Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Most na silnici I/38
Novotný, Tomáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem přemostění údolí na silnici I/38 v části obchvatu obce Havlíčkův Brod. Práce zahrnuje studii přemostění daného území. Ze tří variant byl vybrán k podrobnému posouzení dvoutrámový nosník o čtyřech polích. Nosná konstrukce je navržena jako monolitická, dodatečně předpjatá, betonovaná na pevné skruži bez postupné výstavby. Bylo provedeno posouzení dle mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Kromě statického výpočtu jsou součástí práce výkresy a vizualizace mostu.
Rekonstrukce mostu v Ledči nad Sázavou
Lidmila, Ladislav ; Krejčík, Vladimír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí starého trámového mostu v Ledči nad Sázavou. Byly vypracovány tři varianty rekonstrukce. K jedné z nich, zesílení dodatečným předpětím, byl vypracován detailní statický výpočet. Statické účinky byly řešeny metodou konečných prvků pomocí softwaru na roštovém modelu. Konstrukce byla posouzena na mezní stav únosnosti i na mezní stav použitelnosti. Ke zvolené metodě rekonstrukce byly vypracovány potřebné výkresy.
Spojitá betonová mostní konstrukce
Zemánek, Tomáš ; Lerch, David (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na řešení silničního mostu, situovaného mezi obcemi Roudno a Razová přes vodní nádrž Slezská Harta. Před návrhem byly vytvořeny a porovnány 3 studie. Zvolená varianta je spojitý komorový nosník s šikmými stěnami, dodatečně předpjatý kabely se soudržností. Nosník celkové délky 148,0 m a šířky 13,6 m má tři pole. Výška nosníku je 3,3 m. Je zpracován podrobný statický výpočet, včetně posouzení konstrukce na mezní stavy, návrh předpětí a ověření návrhu pomocí časové analýzy. Návrh a posudky dočasných i trvalých návrhových situací jsou prováděny podle platných norem a předpisů. Součástí diplomové práce je výkresová dokumentace a vizualizace.
Most nad místní komunikací
Kováč, Daniel ; Mojzík, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá návrhom, respektíve vytvorením protinávrhu k existujúcej konštrukcii, diaľničného mosta na diaľnici D1 v úseku Jánovce – Jablonov v okrese Levoča na Slovensku, ktorý premosťuje miestnu komunikáciu. Hlavným cieľom práce bol návrh, analýza a posúdenie nosných prvkov mostovky. Pre účely tejto práce sa vypracovali tri varianty premostenia. Pre podrobnú analýzu sa vybral variant, kde nosnú konštrukciu mostovky tvoria dodatočne predpäté tyčové prefabrikované nosníkmi zmonolitnené spriahnutou železobetónovou doskou. Analýza zvoleného variantu bola prevedená na dvoch matematických modeloch. Prvý model bol priestorová 3D dosko-stenová konštrukcia. Tento model slúžil zistenie čiara priečneho roznosu ostatného stáleho zaťaženia a premenného zaťaženia. Druhý, rovinný 2D model, slúžil na zistenie účinkov dotvarovania, zmršťovania a relaxácie výstuže od dlhodobých účinkov zaťaženia v definovaných časových uzloch. Výstupy z vyššie uvedených modelov poslúžili na analýzu a posúdenie nosných prvkov mostovky a návrh predpínacej a betonárskej výstuže.
Zesílení střešních vazníků ve výrobní hale
Wawreczka, Karel ; Strnad, Jiří (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je návrh zesílení střešní konstrukce průmyslové haly. Vazníky byly navrženy před 18-ti lety podle ČSN. V mé práci jsou vazníky přepočítány dle současných platných evropských norem. Je navrženo zesílení předpjatými lany vedenými podél vazníku. Z důvodu nedostatku místa v okolí čel vazníků bylo navrženo předpínání z prostředku vazníku. Pro návrh geometrie kabelů a předpínací síly byly rozhodující smyková únosnost a omezení tlakového napětí v betonu. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer 2015. Pro ostatní výpočty byl použit tabulkový editor excel.
