického žánru)
Neubauerová, Alena ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou formátu pořadu BBC Radia 4 s názvem Any Questions?. Cílem této práce je popsat dialogické žánry, které se v této publicistické rozhlasové debatě vyskytují, a způsob, kterým plní svůj komunikační účel. Teoretická část práce popisuje tyto žánry v obecné rovině. Tento popis vychází z odborné literatury, jejíž seznam je uveden na konci této práce. Knihy použité pro reference jsou jak v českém, tak anglickém jazyce, terminologie a členění daných žánrů se však vždy přizpůsobuje kontextu české žurnalistiky. Teoretická část práce se také zabývá popisem BBC jako médiem veřejné služby, jež tento pořad produkuje a jehož zásadami se daný pořad také řídí. Poté přistupuje k popisu vzniku samotného pořadu, a to jak k popisu výběrů hostů a lokací pořadu, tak k roli moderátora v diskusi a také úspěšnosti jeho komunikace s posluchačem. Tato část čerpá jak z odborné literatury, tak z emailové komunikace s jednou z produkčních pořadu Any Questions?. Praktická část pak představuje jednu konkrétní epizodu daného pořadu, na níž je provedena bližší jazyková analýza. Práce obsahuje také transkript dané epizody vytvořený autorkou této práce, na který praktická část práce neustále odkazuje a který v praxi demonstruje obecné jazykové poznatky o vedení veřejných diskusí.
Jazyková analýza vybraných internetových diskusí
Brůnová, Kateřina ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka Jazyková analýza vybraných internetových diskusí (Bakalářská práce, 2012) Language Analysis of Selected Internet Discussions Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Radka Holanová, Ph.D. Autorka: Kateřina Brůnová Resumé Bakalářská práce se zaměřuje fenomén internetové diskuse, konkrétně na neformální internetovou diskusi a tři její manifestace, které spojuje téma módy. Internetová diskuse je nejprve zařazena do kontextu dalších způsobů komunikace realizované prostřednictvím internetu, a je pak definována na základě účasti většího množství uživatelů, veřejnosti (faktické veřejné dostupnosti versus uživatelův dojem soukromí) a dialogičnosti. V neposlední řadě je odlišena od online chatu, a to dle tematičnosti, asynchronního a trvalejšího charakteru. Cílem práce je postihnout charakter jazyka těchto diskusí a popsat současné trendy v zacházení s češtinou v tomto komunikačním prostředí. Prostředí internetu obecně je specifické provázaností dat (v diskusi to odráží zapojení hypertextových odkazů a vynechávání kontextů, které je zde ovšem možné poměrně snadno dohledat) a anonymitou, která často vede k nevybíravému vyjadřování až vulgaritě. Běžná je také snaha o zrychlení produkce komunikátu, poplatná obecnému zrychlení životního stylu (uživatelé...
Možnosti diskusní výukové metody a vliv na rozvoj osobnosti žáka
Šlehoferová, Klára ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Anotace: Předložená práce apeluje na otevření problematiky diskusní výukové metody, která je v současné školní praxi využívána k rozvoji řady dovedností, jež se zdají být pro život v dnešní společnosti důležité a potřebné. Nabízí se však otázka, jakým způsobem je tato metoda v mysli učitele interpretována a v praxi využívána, když v obecném povědomí společnosti především vlivem médií nabývá pojem diskuse spíše negativních konotací ve smyslu často arogantních, neetických a sebestředných slovních přestřelek, jejichž cílem je především pevně obháji svůj názor a soupeře umlčet svými argumetny. Kde se setkáváme s jiným pojetím diskuse? Kde se můžeme pokusit otevřít diskusi, jež by nesla znaky dialogu? Podle mého názoru může na tomto poli udělat velkou službu společnosti právě škola. Proto považuji toto témat za velmi aktuální a jeho řešení za potřebné. Tato práce vychází z předpokladu, že učitelé s diskusí pracují velmi intuitivně a nevyužívají z velké části její potenciál k rozvoji mnoha složek žákovy osobnosti. Cílem následující práce je vytvořit obsáhlejší teoretické zázemí, jež se opírá o vymezení pojmu diskuse vzhledem k pedagogickému prostředí, jež čerpá pro pedagogickou práci mnohé impulsy z hraničních věd, zejména filozofie a psychologie, jež upozorňuje na klíčové znaky dobré diskuse, na něž je vhodné...
