|
Řízení zásob a pohledávek podniku
Špánková, Lenka ; Pevná, Jana (advisor) ; Pevná, Jana (referee)
Podstatou bakalářské práce je zhodnotit řízení zásob a pohledávek ve zvolené kapitálové společnosti, konkrétně v letech 2002 - 2005. V teoretické části jsem definovala nejen základní pojmy v oblasti zásob a pohledávek, ale také metody řízení zásob a pohledávek, náklady s nimi spojené, problémy z oblasti řízení zásob a pohledávek. Tyto informace jsem převedla do praktické části a uplatnila je při analýze řízení zásob a pohledávek v konkrétním podniku v delší časové řadě. Zde jsem zhodnotila zásoby a pohledávky a provedla hodnocení jednotlivých typů podnikových zásob a druhů pohledávek, které podnik vykazuje.
|
|
Aplikace marketingu v právních službách
Šebek, Marcel JUDr. ; Hesková, Marie (advisor) ; Kovář, František (referee)
Práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů, druhů právních služeb a blíže pak služeb advokátů, s důrazem na jejich specifika a legislativní omezení. Praktická část práce se zabývá analýzou trhu právních služeb a popisem a hodnocením provedeného marketingového výzkumu. Poslední část práce řeší konstrukci marketingového mixu vhodného pro oblast advokacie na základě získaných informací.
|
|
Logistics in international business
Vacková, Lucie ; Malý, Josef (advisor) ; Zicháček, Mirek (referee)
Tato diplomová práce pojednává o logistice v jejím šířším slova smyslu. Jedná se o logistické a špediční služby, což jsou služby všeho druhu vztažené k dopravě. Cílem této práce bylo zaměřit se na smluvní zajištění těchto logistických operací. Logistika jako taková je relativně mladým oborem podnikání v mezinárodním obchodě, ale prochází obrovským vývojem díky globalizaci. Je tedy perspektivní oblastí nyní i v budoucnu a přináší velké možnosti zefektivnění jednotlivých podnikatelských činností.
|
| |
|
Websites of the Czech press (comparision)
Pešek, Martin ; Toman, Prokop (advisor) ; Stolař, Rudolf (referee)
Práce se zabývá hodnocením webových stránek vybraných českých periodik. V první části je uvedeno stručné členění jednotlivých druhů periodik. Dále jsou popsány hlavní výhody a možnosti elektronického publikování. Na základě výše uvedeného jsou do vlastního testu zařazeny následující stránky: www.novinky.cz (webový portál), www.pravo.cz (deník Právo), www.idnes.cz (deník Mladá fronta dnes), www.lidovky.cz (deník Lidové noviny), www.mojenoviny.cz (deníky Bohemia), www.blesk.cz (deník Blesk), www.metro.cz (deník Metro), www.ceskenoviny.cz (webový portál ČTK), www.neviditelnypes.cz (webový portál Ondřeje Neffa), www.gadgets.cz (webový portál kuriozit) a www.root.cz (webový portál o Linuxu). V práci jsou dále sestaveny kriteria pro vlastní hodnocení webů. Jako hlavní kritérium byla brána použilnost a přínos pro běžného čtenáře. Stranou nezůstali ale ani technické záležitosti. Test hodnotí následující kategorie: serióznost zpráv, záběr média, poskytované služby, grafický design, validita se standardy, množství reklam a ostatní vlastnosti jinde nezachycené. V závěru práce jsou hodnoceny výsledky vlastního testu i navržená metodika (použitelnost kritérií, postřehy a nedostatky zjištěné během testování)
|
|
Finanční analýza podniku se zahraniční účastí
Kohoutová, Vendula ; Boukal, Petr (advisor) ; Burian, Jaroslav (referee)
Cílem této práce je zhodnotit finanční situaci podniku SAG EMG Elektro s.r.o., jehož vlastníkem je německá holdingová společnost. Finanční situace je zkoumána na základě vybraných druhů analýz( horizontální a vertikální, poměrové ukazatele, ekonomický normál, logaritmický rozklad DuPont). Analýza je doplněna o bonitní a bankrotní modely ( Altman,IN01 a Tafler) a ukazatel EVA.
|
|
Příčiny finančních krizí v Mexiku a jihovýchodní Asii
Buldrová, Monika ; Štěpánek, Pavel (advisor) ; Rybáček, Václav (referee)
Práce se zabývá analýzou příčin finančních krizí v Mexiku a jihovýchodní Asii. Finanční krize v Mexiku (1994) byla první svého druhu v novodobé historii a zasáhla mnoho dalších ekonomik především v Latinské Americe. Krize, která propukla v roce 1997 v Asii, byla naprosto neočekávaná. Cílem práce je tedy identifikovat příčiny vzniku krize, porovnat kritické faktory u obou krizí a pokusit se odpovědět na otázku, proč byly varovné příznaky v případě Asie většinou přehlíženy.
|
| |
| |
|
Comparison of marketing statistic analysis
Havelka, Milan ; Vrabec, Michal (advisor) ; Průša, Milan (referee)
Práce je zaměřena na výzkum trhu rychlo-obrátkového zboží denní spotřeby. Snaží se porovnat dva přístupy k problematice marketingového výzkumu, z pohledu výzkumu maloobchodníků a výzkumu osob, nebo také výzkumu veřejného mínění. Práce je rozdělena do jednotlivých částí, jak každý obdobný výzkum postupuje. V každém oddíle se snažím přiblížit jednotlivá specifika každého výzkumu, snažím se najít společné a odlišné vlastnosti obou výzkumů. Celá studie spočívá v pochopení přístupu k výzkumu obou firem. Jak výzkum postupuje, kde jsou jeho silné a slabé stránky. Záměrem je nalezení společného obou výzkumů. Při pochopení obou přístupů je možnost vytvoření nové báze výzkumu, který vychází z obou přístupů. Také má vymezit využití obou druhů výzkumů v reálném životě firem.
|