Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatnění absolventů Zdravotně sociální fakulty v Českých Budějovicích oboru Ochrana veřejného zdraví - bakalářské studium
HARTMANOVÁ, Lenka
Tématem mé bakalářské práce je obor Ochrana veřejného zdraví. Touto bakalářkou prací jsem chtěla zjistit, zda absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví nalezli uplatnění po absolvování oboru. Dále jsem svůj výzkum zaměřila na to, abych se dozvěděla, zda studium oboru Ochrana veřejného zdraví dostatečně připravilo absolventy k výkonu jejich povolání a také jestli práce v oboru ochrany veřejného zdraví splnila očekávání. Pro sběr dat jsem zvolila výzkumnou techniku dotazníkového šetření. Respondenty byly všichni absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví na Zdravotně sociální fakultě v Českých Budějovicích. Výsledný výzkumný soubor, se kterým jsem pracovala, je tvořen 51 respondenty (100%). První hypotézu, která zněla: Absolventi oboru Ochrana veřejného zdraví nalezli uplatnění v oboru, se mi na mém vzorku respondentů, na kterém jsem výzkum prováděla, podařilo potvrdit. Zatím všichni, kteří měli zájem pracovat v oblasti ochrany veřejného zdraví zaměstnání nalezli. Hypotézu s označením H2: Studium dostatečně připravilo absolventy k výkonu jejich povolání, se mi bohužel potvrdit nepodařilo. Znění poslední, v pořadí již třetí hypotézy je: Práce v oboru ochrany veřejného zdraví splnila očekávání absolventů. Přímo na tuto hypotézu jsem vytvořila otázku - splnila práce v oboru ochrany veřejného zdraví Vaše očekávání. 50% respondentů odpovědělo ano a zbývajících 50% respondentů uvedlo spíše ano. Na základě těchto výsledků si troufám tuto hypotézu považovat za potvrzenou. Snažila zjistit také názory absolventů na obor a pocity, které si ze studia Ochrany veřejného zdraví respondenti odnesli.
Které z vybraných faktorů ovlivňují počet zapsaných studentů na vysokou školu?
Zaderlíková, Šárka ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Přestože žijeme ve 21. století, a vzdělání je připisován velký význam, v České republice stále podstatná část obyvatelstva zakončuje vzdělání na středoškolské úrovni. Tato práce popisuje faktory, podle kterých se lidé v České republice mohou rozhodovat, zda jít studovat na vysokou školu nebo po maturitě na střední škole vstoupit na pracovní trh. Pomocí regresní analýzy je v empirické části práce sledován vliv pěti exogenních proměnných na relativní počet poprvé zapsaných studentů na vysoké školy v roce 2009. Na území České republiky byl prokázán vliv relativního počtu osob s nejvýše základním vzděláním, míra nezaměstnanosti a existence fakulty vysoké školy v okrese na relativní počet poprvé zapsaných studentů na vysokou školu. Zdrojem dat pro mou empirickou část práce je Český statistický úřad a Ústav pro informace ve vzdělávání.
Komparace terciárních sektorů Anglie a České republiky
Uhlířová, Klára ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce je komparace vzdělávacích systémů Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, zejména historické země Anglie, a České republiky se zaměřením na terciární vzdělávání. Téma jsem si zvolila v souvislosti s neustále diskutovaným záměrem české vlády zavést školné na veřejných vysokých školách. V Anglii již tento systém mnoho let funguje. Budu se zabývat pouze vysokými veřejnými školami, soukromé vysoké školy vůbec nezmiňuji. Taktéž rozeberu strukturu terciárního vzdělávání v Anglii i v České republice. Budu charakterizovat současné financování britského a českého vzdělávání. Poukážu na to, jak je student vysoké školy nákladný pro český státní rozpočet. Pokusím se objasnit, proč je reforma v České republice potřebná. Objasním nejnovější návrh české vlády o placení školného. Pro srovnání jak českého, tak britského terciárního vzdělávání použiji SWOT analýzu. Zmíním se o možnosti uplatnění vysokoškolsky vzdělaných lidí na trzích práce obou zemí. Závěrem se pokusím formulovat doporučení, které může být východiskem pro nastavení placení školného v České republice.
Typ absolvované vysoké školy jako konkurenční výhoda na trhu práce
Šustková, Eva ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu současného stavu českého vysokého školství v souvislosti s uspokojováním potřeb trhu práce. Zabývá se zejména ekonomicky zaměřenými vysokoškolskými institucemi a jejich hodnocením. Hodnocení jsou uváděna jak na základě statistických dat, tak na základě subjektivních odpovědí absolventů. Těžištěm práce je vlastní dotazníkové šetření zaměřené na zjišťování zkušeností zaměstnavatelů s absolventy konkrétních škol.
Open Access jako nový trend ve vědecké komunikaci na českých vysokých školách
Vyčítalová, Lucie
Příspěvek zmapuje situaci z hlediska otevřeného přístupu k vědeckým výstupům na českých vysokých školách a zároveň se zaměří na podpůrné aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR. Ve druhé části příspěvku bude představena Digitální knihovna Univerzity Pardubice, její začlenění do struktury univerzity a zároveň její napojení na významné světové systémy a služby.
