Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  začátekpředchozí130 - 139další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Analýza trhu cukrovinek v České republice z pohledu retail auditu
Konečná, Eva ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Navrkalová, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl provést komplexní analýzu trhu cukrovinek v České republice jako jednoho z největších a nejdynamičtějších trhů. Pro potřeby této analýzy bylo využito metodologie maloobchodního auditu, jehož data umožňují detailní zmapování specifik trhu, které je zcela objektivní a nestranné. Analýza začíná na makro úrovni trhu cukrovinek a zachycuje jeho postavení v FMCG sektoru, poté se zaměřuje na konkrétní kategorii trhu cukrovinek - na čokoládové cukrovinky, kde jde ještě více do detailu až na úroveň konkrétních výrobků na trhu tabulkových čokolád. Jako doplněk metodologie retail auditu slouží vlastní spotřebitelský výzkum, který celou analýzu rozšiřuje o pohled a vnímání spotřebitele. Vedle detailní analýzy trhu cukrovinek poukazuje práce na veliký přínos maloobchodního auditu, zároveň ale s pomocí spotřebitelského výzkumu zachycuje oblasti výzkumu trhu, které naopak svými daty nepokrývá.
Využití technologií data mining v rámci interaktivního smlouvání v retailu
Waldmannová, Lenka ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jašek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití technologií data mining v rámci interaktivního smlouvání v retailu s bližším zaměřením na implementaci datových modelů a s tím souvisejících pravidel, která podporují interaktivní smlouvání se zákazníkem. Cílem diplomové práce je připravit návrhy datových modelů, výpočtů a pravidel, které vstupují do procesu smlouvání se zákazníkem. Připravené výstupy jsou užity v demo aplikaci "Smlouvání" a její aplikování je představeno na demonstračních příkladech. Práce je členěna do dvou hlavních oblastí -- teoretického vymezení práce a analytického zpracování. Do teoretického vymezení práce je zahrnuta rešerše dostupných prací (zdrojů), jejichž prostřednictvím budou charakterizovány jednotlivé tematické celky práce - Customer Intelligence, Customer Lifetime Value, Data mining, interaktivní marketing, vyjednávací techniky a nastavení ceny. Analytické zpracování je zaměřeno na praktické využití nabytých poznatků. Jedná se o výpočet vybraných hodnot, jejich zpracování a aplikace v rámci procesu smlouvání se zákazníkem. Na závěr budou vyhodnoceny získané výsledky, dosažení cíle a navrženy doporučení pro rozvoj nebo úpravu řešení. Očekávaným přínosem aplikace je její využití v rámci vyjednávání obchodníka se svými zákazníky, aniž by se realizovaným nákupem dostal obchod dohodnutou cenou pod své náklady. Jedná se o zajištění interakce, kdy je zákazníkovi umožněno vyjednávat o ceně zboží, ale zároveň obchodník zajistí, aby na smlouvané ceně neprodělal. Přínosem řešení je podpora spokojenosti zákazníka s ohledem na finanční zájmy maloobchodu.
Statistická analýza indexu ekonomické svobody
Sejk, Lukáš ; Vrabec, Michal (vedoucí práce) ; Blatná, Dagmar (oponent)
Cílem této bakalářské práce je statisticky analyzovat vztahy mezi indexem ekonomické svobody vydané Fraserovým institutem a indexem ekonomické svobody od Heritage foundation vydané ve spojení s The Wall Street Journal. Vytyčeného cíle se pokusíme dosáhnout pomocí statistických metod analýzy dat. V první části ukáže teoretické podklady tvorby obou indexů ekonomické svobody a jejich vstupní parametry. V části druhé se pokusí statistickou analýzou prozkoumat vztahy mezi nimi a interpretovat jejich výsledky. Podíváme se rovněž na vývoj indexu ekonomické svobodu u České republiky a jejich sousedních států Polska, Německa, Rakouska a Slovenska. Tato bakalářská práce by mněla poukázat na rozdílné výsledky u obou výše uvedených indexů, přestože se snaží oba kvantifikovat stejný socio-ekonomický fenomén. V závěru uvedeme dosažené výsledky a jejich možnou interpretaci.
Self-service BI a PowerPivot
Černý, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Horčička, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozšíření kancelářské aplikace Microsoft Excel -- programu PowerPivot. Nejprve se práce zaměřuje na vymezení tématu samotného Business Intelligence (BI) a porovnání klasického přístupu BI a přístupu self-service BI, česky používaný název samoobslužné BI. V první části jsou zmíněny i současné trendy BI. Druhá a hlavní část je věnována programu PowerPivot. Postupně jsou na příkladech zmíněny přínosy a novinky v PowerPivot oproti klasické analýze v Excelu. V úvodním popisu vlastností jsou i pokyny pro instalaci programu a jeho novinky ve verzi 2013. Důležitá je kapitola věnující se jazyku DAX a vůbec všem výpočtům, které je možné realizovat v PowerPivot. Samostatné kapitoly jsou věnovány importu dat a propojení MS SharePoint Serverem. Jako příklad je uveden výpočet analýzy ABC pro klasifikaci produktů, využíva-ný převážně v logistice. Poslední část se věnuje implementaci aplikace v PowerPivot pro model podnikové informatiky MBI (Management of Business Informatics, Management Podnikové Informatiky).
