Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,635 záznamů.  začátekpředchozí12626 - 12635  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Možnosti rozvoje soukromé farmy v mikroregionu Nechanicko
Vašáková, Eva ; Pazderů, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce Možnosti rozvoje soukromé farmy v Mikroregionu Nechanicko je zaměřena na navržení podnikatelského plánu pro drobného farmáře, který od roku 2002 podniká v oblasti pěstování drobného ovoce. Farma se nachází v Polabí, nedaleko Hradce Králové a vznikla na zelené louce. Od svého vzniku je rozvíjena a rozšiřována tak, že v současné době obhospodařuje sady na 20 ha půdy. Tradičními metodami jsou pěstovány a sklízeny višně, třešně, rybíz červený a rybíz černý. V teoretické části práce se zabývám zpracování poznatků z dostupné literatury týkající se historie ovocnářství i ovocnářství současného, státní podpory zemědělců a soukromého podnikání. Dále se věnuji popisu regionu, ve kterém farma podniká, včetně zhodnocení konkurence. Praktická část je zaměřena na zhodnocení současného stavu farmy a na posouzení navrhovaných změn. Jedná se o podnikatelský záměr, jehož cílem je navržení takových změn ve struktuře pěstovaného ovoce, které by měly přispět k diverzifikaci činností farmy a ke zmírnění podnikatelských rizik. Výsledkem má být finanční přínos pro farmu, resp. navržení takových postupů, které by umožnily zaměstnat dalšího rodinného příslušníka a farma byla udržitelná i pro další generaci. Podnikatelský plán je zaměřen na změnu skladby pěstovaného ovoce, na změny v postupech jeho pěstování a sklizně, přičemž plně využívá současné možnosti farmy tak, aby ekonomický přínos byl dosažen co nejdříve, s vynaložením nejnižších nákladů. Projekt ekonomicky posuzuje záměr ze dvou hledisek - bez využití dotací a s jejich využitím. Cílem navržených změn je dosažení co nejkvalitnější produkce, kterou je následně možné výhodněji prodat. V závěru práce je projekt zhodnocen, je posouzena návratnost vložených investic za předpokladu získání dotací a bez jejich podpory. Dále je zhodnocena možnost zaměstnání dalšího rodinného příslušníka a vznik rodinné farmy.

Konkurenceschopnost malých a středních podniků ve vybraném odvětví
Valešová, Veronika ; Pletichová, Dobroslava (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Diplomová práce hodnotí aktuální stav malých a středních podniků v odvětví pivovarnictví z hlediska konkurenceschopnosti a jejich postavení na trhu. Posuzuje efektivnost a možnosti dalšího rozvoje dvou podniků v Plzeňském kraji, které spadají do kategorie malých a středních podniků. Jedná se o restaurační pivovary: Lukrécius a.s. a Akciový pivovar Letiny a.s. Malé a střední podniky mají nižší ekonomickou sílu v porovnání s podniky velkými. Dalším problémem, který postihuje téměř všechny podniky v ČR od poloviny roku 2016, je nedostatek zaměstnanců. Tyto problémy mají i restaurační pivovary. Od roku 2013 zaznamenávají malé pivovary velký rozvoj. Každý rok jich vznikne cca 50 nových. Aby byly tyto podniky konkurenceschopné, musí mít vybudovanou určitou konkurenční výhodu. Proto musí znát své silné a slabé stránky a především znát své okolí, v němž podnikají. Tyto podniky jsou často úzce spjaty s regionem, kde působí.

Konkurenceschopnost a faktory její dlouhodobé udržitelnosti v globální ekonomice se zaměřením na společnost Dell
Tillmannová, Zuzana ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací a analýzou faktorů, které významně ovlivňují strategické chování firem a míru jejich konkurenceschopnosti. Konkrétně toto činí ve třech perspektivách, kterými jsou odvětví, zdroje a kapacity firmy a perspektiva institucí, kultury a etiky. Ve své aplikační části se zaměřuje na společnost Dell. Pro analýzu faktorů konkurenceschopnosti této firmy jsou použity modely, metody a teoretická východiska popsaná v teoretické části. Samostatná kapitola je také věnována strategickým partnerstvím, které dnes tvoří významnou součást konkurenčního boje.

