Název:
Zpracování zákaznických dat a jejich využití
Překlad názvu:
Processing and utilizing of customer data
Autoři:
Bartelová, Jana ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Sládková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce je sběr, analýza a využití zákaznických dat v podniku pro účely marketingu. Získaná data o zákaznících slouží jako vstup pro analytické procesy, které produkují relevantní informace využívané při tvorbě cílených marketingových kampaní. Vzhledem k tomu, že bez poznání a identifikace potřeb zákazníků se dnes podnik neobejde, je teoretická část zaměřena především na metody analýzy dat jako je segmentace, profilace, skórování zákazníka a výpočet hodnoty zákazníka. Významnou částí teoretického celku je webová analytika, která sleduje a sbírá data o chování zákazníka na webových stránkách. Praktická část práce je postavena na případové studii internetového obchodu, ve které jsou identifikovány a řešeny problémy konkrétního podniku při realizaci e-mailingu. Nástroj Silverpop Engage přináší nové možnosti v souvislosti s využitím zákaznických dat a je podpůrnou technologií, která pomáhá nalezené nedostatky odstranit. Hlavním cílem práce je ukázat nové možnosti realizace e-mailových kampaní s využitím behaviorálních dat a popsat způsoby využití zákaznických dat pro různé typy kampaní.The topic of this master dissertation is data mining of customer data for marketing purposes within an enterprise. The information resulting from this process is then used to create targeted marketing campaigns. Nowadays, identifying and exploiting customer's needs is vital for any enterprise. With that in mind, the theoretical part of this dissertation is focused primarily on different methods of data analysis such as segmentation, profiling, customer scoring and determining customer value. A significant segment of this part focuses on web analysis, which studies customer's web browsing behaviour. The practical part of this dissertation is based on a case study of a specific e-shop. The case study identifies and solves problems of emailing realization. Solving these problems using Silverpop Engage brings new opportunities for emailing. The main goal of this dissertation is to show new opportunities of utilizing behavioural data for e-mailing campaigns execution.
Klíčová slova:
analýza dat; automatizace; segmentace; Silverpop Engage; skórování; webová analytika; zákaznická data; automation; customer data; data analysis; scoring; segmentation; Silverpop Engage; web analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35830