Possibilities of using Business Intelligence tools in the cloud
Roman, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou Business Intelligence nástrojů v cloudu jako jednoho z hlavních trendů v této oblasti. BI nástroje v cloudu se začaly ve větší míře prosazovat po tom, jak si společnosti začaly uvědomovat důležitost analýzy svých dat, pro získání konkurenční výhody. Pro vysoké náklady na implementaci BI, začaly společnosti objevovat i nástroje, které je možné implementovat a provozovat s výrazně nižšími náklady, mimo vlastní infrastruktury. Praktická část práce je zaměřena na analýzu a srovnání dnes používaných BI cloudových nástrojů. Analýza je založena na praktických příkladech, které by měly vybrané řešení otestovat pro využití ve firemním sektoru menších a středně větších podniků. Každé vybrané řešení je analyzováno z více oblastí a hodnoceno. Cílem práce je kromě analýzy i vyhodnocení nejvhodnějšího řešení pro společnosti i s definováním potenciálních výhod a omezení, které mohou implementaci a provoz doprovázet.
Zpracování zákaznických dat a jejich využití
Bartelová, Jana ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Sládková, Pavlína (oponent)
Tématem diplomové práce je sběr, analýza a využití zákaznických dat v podniku pro účely marketingu. Získaná data o zákaznících slouží jako vstup pro analytické procesy, které produkují relevantní informace využívané při tvorbě cílených marketingových kampaní. Vzhledem k tomu, že bez poznání a identifikace potřeb zákazníků se dnes podnik neobejde, je teoretická část zaměřena především na metody analýzy dat jako je segmentace, profilace, skórování zákazníka a výpočet hodnoty zákazníka. Významnou částí teoretického celku je webová analytika, která sleduje a sbírá data o chování zákazníka na webových stránkách. Praktická část práce je postavena na případové studii internetového obchodu, ve které jsou identifikovány a řešeny problémy konkrétního podniku při realizaci e-mailingu. Nástroj Silverpop Engage přináší nové možnosti v souvislosti s využitím zákaznických dat a je podpůrnou technologií, která pomáhá nalezené nedostatky odstranit. Hlavním cílem práce je ukázat nové možnosti realizace e-mailových kampaní s využitím behaviorálních dat a popsat způsoby využití zákaznických dat pro různé typy kampaní.
Data jako životní styl: fascinující svět datasexuálů
Príborská, Soňa
"Porno je pro starý, data is the new sexy!" Je tohle věta, která vystihuje datasexuály? Kdo je datasexuál a co jeho život dělá jiným? Nejste náhodou taky takoví?
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Knihovník jako mediátor veřejně přístupných dat
Cibulka, Jan
V současné době máme k dispozici řadu datových setů (hospodaření obcí, sčítání osob, statistiky nemocnosti), nicméně k intepretaci jsou třeba specifické znalosti a proto se mediální pozornosti těší jen některé druhy těchto dat, většinou jen ty s celostátním dopadem. Přednáška si klade za cíl nastínit, proč by se měl knihovník stát lokálním datovým expertem a novinářem pro uživatele své knihovny a jak by s tím měl začít.
Prezentace: idr-600_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-600_2 - Stáhnout plný textMP4
Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji
HOREHLEĎOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem "Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji" se zabývá problematikou romské menšiny a jejím vzděláváním. Vzdělání a vzdělávání je v současné době klíčovým předpokladem pro vzestup romského etnika a jeho začlenění do společnosti. V teoretické části této práce je popsána charakteristika, původ a dělení Romů a historické souvislosti vývoje Romů na našem území. Zmínili jsme současné problémy pojící se s romskou menšinou, jako jsou například sociální exkluze, diskriminace, aj. Další kapitoly byly věnovány romské kultuře, rodině a výchově. Nejpodstatnější kapitolou je vzdělávání, jelikož celá práce byla orientována tímto směrem. Uvedli jsme zde také současný stav vzdělanostní úrovně romského etnika. V empirické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na vzdělávání romského etnika v oblasti středoškolského studia. Výzkum byl zpracován systémem sekundární analýzy dat a kvantitativního zhodnocení dotazníku. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké typy středních škol žáci romského etnika upřednostňují, zda studia dokončují nebo ukončují předčasně a zda jim během studia pomáhá asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním. Dále jsme zjišťovali, jestli romští studenti středních škol využívají státních dotací ke studiu. Preferovanými typy středních škol byly nejčastěji mezi Romy střední odborná učiliště. Jen malá část respondentů si vybírala obory ukončené maturitní zkouškou. Tento výsledek měl rovněž potvrdit nebo vyvrátit formulovanou hypotézu, která zní: Romská menšina dokončuje středoškolské vzdělání. Hypotéza byla vyvrácena, jelikož převážná většina romských žáků středních škol studium nedokončila. Práce poukazuje i na faktory ovlivňující postoje romského etnika ke vzdělání a vzdělávání. Výsledky práce jsou přínosné pro praxi. Se školami zapojenými ve výzkumu byla navázána spolupráce. Zpětnou vazbou jim byly poskytnuty výsledky výzkumu. Pro školy mohou tyto informace znamenat lepší orientaci v tom, co studenti od vzdělávání očekávají, jak k němu přistupují, jakým volbám studia dávají přednost. Zároveň mohou výsledky výzkumu posloužit jako informační a edukační materiál pro širokou veřejnost i odborníky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   začátekpředchozí130 - 139další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.