Online marketingová strategie
Laušmanová, Dagmar ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
V diplomové práci jsou popsány základní a nejdůležitější pojmy úzce spojené s marketingovou strategií na internetu. Praktická část obsahuje zpracovanou situační analýzu SWOT, analýzy trhu, konkurence a zákazníka. Na základě zhodnocení prostředí, možností firmy je vytvořena on-line marketingová strategie, která má za cíl zvýšit povědomí o značce dané společnosti, otestovat jednotlivé formy propagace a v případě úspěchu i získat nové zakázky. Dílčím cílem je odstranění slabých stránek společnosti zjištěné pomocí SWOT analýzy. Zároveň může téma diplomové práce najít praktické použití pro čtenáře, kteří hledají aktuální poznatky pro marketing svých společností v daném či podobném podnikatelském oboru.

Význam a působení antimonopolního úřadu v ČR
Schutová, Markéta ; Svoboda, Roman (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku ochrany hospodářské soutěže. Zabývá se její politikou, strukturou, porušováním i v neposlední řadě její ochranou. Cílem této práce je analyzovat a popsat význam a působení antimonopolního úřadu ve vztahu k nejvýznamnějším případům omezování hospodářské soutěže v České republice, a to především v případě kartelových dohod, spojování soutěžitelů a zneužití monopolního postavení, konkrétně ve sledovaném období 2010 - 2015. K získání teoretických východisek potřebných pro vypracování této práce bylo zapotřebí shromáždit a prostudovat odborné informace týkající se této problematiky, a to jak v českém, tak i anglickém jazyce. Analytická část byla založena především na metodě deskripce a komparace. Zdrojem pro vstupy analytické části byly získány z pravidelně publikovaných výstupů Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, jež jsou volně přístupné široké veřejnosti. Na závěr této diplomové práce byl zhodnocen význam a působení antimonopolního úřadu a jeho ochrana hospodářské soutěže, kde bylo shledáno ukládání sankcí jako jeden z nejefektivnějších nástrojů možné ochrany soutěže. Bylo tak potvrzeno jedno z hlavních teoretických východisek, jež dalo podnět tomuto výzkumu, a to, že výše uložené sankce je opravdu v rámci ochrany hospodářské soutěže nástrojem účinným, ale i preventivním.

Železnice jako alternativa námořní přepravy na relaci Asie-Evropa
Launerová, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Molková, Tatiana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání námořní a železniční přepravy při přepravě zboží mezi Asií a Evropou, představení železnice jako alternativního způsobu přepravy a určení možností, jak zvýšit její konkurenceschopnost vůči námořní přepravě. První část práce analyzuje současnou situaci v námořní a železniční přepravě a zaměřuje se na jejich specifika a potenciál do budoucna. V praktické části je nastíněna problematika změny logistického systému fiktivní firmy. Námořní a železniční přeprava je porovnávána z pohledu rizik, cen a doby přepravy. Poslední část práce se zabývá možnostmi zvýšení konkurenceschopnosti železnice do budoucna.

Uvedení nového produktu Bonduelle na český trh
Černohorská, Karolína ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Hanousková, Kristina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast současného brand marketingu, který se v dnešních dnech stále více potýká s přesyceností trhu a s ním narůstající konkurencí. Marketing se tak stává jednou z nejdůležitějších složek managementu, především u FMCG firem, více než kdy dříve. V teoretické části diplomové práce se budu zabývat klíčovými pojmy z oblasti marketingu a podrobně popisovat marketingový a komunikační mix firem B2C. Dotknu se tématu brand marketing a oblastí s ním spojených, jako je marketingový výzkum, marketingová a komunikační strategie, vycházející z cílů firmy. V praktické části práce nalezne čtenář podrobný vhled do reálného procesu uvedení novinky na český trh v segmentu sterilované zeleniny na maloobchodní trhy. V první polovině popisuji dosavadní kroky, které se odehrály především v podlinkové marketingové komunikaci. Zmíním současné trendy na trhu se sterilovanou zeleninou a vývoj konkurenčních značek, především pak problém rostoucího vlivu značek privátních. V druhé části podrobně popisuji komunikační mix uváděné novinky a navrhované změny v komunikaci. Na závěr představím návrh nadlinkové marketingové komunikace k uváděnému produktu.

