Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační architektura webových stránek a aplikací a její role v době Webu 2.0
Jeřábek, Michal ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Není pochyb, že v dnešní době hraje web klíčovou roli v našem životě. Jde jak o jeden z nejefektivnějších kanálů moderní ekonomiky i silný nástroj občanské společnosti. Denně vzniká mnoho nových stránek a konkurence se neustále přiostřuje. Tato diplomová práce je věnovaná informační architektuře webových stránek a aplikací a jejímu významu pro projekty Webu 2.0. Informační architektura je v našich končinách poměrně nový pojem, a proto je první část práce zaměřen na definici jejího rámce. Snahou je vysvětlit, že webová stránka není pouze na pohled přitažlivý obrázek, ale že se za ním musí ukrývat promyšlená komunikace cílů, kvůli kterým stránka vzniká. Tyto očekávání je potřeba hned od začátku přesně definovat, aby jich bylo možné dosáhnout. Na druhé straně je nutné myslet i na uživatele webu, kteří na stránky přicházejí s určitou potřebou a očekáváním. Web by proto měl vždy dokázat uspokojit jak cíle jeho tvůrců, tak i potřeby návštěvníků. V další části úvodní kapitoly je věnována pozornost historii informační architektury, jež má své kořeny v oboru informačního designu. Kromě jiného je věnován prostor dílu Ladislava Sutnara, který významně přispěl k rozvoji této disciplíny. Následující kapitola pojednává již o samotném procesu tvorby informační architektury. Nejedná se o detailní návod, ale spíše o představu jednotlivých kroků a faktorů, které mohou zásadním způsobem ovlivnit úspěch webové prezentace. Poslední část se věnuje fenoménu Webu 2.0, jež se během posledních dnů stal hodně citovaným. Snahou této části je popsat jeho principy a odpovědět na otázku, zda jde o pouhý prázdný pojem, sloužící ke zviditelnění některých projektů nebo o reálný směr ve vývoji webu. Následně je věnována pozornost vlivu jaký má Web 2.0 na informační architekturu a zda je tato disciplína pro jeho tvorbu vůbec potřeba.
Technologie Web 2.0
Demčák, Marek ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Práce nahlíží na téma ?Technologie Web 2.0? zejména z pohledu tvůrce internetových stránek. Čtenář je nejprve seznámen s klíčovými principy, které mu pomohou přemýšlet o internetových stránkách v duchu Webu 2.0. Dále je uveden stručný přehled webových technologií na straně prohlížeče a srovnání nejvýznamějších webových technologií na straně serveru. Nejrozsáhlejší část práce se věnuje technologii AJAX a objektu XmlHttpRequest. Veškerá funkcionalita je popsána nejprve v teoretické rovině formou komentované dokumentace. Následuje praktická ukázka tvorby kompletní AJAX aplikace včetně ukládání a načítání dat z databáze. Jsou diskutovány výhody a nevýhody AJAXu. Závěrečná kapitola se dotýká vybraných javascriptových knihoven a frameworků.
Web 2.0 aplikace
Lednický, Miroslav ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Koláček, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá dnes hojně diskutovaným pojmem "Web 2.0". Snaží se dopátrat, kde tento pojem vznikl, co přesně znamená, jaký vliv má na vývoj internetových služeb. Dále budou představeny některé služby, které jsou s tímto pojmem spojeny. Cílem je především definovat, co samotný pojem vyjadřuje.
Webové komunitní služby a jejich business využití
Lapotka, Aliaksandr ; Raška, Ondřej (vedoucí práce) ; Zakharenkava, Sviatlana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem webových komunitních služeb a jejich business využitím. Je rozdělána do čtyř částí. První část je úvodem, v kterém je projednáváno o problematice a o odvození webových komunitních služeb, a dále na čem jsou postaveny. Druhá část práce vypraví o přístupnosti a použitelnosti webových komunitních služeb. Součástí jsou problematiky grafického vzhledu, funkcionality a výběru internetové adresy služeb. Další část je založena na třídění webových služeb, popisu sociálních sítí jako jednoho z prvků komunitních webových služeb. Příklad Facebooku je použit pro širší představu o možnostech komunitních služeb. Také jsou v této části rozebrány budoucnost a rozvoj webových komunitních služeb. K nejzajímavějším patří poslední, čtvrtá část práce. Řeč jde o rozvojové fázi, zajištění jména a výnosnosti webových komunitních služeb.
Vybrané aplikace a služby webu 2.0
Chudán, David ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent)
Předkládaná diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická, která se zaměřuje na popis jednotlivých oblastí webu 2.0 a na popis vybraných aplikací a služeb. Druhá, praktická část se zaměřuje na srovnání vybraných aplikací webu 2.0, konkrétně na srovnání blogovacích systémů, online textových editorů a online map. V příloze je uvedeno vlastní šetření formou dotazníku. Hlavním cílem práce je poskytnout celkový přehled o této problematice. Kromě vymezení samotného termínu web 2.0 tedy především přehled aplikací a služeb, které splňují charakteristiky webu 2.0. Vedlejšími cíli je potom pomocí srovnání umožnit uživatelům výběr optimálního blogovacího systému, online textového editoru, nebo online mapy s ohledem na jejich požadavky.