Prezentace: nusl-71447_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-71447_2 - Stáhnout plný textMP4
Monitoring užívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol
TEPLÁ, Simona
Česko patří mezi země, kde lze sledovat zvyšující se trend nadměrného pití alkoholu a jeho konzumace je v naší společnosti běžným a tolerovaným jevem stejně jako kouření tabákových výrobků. Tolerance společnosti je v této oblasti vysoká. Experimentování s návykovými látkami u vysokoškoláků je nedílnou součástí tohoto období, proto se má práce zaměřila právě na ně. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o jednotlivých společensky tolerovaných návykových látkách (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) a o související problematice. Dále jsou zde popsána specifika vysokoškolské populace. Cílem diplomové práce bylo zmapovat problematiku společensky tolerovaných návykových látek u studentů vysokých škol z hlediska jejich preference a postoje k těmto látkám. Současně práce ověřovala dvě předem stanovené hypotézy. Pro ověření hypotéz bylo zvolenou metodou dotazování pomocí techniky dotazníků. Dotazníky byly určené studentům Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor pro sběr dat z dotazníku je tvořen celkem 213 respondenty. Hypotéza H1 předpokládala, že studenti vysokých škol užívají společensky tolerované návykové látky ve vyšší míře během zkouškového období. Tato hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza H2 předpokládala, že život na vysokoškolské koleji podporuje a zvyšuje užívání společensky tolerovaných návykových látek. Zjištěné výsledky hypotézu potvrdily. Postoj studentů ke společensky tolerovaným návykovým látkám je převážně kladný. Práce přinesla nové poznatky a zmapovala situaci v oblasti zneužívání společensky tolerovaných návykových látek u studentů VŠ a může tak sloužit k provádění účinné prevence zaměřené k této specifické skupině.
Internetová reklamní kampaň vzdělávací instituce
Novák, Michal ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Terciární vzdělávání prochází a bude procházet mnoha změnami, které budou vyvolány jak politickými, demografickými, ale také tržními změnami. Na tyto změny musí vedení vysoké školy určitým způsobem zareagovat, aby se vyhnulo existenčním potížím, které mohou následovat. Jednou z cest je využití marketingových nástrojů pro propagaci vlastních vzdělávacích programů. Tato kvalifikační práce se zabývá podstatou marketingového řízení vysoké školy a její vzájemné souvislosti s propagací školy navenek. Identifikuje možnosti jak efektivně propagovat vysokou školu na internetu s konkrétní ukázkou tvorby internetové marketingové kampaně Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze s cílem zvýšit poptávku po bakalářském vzdělávacím programu na této fakultě.
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce
Kočiříková, Eva ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku zapojení absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trh práce. Teoretická část ukazuje na výhody i nevýhody statusu absolventa VŠ, představuje současné trendy v zaměstnanosti této skupiny a nabízí známé způsoby podpory uplatnění v rámci spolupráce akademické a podnikatelské sféry. Praktická část vychází z poznatků získaných zpracováním teoretické části a je založena na analýze aktuální vnímané úrovně absolventů VŠE mezi významnými firmami spolupracujícími s VŠE a na analýze spokojenosti se systémem této spolupráce. Poslední část práce je orientována na konkrétní doporučení pro zvýšení uplatnění absolventů VŠE.
Výuka základů informatiky na vybraných univerzitách
Štumpa, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Jelínková, Šárka (oponent)
Práce se zabývá analýzou výuky základů informatiky na vybraných univerzitách v České Republice. Do srovnání jsou zahrnuty čtyři vysoké školy. Vysoká škola ekonomická v Praze a Česká zemědělská univerzita v Praze zastupují ve výběru státní vysoké školy. Soukromé vysoké školy jsou zastoupeny Vysokou školou finanční a správní v Praze a Metropolitní univerzitou Praha. V práci jsou definovány vlastní základy informatiky, které jsou rozděleny na dvě oblasti. První se zabývá schopností práce s počítačem a aplikačním softwarem, druhá zkoumá úroveň práce s informacemi. Dále jsou v práci analyzovány vstupní znalosti studentů vysokých škol vzhledem k definovaným základům. Po výběru a popisu srovnávacích kritérií následuje vlastní srovnání. To je rozčleněno do tří úrovní, ve kterých jsou srovnávány schopnosti práce s aplikačním softwarem, teoretické znalosti a ostatní relevantní faktory. Závěr práce shrnuje výsledky srovnání a naznačuje směr řešení vzniklých problémů.
Analýza výuky softwarového inženýrství na VŠ v ČR
Štolbová, Milena ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
V práci je nejprve softwarové inženýrství zařazeno mezi ostatní informatické disciplíny, dále je zde charakterizován tento obor, jeho vývoj a jeho odlišení od počítačové vědy. Následuje hodnocení výuky softwarového inženýrství na různých vysokých školách v České republice, tzn. kde se vyučuje a co spadá do vyučované látky. Práce je zakončena statistikami přijatých studentů na studijní obory týkající se softwarového inženýrství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.