Liferay Portal z pohledu vývojáře
Herain, Vít ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Práce se zabývá Liferay Portal řešením, což je technologie založená na Javě a na portleto-vých aplikacích. Z pohledu vývoje není příliš známá, a to i přesto, že je v komerční sféře poměrně často používána. Cílem práce je vytvořit a doporučit základní postupy při vývoji portletů s důrazem na tech-nologie jako je Spring MVC a AngularJS, definovat vývojářské paradigma pro vývoj port-letů, rozebrat specifika portálů a jejich přínosů, popsat Liferay Portal z různých hledisek, srovnat jej s konkurenčními řešeními, a nakonec vyvinout aplikaci sestávající z 2 portletů, která slouží pro řízení osobních financí, a tyto portlety zdokumentovat z pohledu použití a návrhu. Cílů bylo dosaženo získáváním informací ze zdrojů uvedených v seznamu literatury či z vývojářské komunity. Informace získané v oblasti vývoje byly empiricky ověřeny na vyví-jené aplikaci. V případě technologie AngularJS a jejího použití pro vývoj portletů je v práci navržen postup na řešení problémů s tím spojených. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá portály jako takovými, situací na trhu s portály, Java Portlet Specification (JSR-168 a JSR-286) a nakonec definuje paradigma pro vývoj portletů. Praktická část dokumentuje základní postupy nutné pro vývoj portletů, popisuje možnost, jak použít AngularJS, a do-kumentuje vyvinutou aplikaci pro řízení osobních financí z pohledu architektury a použití. Přínosem práce je poskytnutí srozumitelného návodu, jak začít při vývoji portletů pro Li-feray Portal. Důležitým přínosem je návrh, jak použít technologii AngularJS pro část apli-kace běžící v prohlížeči uživatele, jelikož tento framework není možné použít obvyklým způsobem. Výstupem a zároveň přínosem je dále vytvořená aplikace, která může být reálně využívána uživateli pro řízení jejich příjmů a výdajů a je již k tomuto účelu využívána auto-rem.

Řízení architektonických soutěží v Rakousku a ČR s přihlédnutím k významu kritérií udržitelnosti staveb
Doušová, Aleška ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Diplomová práce analyzuje problematiku řízení architektonických soutěží v České republice a v Rakousku. První část je věnována účastníkům řízení a způsobům zadávání veřejných zakázek v oblasti architektury v České republice s rozborem kritických částí řízení. Plynule navazuje kapitola věnující se legislativní stránce rakouského řízení architektonických soutěží. Teoretická část je uzavřena deskripcí současné situace na poli udržitelnosti staveb a jejího zohlednění v řízení architektonických soutěží jak v České republice, tak v Rakousku. Poslední kapitoly demonstrují postupy dvou domovů důchodců při vypisování a řízení svých architektonických soutěží, postupy jsou mezi sebou následně komparovány. V rámci komparace je poukázáno na implementaci kritérií udržitelnosti. Cílem a zároveň metodickou výzkumnou otázkou práce je seznámení se s řízením soutěží v oblasti architektury v České republice a v Rakousku, jejich vzájemné porovnání a zjištění jak je v řízení soutěží zohledněna udržitelnost staveb. Vypracování práce proběhlo za pomoci analýzy dostupných materiálů, deskripce situace a komparace.

An innovation audit as a tool of improvement of innovation efficiency of organization
Jakúbek, Marek ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Kubovský, Josef (oponent)
Schopnost podniku inovovat tvoří jeden z nejdůležitějších předpokladů udržení si konkurenční výhody a zabezpečení budoucího růstu. Existuje předpoklad, že malé a střední podniky nevěnujú příliš velkou pozornost managementu inovací. Práce se věnuje inovačnímu auditu jako nástroji sloužícímu pro zhodnocení současné situace managementu inovací a inovačních aktivit v podniku Memsource a.s. Cílem této práce je pomocí inovačního auditu identifikovat silné a slabé stránky oblastí ovlyvňující inovace a navrhnout zlepšení v oblasti managementu inovací v daném podniku. Výsledkem vykonání inovačního auditu je poskytnutí obrazu o skutečné situaci managementu inovací v daném podniku, přičem jsou formulovány doporoučení za účelem zvýšení inovační výkonnosti podniku.