Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ventilační výpočty v synchronním stroji
Judas, Jan ; Deeb, Ramia (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo seznámení se s prostředím práce Ansys CFX, vytvoření několika modelů ventilátorů a modelu synchronního stroje v Autodesk Inventor, vytvoření modelu proudění chladícího média strojem s vytvořenými ventilátory a vyhodnocení výsledků. Práce nejdříve popisuje samotný synchronní stroj, ztráty v něm, tok výkonu synchronním strojem a způsoby jeho chlazení. Dále popisuje jednotlivé typy přenosu tepla, laminární a turbulentní proudění. Věnuje se i rozdělení ventilátorů a programu používanému pro výpočet proudění Ansys CFX včetně metody, kterou k výpočtu používá. Práce popisuje jednotlivé modifikace ventilátorů a nastavení výpočtu v programu Ansys. Poté zobrazuje výsledky analýzy zadaného ventilátoru pro různé počty lopatek a pro jeho různé modifikace. Vybrané modifikace pak analyzuje vzhledem k měnícím se otáčkám. V poslední kapitole pak zobrazuje analýzu proudění ve stroji se třemi různými ventilátory. Především je zde zobrazován hmotnostní tok, tlak a jejich rozložení na vyhodnocovacích plochách
Výpočet průběhu chladicího média v asynchronním motoru
Trnka, Zbyněk ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo namodelovat ventilátor pro asynchronní motor, tento ventilátor vyřešit z hlediska proudění v programu Ansys CFX, a poté zhodnotit průběh tohoto proudění ve vzduchové mezeře daného asynchronního motoru, při různé rychlosti otáčení rotoru. Úvod práce je věnován základním pojmům a definicím z oblasti proudění tekutin. Poté se práce zabývá chlazením elektrických strojů, zejména tedy chlazením asynchronního stroje. Také je zde věnována pozornost ztrátám v tomto stroji. Nakonec je zde namodelován radiální ventilátor a vzduchová mezera zadaného stroje a pomocí Ansys CFX je vyhodnoceno proudění, které prochází z ventilátoru do mezery.
Model proudění chladicího média v synchronním stroji
Chlup, Jaroslav ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá možnostmi simulace proudění v elektrických strojích. Stěžejní metodou je metoda konečných prvků. Na základě této metody pracuje program ANSYS. Cílem tohoto projektu je získání univerzálního vztahu pro výpočet ztrátového součinitele tření. Pro jeho nalezení je nutné vytvořit 27 simulací dle plánu 2. řádu. Využitím programu MATLAB pro zpracování výsledků získáme požadovaný algoritmus pro výpočet ztrátového součinitele tření.
Modelování proudění vzduchu ve spalovací komoře ZKG
Krišpín, Jan ; Lisý, Martin (oponent) ; Špiláček, Michal (vedoucí práce)
Náplní předkládané práce je popis chemických a fyzikálních vlastností biomasy, metod energetických přeměn biomasy, procesů probíhajících při spalování biomasy a především proudění spalovacího vzduchu. Součástí této práce je modelování proudění spalovacího vzduchu spalovací komorou pomocí metody konečných prvků s následným vyhodnocením a návrhem konstrukčních úprav komory.
Ejektory, jejich konstrukce a využití
Dohnal, Jiří ; Kárník, Jan (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má čtenáře seznámit s problematikou ejektorů. Tyto stroje patří do skupiny proudových čerpadel, jejichž představení je věnována úvodní část. V další části následuje představení a charakteristika ejektorů, vliv konstrukce na jejich funkci a charakteristika ejektorů podle různých kombinací kapalin a plynů jako hnacího a hnaného média. Nejrozsáhlejší část tvoří rešerše širokého využití různých ejektorů v průmyslu, zdravotnictví a dalších oblastech lidského života. V závěru této práce jsou nastíněny výpočetní vztahy pro návrh ejektorů, kde je hlavním problémem jejich účinnost.
Ofukování čelního skla letounu: možnosti řešení
Šamša, Petr ; Fišer, Jan (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ofukování čelního skla letounu certifikovaného dle předpisu CS23 v souvislosti se snahou zajistit výhled z kokpitu za deště (sněžení) při pojíždění, vzletu a přistání. V první části se věnuji rozsahu ovlivňované oblasti určené pro výhled za nepříznivých podmínek v souvislosti se zněním předpisu CS23 a s odkazem na prohlášení SAE AIR805C. Ve druhé kapitole je uvedeno a popsáno několik možností, které lze potenciálně využít pro řešení problému. Zmiňuji zde nejen často používané mechanické metody, např. stěrače, ale také méně využívané a nové technologie využívající i jiné než mechanické způsoby očištění povrchu. Do této kategorie lze zahrnout například různé repelentní úpravy povrchu a ofukovače. Třetí část se zabývá rozborem ofukovací soustavy, již jsem si zvolil pro svou práci. Budu se zabývat návrhem podmínek proudění potřebných pro zajištění funkčnosti systému. V poslední kapitole je popsán experiment, který má srovnat teoretické výpočty s reálnými podmínkami.
Hluk a vibrace u vzduchotechnických zařízení
Libřický, Stanislav ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zdrojů hluku ve vzduchotechnice a možnostech jejich technického snižování. Text obsahuje stručný výčet zdrojů hluku. Důkladněji popisuje pouze hlavních z nich, kterými jsou ventilátory, vlastní aerodynamický hluk potrubní sítě a chladiče. Další součástí práce je popis metod snižování vybraných zdrojů hluku v technice prostředí. Závěr práce obsahuje výběr a popis relevantních zákonů a norem k dané problematice.
Ejektory a jejich využití v průmyslu
Zejda, Vojtěch ; Hájek, Jiří (oponent) ; Vondál, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl seznámit čtenáře s ejektorovými čerpadly. Popisuje jejich princip činnosti, výhody a nevýhody a problematiku jejich použití v různých aplikacích. Hlavní nevýhodou ejektorů je jejich nízká účinnost, a tak je jejich využití možné jen v natolik specifických aplikacích, ve kterých není účinnost rozhodujícím faktorem. Proto jsou dále uvedeny příklady použití různých typů ejektorů v průmyslových procesech. Na těchto příkladech jsou v neposlední řadě demonstrovány všechny obtíže a důvody, proč je pro danou aplikaci výhodnější použít právě ejektor, a nikoli jiný typ čerpadla. Tato práce se dále zabývá návrhovými metodami ejektorů a na ukázkovém příkladě porovnává vhodnost jejich použití. Ukazuje se, že ne všechny metody jsou pro návrhy ejektorů vhodné, neboť velmi záleží na předpokládaném tvaru řešeného ejektoru. Na závěr je porovnána i energetická náročnost ejektoru oproti běžným odstředivým čerpadlům a prokázána energetická nevýhodnost ejektorů.
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Aerodynamické tunely v oblasti automobilního průmyslu
Hromada, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářská práce je vypracování rešerše na téma aerodynamické tunely v oblasti automobilního průmyslu. V práci je popisován historický vývoj aerodynamických tunelů a jejich kategorizace. Dále jsou popsány jednotlivé části aerodynamického tunelu, způsoby jakými se v tunelech měří a problémy související se samotným měřením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.