Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,878 záznamů.  začátekpředchozí13859 - 13868další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.41 vteřin. 

Mapování potřeb současných i potenciálních klientů mateřských center v městské části Praha 13
Machová, Iva ; Francová, Tereza (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Teoretická část práce se věnuje rodině, její podpoře ze strany státu a jiných institucí, analýze předškolních zařízení - mateřská centra, školky, miniškolky, jesle, apod. Hlouběji je analýza směřována k popisu účelu, fungování a financování mateřských center. Praktická část práce se zabývá analýzou ve formě dotazníkové šetření současných a potenciálních klientů mateřských center za účelem zjištění dostupnosti, vybavenosti, služeb, atd. předškoních zařízení na Praze 13 s cílem podat doporučení pro další vývoj Mateřského centra Prokůpek.

Magdeburské právo ve městech severozápadních Čech v předhusitské době
Mareš, Jan ; Žemlička, Josef (vedoucí práce) ; Bobková, Lenka (oponent) ; Sulitková, Ludmila (oponent)
Počátky a rychlé šíření magdeburského městského práva v českých zemích ve středověku byly předmětem pozornosti historických věd již od doby vrcholného rozkvětu právní historie ve druhé polovině 19. století. Období velkého zájmu historické obce o toto téma ovšem končí v polovině minulého století a od té doby dochází spíše ke konzervaci starších stereotypně přebíraných náhledů a poznatků. Detailní pohled na již známé vývojové momenty ve spojení s využitím různých typů pramenů (od dosud dominantních normativních směrem k zatím málo využívaným dokladům právní praxe) otevírá nové možnosti snahám o hlubší poznání jednoho ze základních stavebních kamenů středověkých transformací 13. století. Magdeburské právo je fenomén překračující hranice regionů i států v rámci střední a východní Evropy, takže jeho výzkum v určité oblasti je vždy nutné zasazovat do širších souvislostí. Předkládaná práce se soustřeďuje na tři hlavní tematické okruhy z doby počátečního formování i vrcholného rozkvětu magdeburského právního okruhu ve středověkých Čechách. Nejdůležitějším městem této právní rodiny byly nejpozději od druhé poloviny 13. století severočeské Litoměřice, pozdější vrchní stolice pro všechna česká města téhož práva. Právě počátků městského práva v Litoměřicích je věnována první část studie. Východiskem úvah a zkoumání Je...

Perspektivy cestovního ruchu se zaměřením na Královéhradecko a Orlické hory
Šípková, Petra ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Šulcová, Irena (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce Perspektivy cestovního ruchu se zaměřením na Královéhradecko a Orlické hory se zabývá potenciálem cestovního ruchu v Orlických horách a na Královéhradecku, zejména oblastí cykloturistiky, která je v dnešní době velmi populární a pro kterou má Hradec Králové ideální předpoklady. Na základě výsledků dotazníku analyzuji, co by mohlo být jednoznačně charakteristické pro Hradec Králové a okolí, jak jsou obyvatelé spokojeni s životem v tomto krajském městě a předkládám jeho vize do budoucna.

Dopravní pokrytí města Jihlavy a okolí
Jašová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část specifikuje jednotlivé možnosti dopravy -- železniční, silniční, leteckou a vodní. Praktická část analyzuje dopravní pokrytí v Jihlavě a okolí, vymezuje jeho silné a slabé stránky a zabývá se kvalitou spojení s městem Třebíč.