Most na rychlostní silnici
Lindtner, Tomáš ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh silničního mostu na Rychlostní silnici R1, v km 1,293 nad cestou III/51311. Hlavní náplní je statický výpočet nosné konstrukce o čtyřech polích. Byli zpracované čtyři studie a první varianta dvoutrámové monolitické konstrukce byla vybrána. Rozpětí polí se pohybuje v rozmezí od 25 m - 30 m. Dvoutrám se skládá ze dvou dodatečně předpjatých betonových trámů a železobetonové desky. Statické modely a účinky zatížení jsou řešeny v programu Scia Engineer. Most se nachází v půdorysném oblouku, nicméně, byl zvolen kompromis (z důvodu malého zakřivení), posuzování napřímené konstrukce. Byly zanedbány účinky zatížení teplotou, větrem a vodorovné síly od dopravy.
Střecha plaveckého stadionu
Pelikán, Adam ; Šopík, Leonard (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá návrhem střešní konstrukce nad daným půdorysem plaveckého stadionu. Jsou vypracována a zhodnocena tři řešení - betonový oblouk s táhlem, ocelová příhradová deska a betonová předpjatá membrána. Jedno vybrané řešení - membránové zastřešení z předpjatého betonu - je dále rozpracováno. Na počátku bylo vypracováno několik návrhů geometrie respektující nároky na daný typ konstrukce. V rámci statického výpočtu byl vytvořen parametrický matematický model ve formě makra v jazyce APDL pro software Ansys 12.1. Poté byly jednotlivé parametry membrány (počáteční stav lan, úroveň předpětí, dimenze membrány i obvodového rámu, atd.) odladěny tak, aby návrh membrány vyhověl posudkům na mezní stav únosnosti i použitelnosti. Následně byly posouzeny další vybrané části nosné konstrukce. Na základě navržené geometrie a jednotlivých posudků byly vypracovýny výkresy konstrukce a dimenzovaných částí. Na závěr byl vypracován 3D model konstrukce v grafickém softwaru Rhinoceros, z kterého byly následně vyrenderovány vizualizace konstrukce v jednotlivých fázích výstavby a po dokončení.
Most na rampě v Brně
Vančura, Lukáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh a posouzení nosné konstrukce mostu silniční komunikace, který je půdorysně zakřivený o velice malém poloměru. Mostní objekt je součástí mimoúrovňové křižovatky v Brně. Jsou navrženy dvě varianty, z nichž je dále rozpracovávána varianta dvoukomorového průřezu. Výpočty a posouzení jsou prováděny dle platných evropských norem (Eurokódů). Ke statickému výpočtu je zpracována přehledná výkresová dokumentace a vizualizace.
Most na dálnici nad Dolanským potokem
Šedrla, Jakub ; Sliwka, Pavel (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Má práce je zaměřena na návrh a posouzení dálničního mostu nad Dolanským potokem. Most je stavěn pomocí letmé betonáže. Délka běžného pole je 110 metrů. Most je dodatečně předpjatou konstrukcí. Statický model je vytvořen z prutů.Analýza během celé životnosti modelu je provedena metodou časové diskretizace. Návrh vyztužení je proveden pro podélný a příčný řez.
Výpočet předpjatého betonového nosníku
Vítek, Filip ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis výpočtu předpjatých betonových nosníků. Úvodní kapitola pojednává o předpětí a rozdělení předpjatého betonu. V druhé kapitole jsou popsány materiály používané pro výrobu předpjatého betonu a jejich vlastnosti. Dále jsou popsány výpočty změn předpětí, jejich účinky na konstrukci, metody pro návrh předpětí a mezní stavy, ve kterých se předpjatý beton kontroluje. V poslední kapitole je sestaven vzorový příklad výpočtu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.