Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza financování regionálního školství (škol zřízených krajem, obcí nebo svazkem obcí) dle platných předpisů a dle způsobu navrhovaného MŠMT
Šimonová, Hana ; Matušková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou financování regionálního školství (škol zřízených krajem, obcí nebo svazkem obcí) ze státního rozpočtu v jednotlivých druzích škol (mateřská škola, základní škola, střední škola) dle platných předpisů a dle způsobu navrhovaného MŠMT ve všech krajích České republiky a možnými výhledy do budoucna. Práce vychází ze závěrů Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, která preferuje stabilitu a větší předvídatelnost v oblasti financování vzdělávací politiky. Porovnává krajské normativy pro jednotlivé druhy škol dle stávajícího způsobu financování s Koncepčním záměrem reformy systému financování regionálního školství vydaným MŠMT v roce 2011. Cílem práce je pomocí analýzy a kritického zhodnocení získaných výsledků vyhodnotit, který systém financování se jeví pro jednotlivé druhy škol výhodnější a spravedlivější. Výsledky výzkumu by se mohli případně využít při porovnání s nově připravovanými reformami financování regionálního školství.
Specifické podmínky rozvoje regionálního školství v hlavním městě Praze a ve Středočeském kraji
Dvořák, Pavel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná závěrečná práce je zaměřena na popis současných specifických podmínek rozvoje regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. A to zejména ve vztahu k aplikaci a tvorbě základních koncepčních dokumentů (Dlouhodobé záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji) a dalších koncepčních materiálů vytvořených pro specifické oblasti regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. Cílem práce je popis současných zásadních specifických podmínek rozvoje regionálního školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji, a také popis provázaných existujících specifických podmínek hl. m. Prahy a Středočeského kraje. Závěrečná práce rovněž popisuje současné fungování regionálního školství z pohledu financování, legislativy a některých rozhodovacích kompetencí územně samosprávných celků - obcí a krajů. Cílem této závěrečné práce je také nalezení společných potřeb a doporučení společného postupu při řešení problémů v regionálním školství v hl. m. Praze a ve Středočeském kraji. KLÍČOVÁ SLOVA Regionální školství, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, střední vzdělávání, financování školství, dlouhodobý záměr vzdělávání, specifické podmínky školství, Strategie 2020, hlavní město Praha, Středočeský kraj.
Internetový marketing v prostředí regionálního školství České republiky
Lávička, Pavel ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití internetového marketingu při řízení škol zapojených v systému českého regionálního školství. Na základě rešerší tuzemské a zahraniční literatury a osobních zkušeností autora objasňuje a hodnotí, jak lze prostředků internetu užít při marketingovém působení a jak lze výsledky takového působení měřit. Práce je doplněna výzkumem, který odpovídá na otázku, jak školy prostředků internetového marketingu v současné době skutečně využívají.
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Štrossová, Denisa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a způsobem financování středních škol v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. Prví část popisuje jednotlivé stupně vzdělávací soustavy se zaměřením na střední školství v České republice, jeho vývoj a právní formy středních škol. Druhá část řeší financování školství a zaměřuje se na způsob financování regionálního školství a různé zdroje peněžních prostředků, které školy využívají. Poslední část se zaměřuje na vybranou střední školu, kterou je Gymnázium a SOŠ v Klášterci nad Ohří. Práce se zabývá zejména jejím hospodařením. Nakonec jsou přidána doporučení pro zlepšení stávající situace školy.
Financování základních škol - srovnání dvou ZŠ v Jihočeském kraji
Petrželová, Soňa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na systém financování školství v České republice. Teoretická část je věnována financování regionálního školství. Popisuje hlavně jeho právní úpravu a systém. Následně rozebírá výkonové a programové financování. Soustřeďuje se zvláště na financování základních škol, jejich tvorbu rozpočtu, fondů a výročních zpráv. V praktické části se práce zaměřuje na rozbor financování a hospodaření dvou konkrétních základních škol -- ZŠ a MŠ Tábor a ZŠ a MŠ Jistebnice. Na tomto základě je následně provedena jejich komparace a návrhy případných zlepšení pro zvýšení efektivity a hospodárnosti škol.
Optimalizace financování základní školy v malé obci
Krejza, Martin ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Blažek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje financování základního školství. První část se obecně zabývá školským systémem v České republice a metodikou financování základních škol. Druhá část se konkrétněji zaměřuje na Základní školu v Choustníku. Nejprve je sledován vývoj počtu dětí v posledních letech a jeho důsledek na školu. Poté je pozornost zaměřena na variantní řešení současné situace. Zejména jde o různá úsporná opatření či alternativní zdroje financování, protoţe škola se potýká s váţnými finančními problémy. Jedná se jak o zachycení postupů, které jiţ škola přijala, tak o opatření, která by mohla škole v současné situaci pomoci. Nakonec jsou popsány alternativní uspořádání školy, ke kterým by muselo dojít, pokud by se zřizovateli nepodařilo školu financovat.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Financování regionálního školství v ČR
Beneš, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu financování školství v České republice a finančním zdrojům, které jsou s tímto odvětvím spjaté. Je zaměřena na oblast regionálního školství a na metody přerozdělování finančních prostředků Ministerstvem školství, mládeţe a tělovýchovy, především pak na výkonové financování vyuţívající republikových a krajských normativů a financování programové. V praktické části je rozebrán způsob financování konkrétní školy. Jedná se o zhodnocení hospodaření Základní školy Beroun -- Závodí v letech 2007 aţ 2009. Pozornost je věnována struktuře zdrojů, především prostředkům ze státního rozpočtu a prostředkům od zřizovatele. V závěru jsou nastíněny vlastní návrhy na zlepšení hospodaření a získávání finančních prostředků z nových zdrojů, s důrazem na moţnost čerpání peněţních prostředků z Evropské unie
Zdanění v regionálním školství v ČR - případová studie
Sasková, Lenka ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Urbánek, Václav (oponent)
Předmětem práce je zdanění v regionálním školství. Jejím hlavním cílem je vytvořit souhrnný pohled na zdanění škol v České republice a uvést příklad na vybrané škole, konkrétně na Gymnáziu Nymburk. V práci jsou popsány jednotlivé daně a oblasti týkající se zdanění ve školství. Je zde upozorněno na odlišnosti mezi podnikatelskými subjekty a školou. Veškeré informace zmíněné v práci se vztahují k daňovým zákonům z roku 2008, tedy i případová studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.