Název:
Spojitá betonová mostní konstrukce
Překlad názvu:
Continuous concrete bridge structure
Autoři:
Zemánek, Tomáš ; Lerch, David (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na řešení silničního mostu, situovaného mezi obcemi Roudno a Razová přes vodní nádrž Slezská Harta. Před návrhem byly vytvořeny a porovnány 3 studie. Zvolená varianta je spojitý komorový nosník s šikmými stěnami, dodatečně předpjatý kabely se soudržností. Nosník celkové délky 148,0 m a šířky 13,6 m má tři pole. Výška nosníku je 3,3 m. Je zpracován podrobný statický výpočet, včetně posouzení konstrukce na mezní stavy, návrh předpětí a ověření návrhu pomocí časové analýzy. Návrh a posudky dočasných i trvalých návrhových situací jsou prováděny podle platných norem a předpisů. Součástí diplomové práce je výkresová dokumentace a vizualizace.
The diploma thesis is focused on solving road bridge situated between Roudno and Razová village over the water basin Slezská Harta. Before the design itself 3 studies were created and compared together. The selected variant is a continuous box girder with inclined walls, post-tensioned by bonded cables. The girder of a total lenght 148,0 m and width 13,6 m is divided into three spans. Height of the girder is 3,3 m. A detailed structural design, including construction limit state assessment, prestress design and time dependent analysis verification is processed. The design and the assessments of temporary and permanent situations are made according to valid standarts and regulations. Drawings and vizualizations are parts of the diploma thesis.
Klíčová slova:
dodatečně předpjatý beton; jednokomorový nosník; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; Silniční most; spojitý nosník; statický výpočet; vizualizace; vodní nádrž; Výkresová dokumentace; zatížení; časové závislá analýza; box girder; continuous girder; drawing documentation; load; post-tensioned concrete; Road bridge; serviceability limit state; structural design; time dependent analysis; ultimate limit state; visualization; water basin
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70578