Vzdělávání žáků s dětským autismem
JANTOŠOVÁ, Petra
V současné době umožňuje legislativa vytvořit pro každé dítě se zdravotním postižením vzdělávací postupy s ohledem na jeho specifické možnosti a schopnosti. Volba vhodných individuálních vzdělávacích postupů a metod u každého dítěte je jedním z důležitých faktorů úspěšného vzdělávání. To je potřebné i pro vzdělávání žáků s dětským autismem. Teoretická část bakalářské práce se zabývá dětským autismem v kontextu poruch autistického spektra, do kterých dětský autismus řadíme. Popisuje charakteristiku tohoto postižení, nespecifické variabilní rysy, zmiňuje diagnostiku vzhledem ke vzdělávání žáků s dětským autismem, charakterizuje rodinu s autistickým dítětem a její úlohu ve vzdělávání. Zvýšená pozornost je věnována možnostem vzdělávání žáků s dětským autismem v současném vzdělávacím systému a především metodám vzdělávání využívaných u dětí s tímto postižením. Cílem praktické části této práce bylo zjistit, jaké metody vzdělávání jsou zařazovány při vyučování žáků s dětským autismem. Dalším cílem bylo ověřit, jaké metody vzdělávání jsou využívány u těchto žáků v rodinném prostředí. Pro získání informací byl zvolen kvalitativní výzkum. Sběr dat byl prováděn metodou dotazování pomocí polostrukturovaného rozhovoru v rámci souboru vybraných respondentů. Rozhovory byly uskutečněny prostřednictvím předem připravených otázek se dvěma skupinami respondentů. Jednou z nich byli vybraní speciální pedagogové vzdělávající žáky s dětským autismem a druhou skupinu tvořili vybraní rodiče dětí s touto poruchou. Výsledky práce obsahují zpracované rozhovory vybraných respondentů z obou skupin, které jsou následně podpořené přehlednou tabulkou. Výsledky výzkumu poskytují informace o tom, jaké metody jsou využívány ve vzdělávání žáků s dětským autismem ve školním a rodinném prostředí. Zároveň jsou v práci uvedené také názory odborníků a rodičů dětí s dětským autismem na metody vzdělávání a jejich praktické využívání a uplatňování. Výsledky výzkumu jsou následně porovnány mezi sebou a rovněž s odbornými informačními zdroji. V rámci výzkumu této práce bylo zjištěno, že při vyučování žáků s dětským autismem je nejvíce zařazováno strukturované učení, a to individuálně u každého žáka dle jeho možností a schopností. Dále se využívání vzdělávacích metod při vyučování žáků s dětským autismem shoduje s tím, co uvádí literatura a teoretická část této práce. Kromě strukturovaného učení využívají pedagogové při své práci s těmito žáky například metodu globálního čtení, prvky terapie problémového chování a nácviků sociálních dovedností, výměnný obrázkový komunikační systém (VOKS), počítačové programy a piktogramy. Prostřednictvím rozhovorů s rodiči bylo ověřeno, že v rodinném prostředí je taktéž nejvíce využíváno strukturované učení. Rodiče volí metody dle potřeb svých dětí a snaží se řídit svými city a tím, co považují pro jejich dítě za nejlepší. V rodinách je stejně jako ve školním prostředí využíváno strukturované učení individuálně dle potřeb dítěte, rodiče používají také metodu globálního čtení a počítačové programy. Zároveň bývají v rodinách využívány prvky metody Son-rise ve spojení s alternativní pedagogikou Marie Montessori, což je možné pokládat za určitý rozdíl oproti využívání vzdělávacích metod ve školách. Ve využívání metod vzdělávání u žáků s dětským autismem v rodinném a školním prostředí nebyly zjištěny žádné zásadní rozdíly. Tato bakalářská práce poskytuje náhled na využívání metod vzdělávání v rodinách a ve školách, kde jsou žáci s dětským autismem vzděláváni.

Srovnání cen rodinného domu v různých částech Českých Budějovic v letech 2015 a 2016
Sauer, Nick ; Komosná, Milada (oponent) ; Lorencová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce „ Srovnání cen rodinného domu v různých částech Českých Budějovic v letech 2015 a 2016” se zabývá oceněním rodinného domu cenou obvyklou a cenou zjištěnou v letech 2015 a 2016. Rodinný dům se nachází v okrajové částí města a následně bude přemístěn do centra města. Cena obvyklá je určena porovnáním, přičemž porovnání je prováděno s obdobnými rodinnými domy nabízenými k prodeji v realitní inzerci. Cena zjištěná bude pro rok 2015 vypočtena pomocí oceňovací vyhlášky č. 441/2013 Sb., ve znění vyhlášky č. 199/2014 Sb., pro rok 2016 pomocí oceňovací vyhlášky č. 441/2013 Sb., ve znění vyhlášky č. 199/2014 Sb., vyhlášky č. 345/2015 Sb., vyhlášky č. 53/2016 Sb. V teoretické části jsou vysvětleny základní důležité pojmy, které souvisejí s diplomovou prací. V části praktické jsou zpracovány jednotlivé metody ocenění pro rok 2015 a 2016 a lokality okraj a centrum Českých Budějovic. Výstup praktické části je porovnání ceny obvyklé a ceny zjištěné. V závěru práce jsou vyhodnoceny faktory, které ovlivňují cenu rodinných domů.

Adipokines (leptin and adiponectin) as predictors of weight loss and weight regain during one year period following the 10-week low caloric diet (NUGENOB study)
Drahoš, Jan ; Polák, Jan (vedoucí práce)
Souhrn Obezita je způsobena nerovnováhou mezi příjmem a výdejem energie, která je ovlivněná řadou vnějších i vnitřních faktorů. Mezi ně patří i hladiny leptinu a adiponektinu. Leptin je hormon sekretovaný hlavně adipocyty. Jeho sekrece se zvyšuje s množstvím tělesného tuku a obsahem tuku v buňkách. Leptin působí pozitivně na úbytek váhy. Vysoké hladiny leptinu se ale mohou pojit se stavem, který se nazývá leptinovou rezistencí, kdy se účinky leptinu projevují jen v omezené míře. Adiponektin je produkován výhradně tukovou tkání. Bylo prokázáno, že hladiny leptinu jsou nižší u obézních pacientů v porovnání s normální populací. To může souviset s tím, že adiponektin má pozitivní vliv na mnoho metabolických procesů a zlepšuje inzulínovou citlivost a metabolický profil a proto je jeho nedostatek predispozicí pro metabolická onemocnění. Pro svou práci jsem využil data získaná v rámci projektu Nugenob, který probíhal v 8 evropských městech a kterého se účastnilo přibližně 750 osob. V rámci studie prošli dobrovolníci desetitýdenní dietní intervencí, před jejímž začátkem a po jejímž konci byla u všech změřena základní antropometrie a odebrána krev pro stanovení řady parametrů včetně hladin leptinu a u 40 osob také adiponektinu. Čeští pacienti se dostavili na kontrolu výše zmíněných parametrů ještě po 1 roce od...

