| |
|
Strategic Analysis of an Enterprise
Petrová, Alena ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Martenek, Milan (referee)
I chose the topic: Strategic Analysis of the Firm for my diploma work. In this work, I devote myself to the hotel of Atom***, which has its seat in the street of Velkomeziříčská in Třebíč. I chose this firm, especially because I have been working here as a waitress and receptionist for a part-time job; I have access to information, and I know the environment in which the hotel is situated. The main purpose of the work was to analyze an external environment and mainly to focus on the competition being situated in this town. My alternate purpose was to find out whether potential customers are aware of the hotel and whether existing customers are satisfied with the services being offered. To reach these purposes, I used an internal and external analysis from whose results I made a SWOT analysis. I used the PEST analysis, industry analysis and Porter's five competitive forces model for the external analysis. Further, I used marketing research that helped to reach the alternative purpose and to complete previous analyses in particular. Since the hotel of Atom has no strategy, being apparently defined, I can tell that as a matter of fact, the strategy in itself does not exist. In the final chapter, I therefore suppose a certain strategy and specific operative measurements that will lead to the fulfilment of the vision existing only in subconsciousness of the hotel keeper.
|
| |
|
Research od customer satisfaction with given company
Boháčková, Veronika ; Surynek, Alois (advisor) ; Kestlová, Kateřina (referee)
This thesis is focused on marketing research, concretely customer satisfaction. The aim of thesis is analysis of a given company, especially of customer needs and expectations, and analysis of customer satisfaction with offered products and services. In theoretical part there is defined the basis of marketing strategy based on customer orientation, especially customer satisfaction, methods and importance of customer satisfaction control and CRM process. Practical part is focused on research and includes the recommendations for company.
|
| |
|
Typology of the World Class members
Porkertová, Adela ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
The objective of the bachelor work is to point out the basic typology of the World Class members within its fitness club located in Venceslas Square and thanks to the obtained results try to come up with possible recommendation for the future marketing strategy. First part is dedicated to the theory and expressions such as marketing, market research, market segmentation, buyer behaviour and questioning. Second part gives a closer look to the fitness,to the company World Class and at last to the specific fitness club in Prague. Chapters explain whole procedure of the market research, the gain of the data and finally the data analysis with its practical explanation.
|
| |
|
Analýza trhu mobilních operátorů v ČR
Klepáčová, Veronika ; Černá, Jitka (advisor) ; Fotr, Jiří (referee)
Definice a charakteristika marketingového výzkumu. Popis procesu marketingového výzkumu, jednotlivé etapy a fáze marketignového výzkumu.Základní etická pravidla při provádění marketingového výzkumu vzhledem k respondentům, zadavatelům a na úrovni mezi zadavateli. Charakteristika jednotlivých mobilních operátorů v České republice, nastínění jejich historického vývoje. Popis studentských tarifů poskytovaných jednotlivými operátory a jejich vzájemné srovnání. Zmapování situace mobilních operátorů v segmentu studentů VŠE.
|
|
Implementation strategy for a new service on the Czech market
Vejsadová, Klára ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Základní téma následující práce vychází ze stále aktuálnější problematiky využívání přírodních zdrojů a ekologických důsledků lidské činnosti. Samotnému napsání práce předcházela úvaha o vlivu výroby a používání jednorázových plenek na životní prostředí. Kromě vysoké náročnosti výroby na surovinové zdroje a energie je největším negativním výstupem spotřeby plen na jedno použití vznik enormního množství odpadu, jenž končí na skládkách. Postupným sbíráním informací k problematice a zejména seznámením se s existencí takzvané plenkové služby v zahraničí, jež představuje ekologičtější a zároveň stejně pohodlnou alternativu jednorázových plen, vedly k rozhodnutí, pokusit se v rámci diplomové práce vyhodnotit možnost zavést tuto službu v České republice.
|
| |