Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ramseyovské věty v geometrii
Stolař, Rudolf ; Kratochvíl, Jan (oponent) ; Valtr, Pavel (vedoucí práce)
Euklidovská Ramseyho teorie se zabývá zkoumáním konfigurací bodů, pro které lze při každém obarvení n-dimenzionálního euklidovského prostoru najít v některé z barev jejich posunutou a otočenou kopii. Její asymetrická část potom verzemi tvrzení, v nichž pro každou barvu hledáme jinou konfiguraci bodů. V této práci se zabýváme především asymetrickými ramseyovskými větami a vlastnostmi n-dimenzionálních hyperkrychlí, pro které dokážeme několik nových odhadů. Velká část práce je věnována barvení více barvami a dosažené výsledky úzce souvisejí se známým problémem chromatického čísla euklidovského prostoru. Zmíníme se také o možnosti zobecnění pojmu chromatického čísla a o některých aspektech takového zobecnění. Pozornost obrátíme i k problémům spojeným s hledáním vícebarevných konfigurací a ukážeme horní odhad pro speciální případ dvoubarevných čtverců.
Srovnání webových stránek vybraných českch periodik
Pešek, Martin ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Stolař, Rudolf (oponent)
Práce se zabývá hodnocením webových stránek vybraných českých periodik. V první části je uvedeno stručné členění jednotlivých druhů periodik. Dále jsou popsány hlavní výhody a možnosti elektronického publikování. Na základě výše uvedeného jsou do vlastního testu zařazeny následující stránky: www.novinky.cz (webový portál), www.pravo.cz (deník Právo), www.idnes.cz (deník Mladá fronta dnes), www.lidovky.cz (deník Lidové noviny), www.mojenoviny.cz (deníky Bohemia), www.blesk.cz (deník Blesk), www.metro.cz (deník Metro), www.ceskenoviny.cz (webový portál ČTK), www.neviditelnypes.cz (webový portál Ondřeje Neffa), www.gadgets.cz (webový portál kuriozit) a www.root.cz (webový portál o Linuxu). V práci jsou dále sestaveny kriteria pro vlastní hodnocení webů. Jako hlavní kritérium byla brána použilnost a přínos pro běžného čtenáře. Stranou nezůstali ale ani technické záležitosti. Test hodnotí následující kategorie: serióznost zpráv, záběr média, poskytované služby, grafický design, validita se standardy, množství reklam a ostatní vlastnosti jinde nezachycené. V závěru práce jsou hodnoceny výsledky vlastního testu i navržená metodika (použitelnost kritérií, postřehy a nedostatky zjištěné během testování)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.