Mezi kontextem a řemeslem
Kocmanová, Martina ; Velčovský, Maxim (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Hlavním tématem mé práce je řemeslnost v současném umění. Její realizace spočívá v otevření dílny pro studenty FaVU v budově fakulty na Údolní pod názvem DÍLNA MARTINY pro FaVU. Zde organizuji workshopy technik, jež jsem si osvojila v průběhu uplynulého studia na FaVU. Svým spolužákům se tu snažím zprostředkovat zkušenost s medii, která jsem použila k tvorbě vlastních prací. Protože na FaVU není žádná oficiální dílna, je DÍLNA zároveň kritickou reakcí na fungování školy. Všímám si, z jakých ateliérů pocházejí studenti, kteří o DÍLNU mají zájem. Důležitý je proces tvorby, přípravy a průběhu dílny, vzájemná interakce. Celoškolním šířením letáků a aktualizací informací na internetových stránkých ateliéru utvářím povědomí o problému a prostor pro diskusi. Nahlížím na problematiku rukodělné tvorby z druhé strany a to ze strany, umělce, který učí a vytváří podhoubí pro nová díla a nápady namísto tvorby vlastního hmotného díla. Výstupem mé práce celý tento proces – škola ve škole. Procesuální projekt, jehož výsledkem bude autorská dokumentace, instalace.
Psané texty prostěsdělovacího funkčního stylu
SMETANOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce ?Psané texty prostěsdělovacího funkčního stylu? je popsat proměny funkčních stylů v současné komunikaci, ke kterým dochází v souvislosti se stíráním rozdílů mezi formálností a neformálností. Vzhledem k rozsáhlosti dané problematiky se blíže zaměříme především na spontánní psané komunikáty stylu prostěsdělovacího, které v poslední době do značné míry nahrazují projevy primárně mluvené. Práce vychází z rozboru jazykového materiálu nashromážděného v rámci diskusí názorového fóra portálu Novinky.cz. Analýza zaznamenaného materiálu si klade za cíl zjistit, v čem se spontánní zprostředkované psané komunikáty podobají projevům původně mluveným a zda si zachovávají nějaké rysy psanosti.
METODIKA ANIMACE ČÁSTI MUZEJNÍ EXPOZICE
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá animační metodou seznámení s liturgickými muzejními sbírkovými předměty s ohledem na dětské vývojové etapy. Použité byly metody diskuse,dialog, dramatizace. Vytyčuje své záměry v oblasti výchovně " etické a poznávací.
Eutanázie z pohledu ošetřovatelského personálu
LENKOVÁ, Gabriela
Název bakalářské práce Eutanázie z pohledu ošetřovatelského personálu obsahuje část teoretickou a praktickou.Cílem práce je zmapovat názor ošetřovatelského personálu na eutanázii. Respondentky odpovídaly na následující otázky 1. Přiklánějí se všeobecné sestry na vybraných odděleních k legalizaci eutanázie nebo proti ní? 2. Jaké okolnosti vedou k jejich názoru? Pro získání výsledků jsem provedla výzkum formou kvalitativního šetření. Použila jsem metodu dotazování a techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo devět sester z vybraných oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Na základě analýzy výsledků byly stanoveny odpovědi na výzkumné otázky. Odpověď č. 1 ? Ošetřovatelský personál se přiklání k legalizaci eutanázie v České republice. Odpověď č. 2 ? Ošetřovatelský personál v názoru na eutanázii ovlivňuje délka praxe, vzdělání, setkávání s nevyléčitelně nemocnými lidmi, zájem o téma eutanázie, znalost základních pojmů, postoj k svobodné volbě člověka ohledně práva rozhodovat o své smrti a situace v českém zdravotnictví, zejména nedostatečně rozvinutá a všem dostupná paliativní péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.