Webový kanál jako konkurenční výhoda malé firmy
Črepaňa, Radek ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Hejná, Lucie (oponent)
Práce se zaměřuje na působení malé firmy na internetu. Nejprve se věnuje působení firmy jako uživatele informací z internetu. Pak působení firmy jako poskytovatele informací na internetu. Teoretické poznatky v této oblasti jsou získány na základě analýzy statistických informací, informací odborníků i zkušeností autora z oboru. Poté následuje zpracování teoretických poznatků v případové studii na konkrétní firmě. Firma působí v autobusové dopravě osob. Práce hodnotí pozici firmy samotné i vzhledem ke konkurenci. Jde o modelovou ukázku provedení analýzy současného stavu používání webového kanálu v malé firmě a návrh nových postupů, vedoucích ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Využití Web 2.0 aplikací v Marketingu
Kiselá, Veronika ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Franc, Daniel (oponent)
Tato práce zkoumá možnosti využití aplikací Webu 2.0 v současné marketingové praxi která je vystavena neustálým vlivům změn, kdy koncoví zákazníci získávají stále větší vyjednávací sílu a jsou stále více odolnější vůči tradičním způsobům masové komunikace. Cílem teoretické části je popis a definování pojmu Webu 2.0 dle údajů ze sekundárních zdrojů, vysvětlení obecného rámce Webu 2.0. Dále zde popisuji i jednotlivé aplikace, které spadají pod kategorii Web 2.0 ? blogy, online komunity, wikis, podcasting, mash-upy a widgets. V praktické části pak zkoumám popsané aplikace z hlediska praktického využití. U každé aplikace uvádím příklady z praxe, výhody a nevýhody spojené s jejich použitím a stanovuji doporučení na jejich nejplepší využití. V závěru této části se též poohlížím po příkladech z české praxe a hodnotím ji v porovnání s praxí zahraniční.
Technologie Web 2.0
Lyčka, Aleš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem Web 2.0, jedním z nejdiskutovanějších témat současnosti. Přestože termín Web 2.0 vznikl před více než třemi lety, neexistuje doposud jednotná a ucelená definice tohoto pojmu. Tato práce se proto snaží odpovědět na otázku, co Web 2.0 představuje a poskytnout ucelený pohled na tento fenomén. Úvodní část popisuje koncept Webu 2.0 z pohledu různých autorů. Dále následuje popis některých technologií, které stojí na pozadí Webu 2.0, a kritika tohoto pojmu. Pro úplnost jsou v poslední části práce uvedeny příklady některých zahraničních webových služeb, které jsou dávány za příklad webů 2.0, a aktuální stav Webu 2.0 na českém internetu.
Social Bookmarking
Holásek, Jakub ; Rauch, Jan (vedoucí práce) ; Svátek, Vojtěch (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce je základním informačním podkladem pro pochopení Social Bookmarkingu, jeho aspektů, nástrojů a využití nejen pro jednotlivé uživatele ale i pro skupiny. Zahrnuje zhodnocení těchto nástrojů, jejich kladné i záporné stránky včetně praktických ukázek.
Web 2.0 ? dopad na společnosta možnosti komerčního využití
Saktor, Marek ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kašpar, Zdeněk (oponent)
Cílem práce Web 2.0 ? dopad na společnost a možnosti jeho komerčního využití je vysvětlit čtenáři tento fenomén, zmapovat současnou situaci na poli internetových služeb a předvést možnosti jejich využití pro jednotlivce, malé společnosti i velké investory. Práce se také snaží nastínit pravděpodobný vývoj této oblasti a prokázat hypotézu, že společenské sítě zjednodušují získávání informací a tím zvyšují dokonalost konkurence na trhu. Práce začíná rozborem prvků, kterými se weby označované jako Web 2.0, tedy web druhé generace vyznačují. Jedná se především o silný důraz na uživateli generovaný obsah, zaměření na velké množství malých klientů, technologický návrh spočívající v lehkém klientu a robustní databázi, síťový efekt, který službu zkvalitňuje a neustále přidávání nových funkcí, zvané též jako permanentní beta. V druhé části je fenomén rozebírán ze sociálního hlediska. Zkoumá se motivace lidí přispívat komunitě, přínosy v oblasti politické, edukativní, rozvoje pracovního trhu a solidárních finančních půjček. Zmíněny jsou i největší hrozby, které se pojí se společenskými sítěmi ? riziko zcizení identity (citlivých osobních údajů), podvody s falešnou totožností a nebezpečí dětského zneužívání. Kromě analýzy těchto hrozeb je nabídnuto i možné řešení, jak se jim bránit a jak s nimi bojovat. Třetí část práce je věnována prostoru pro komerční využití. Popisuje se zde využití takzvaného word-of-mouth marketingu, jež spočívá ve vzájemném doporučování produktu uživateli, reklamy, kterou mezi sebou uživatelé šíří sami (virals), business model pro nový Web 2.0 a budoucnost způsobu prodeje hudby, filmů a knih. Ukazuje komunitní weby jako vhodný distribuční kanál pro drobné podnikání. Je zde i kapitola věnovaná online hře Second Life, která splňuje kritéria internetové služby druhé generace (veškeré objekty ve světě vytváří uživatelé) a má vlastní ekonomiku propojenou skrze pohyblivý měnový kurz s reálnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.