Využití městských parků ve výuce biologie se zaměřením na Královskou oboru
Landová, Kateřina ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Shrnu-li všechny plány, které jsem si na počátku pro svoji diplomovou práci určila, patří mezi ně zmapování dřevin v Královské oboře, změny vyvolané povodněmi a srovnání s osázením v minulých letech. Dále jsem plánovala z listu každé dřeviny vytvořit herbářovou položku a tam, kde to není možné, pořídit alespoň fotografii. O každém zjištěném druhu jsem chtěla napsat text shrnující základní charakteristické a určovací znaky a doplnit jej fotografií či počítačově upraveným obrázkem listu. Neplánovala jsem vytvořit žádný podrobný určovací klíč nebo dendrologický atlas, jen u každého druhu či 7 kultivaru velmi stručně vystihnout nejdůležitější fakta a především určovací znaky, aby tento seznam dřevin byl přehledný a aby se v něm v terénu snadno orientovalo. Takto zhotovený popis by měl pedagogům, kteří by chtěli do Královské obory (nebo do jiných parků) uspořádat exkurzi, usnadnit určování dřevin. Co se týče exkurze, plánovala jsem navrhnout trasu pro žáky základních škol i pro studenty škol středních a doporučit dřeviny, které je možné zde demonstrovat. V souvislosti s exkurzí jsem chtěla vytvořit pracovní listy, pomocí kterých by bylo možné ověřit, kolik si děti o dřevinách, které během exkurze poznaly, zapamatovaly. Posledním mým cílem bylo vytvořený herbář s fotografiemi pomocí scaneru a grafického programu...

Administrativa a dokumentace ošetřovatelské péče v práci sestry
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Administrativa a dokumentace ošetřovatelské péče je nedílnou a povinnou součástí každodenní práce sester. Dokumentace ve zdravotní péči slouží k poskytnutí potřebných informací o pacientovi. Zdravotnická dokumentace je vedena lékaři. Paralelně se zdravotnickou dokumentací probíhá dokumentace ošetřovatelská. Ošetřovatelská dokumentace uchovává konkrétní skutečnosti o poskytování ošetřovatelské péče danému pacientovi. Správně vedená ošetřovatelská dokumentace je ukazatelem kvality práce kvalifikované sestry, vždy musí být v souladu s legislativními nařízeními a nejnovějšími poznatky výzkumu. Dokumentace má být stručná, jasná, srozumitelná a věcná. Rozhodně by neměla být objemná, náročná, složitá, obsahovat zbytečnosti a duplicity. Sestry by vedením dokumentace neměly být přetěžovány a neměly by s jejím vedením strávit více času než s pacienty. Cíle práce: Cíl 1 Zmapovat postoj sester k vedení dokumentace na vybraných odděleních nemocnice. Cíl 2 Zmapovat jak vnímají sestry vedení dokumentace z časového hlediska, kolik času reálně stráví prací s dokumentací v rámci pracovní doby. Cíl 3 Analyzovat ošetřovatelskou dokumentaci na vybraných odděleních nemocnice. Výzkumné otázky: Výzkumná otázka 1 Cítí se sestry přetěžovány vedením ošetřovatelské dokumentace? Výzkumná otázka 2 Kolik času musejí sestry věnovat práci s dokumentací během pracovní doby? Výzkumná otázka 3 Je čas věnovaný práci s dokumentací efektivně využit? Výzkumná otázka 4 Uvítaly by sestry změny v současné dokumentaci? Použité metody: Výzkumná část práce byla vedena kvalitativní výzkumnou metodou na vybraných odděleních nemocnice. Zjištěné výsledky výzkumného šetření z rozhovorů, analýzy dokumentace a snímkování pracovní doby budou poskytnuty vedení zkoumané nemocnice. Mohou poskytnout vedení nemocnice lepší orientovanost v jejich dokumentaci a vést ke zlepšení celkového vedení dokumentace a především k usnadnění práce již tak přetěžovaných sester.

Sportovní centrum
Bartoš, Vít ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší projektovou dokumentaci sportovního centra. Sportovní centrum je navrženo na pozemku č. 1004/13 v obci Studénka. Sportovní centrum je určeno pro celkem 30 návštěvníků a 2 zaměstnance. Stavba je nepodsklepená a má dvě nadzemní podlaží. Nosný systém je navržen jako železobetonový monolitický skelet. Výplňové zdivo je systému HELUZ. Objekt má tři ploché střechy. Jedna z nich je pultová. Stavba je založena na základových patkách a pasech. Schodiště je navrženo jako monolitické dvouramenné.