|
Možnosti vstupu firmy na zahraniční trh
SKLENÁŘOVÁ, Tereza
Bakalářská práce na téma Možnosti vstupu firmy na zahraniční trh byla zpracována pro firmu Ledenický nábytek výrobní družstvo, která zpracovává dřevo a vyrábí nábytek z masivu. Cílem této bakalářské práce bylo provedení analýzy možnosti vstupu firmy na potencionální zahraniční trh a zjistit nejvhodnější strategie pro vstup na zahraniční trh. S pomocí informací z Pest analyzy, byl vybrán nejvhodnější potencionální trh pro vstup. Na základě situační analýzy byla vybrána nejvhodnější strategie pro vstup.
|
| |
|
Konkurenceschopnost vybraného podniku
ZÁMEČNÍKOVÁ, Iva
Cílem diplomové práce je zhodnocení současného stavu podniku, analýza jeho významných konkurentů a stanovení konkurenční výhody podniku. Na základě zjištěných poznatků budou navržena opatření, která povedou k udržení či zlepšení dosavadního postavení podniku na trhu.
|
|
Možnosti rozvoje společnosti na základě analýzy konkurentů
SLAVÍKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zaměřuje na možnosti rozvoje společnosti na základě analýzy společnosti OfficeCare na českém trhu. V literárním přehledu byla popsána problematika týkající se situační analýzy, konkurence, analýzy konkurence, SWOT analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. V praktické části byl vypracován seznam konkurentů, SW analýza s bodovým ohodnocením, vytipování klíčových silných a slabých stránek a následné celkové vyhodnocení.
|
|
Využití metod Competitive Intelligence v rodinném podniku
Špírek, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Tato práce je primárně zaměřena na využití konkurenčního zpravodajství (Competitive Intelligence -- CI) v praxi. Jejím cílem je především využití metod CI v malém rodinném podniku za účelem zvýšení jeho konkurenceschopnosti. K tomuto účelu jsou v práci využity metody pro analýzu získaných informací a to zejména Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Tyto dvě metody umožňují analyzovat jak okolní prostředí podniku, tak i vyhodnocení jeho současné pozice a vymezení vůči konkurenci. Za účelem zvýšení konkurenceschopnosti je v práci také provedena analýza webových stránek firmy a jejích konkurentů, dle předem definovaných kritérií, vycházejících převážně z obecně uznávané metodiky WCAG 2.0. Přínosem této práce v obecné rovině je praktická ukázka možnosti využití metod CI v malém rodinném podniku. V konkrétní rovině je to pak především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které z nich byly vyvozeny a dále "Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy". To vše s cílem zlepšit postavení firmy na trhu, zvýšit její konkurenceschopnost a zlepšit její strategické plánování. Vzhledem k tomu, že CI je po teoretické stránce v dnešní době již poměrně známé a dopodrobna popsané v mnoha odborných publikacích a článcích, je zde popsáno a definováno jen velmi stručně ve druhé kapitole. Hlavní část práce je věnována sběru a analýze informací o odvětví a konkurenci a jejich následnému vyhodnocení a tvorbě doporučení. Předposlední kapitola je pak věnována vytvoření návrhu strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
|
|
Komparativní analýza konkurenčních dodavatelů elektrické energie domácnostem
Hančl, Matyáš ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Pavlas, Luboš (oponent)
V teoretické části této diplomové práce vysvětlím základní pojmy klíčové pro pochopení celé práce. Rád bych zde vysvětlil teorii související s trhem elektrické energie v České republice a strategickou analýzou vnějšího prostředí. Zároveň zde budou nastíněny a uvedeny základní energetické pojmy, složení ceny elektrické energie, historie otevírání trhu s elektrickou energií, působnost Energetického regulačního úřadu a detaily cenového kalkulátoru. Dále se zaměřím na popsání jednotlivých nástrojů strategické analýzy vnějšího prostředí. V praktické části charakterizuji celé odvětví, provedu externí strategickou analýzu a srovnám konkrétní dodavatele elektrické energie domácnostem.
|
|
Analýza postavení společnosti DEVOTO na českém trhu
Reicheltová, Kateřina ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Zeman, Karel (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit postavení společnosti DEVOTO ve vztahu ke konkurenci. Jedná se o malý český podnik zabývající se výrobou dětského nábytku. Práce by měla posloužit zejména majitelům firmy DEVOTO jako námět k zamyšlení se nad současnou situací, případně jako podklad pro zvolení odpovídající podnikatelské strategie. V teoretické části práce je přiblížena problematika malých a středních podniků v ČR, včetně institucí na jejich podporu. Dále se teoretická část věnuje strategickému řízení. Praktická část ve svém úvodu charakterizuje český nábytkářský průmysl v posledních letech a dále se zabývá popisem firmy DEVOTO od jejího vzniku po současnost. Stěžejní částí bakalářské práce je SWOT analýza a Porterův model pěti sil společnosti DEVOTO.
|
|
Strategická analýza s důrazem na klíčové faktory úspěchu pro založení nové společnosti
Vostarková, Šárka ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení. Cílem této práce je provedení strategické situační analýzy konkrétního podniku za použití metod popsaných v teoretické části. Hlavní důraz je kladen na klíčové faktory úspěchu podniku, které budou vyvozeny právě na základě strategické situační analýzy. Diplomová práce má dvě části. V teoretické části jsou představeny základní pojmy strategického řízení, metody využívané pro strategickou situační analýzu a způsob hodnocení a výběru dané strategie. V praktické části jsou popsané metody aplikovány na zvolený podnik, konkrétně na základní školu.
|
| |
| |