Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí126 - 135další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti hodnocení kvality informačních systémů
Weberová, Pavla ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kvality IS, protože důraz na kvalitu je trendem současnosti. V práci je definován pojem kvalita IS a popsány nejvýznamnější standardy hodnocení této kvality, dále jsou zde nastíněny způsoby hodnocení pomocí certifikace a auditu. U auditu je navržen jeho postup a vzory checklistů pro jednotlivé typy auditu kvality.
Implementation and Evaluation of IT Governance in Organizations
Tarbajovský, Maroš ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Megela, Mario (oponent)
Hlavným cieľom tejto práce je priblíženie nového prístupu v riadení a to prístupu Governance, konkrétne v oblasti informatiky. Ide o prístup zaistenia zladenia oblastí IT a obchodnej stratégie, ktorý má zabezpečiť, aby organizácia smerovala správnym smerom k dosiahnutiu svojich cieľov a plneniu svojich strategických plánov s čím taktiež súvisí implementácia kvalitných postupov k meraniu výkonu IT. Tento prístup by mal byť zaisťovaný v rámci celej organizácie na rôznych úrovniach, ako to popisuje kapitola "Governance". Samotný prístup Governance je možné chápať aj ako nasadzovanie a implementácia určitých najlepších praktík a postupov a tým aj štandardizácie a formalizácie procesov. V práci sú preskúmané najpoužívanejšie metodiky a návody v oblasti IT ako sú ITIL, Val IT, CobiT, ISO 27000, ktoré by mali dopomôcť organizáciám pri optimalizácii procesov ako aj regulačné rámce, ktoré sú východiskom pre stanovenie regulácií jednotlivých odvetví. Jeden z hlavných prínosov štandardizácie procesov je možnosť lepšieho hodnotenia ich výkonu a túto oblasť popisuje kapitola "Hodnotenie výkonnosti IT procesov". Práca taktiež podáva prehľadný návod na základe postupných krokov, akým spôsobom zaviesť v organizácii IT Governance pomocou metodík CobiT a Val IT. Keďže je táto problematika relatívne "mladou" a obzvlášť v ČR sa s ňou manažment zatiaľ zoznamuje, posledná kapitola je venovaná analýze skutočného prístupu k IT Governance v bankovom sektore na českom trhu.
Podpora řešení incidentů a problémů počítačové sítě VŠE
Bank, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Matuška, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řešením incidentů a problémů vzniklých na počítačové síti VŠE v Praze. Cílem práce je seznámit se s nejznámějšími modely, které zkoumají problematiku správy počítačových sítí, dále zmapovat aktuální stav podpory řešení incidentů na VŠE v Praze a na tomto základě navrhnout a implementovat aplikaci, která bude sloužit k zefektivnění diagnostiky při řešení incidentů. Informace o modelech pro správu počítačových sítí budou získány studiem dostupných materiálů -- převážně metodiky ITIL v3 a dále zdrojů dostupných na webových stránkách. Výsledkem práce bude webová aplikace, které bude sloužit operátorům helpdesku pro rychlé a přehledné vyhledání podpůrných informací při řešení incidentů v počítačové síti. Aplikace bude určena pro nasazení v reálném provozu na síti VŠE v Praze.
Správa bezdrátové sítě menšího poskytovatele internetu
Hopian, Martin ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice správy bezdrátové sítě menšího poskytovatele internetu. Zaměřuje se především na oblast podpory IT služeb. Neboť správa sítí je značně komplikovaná, využívají provozovatelé nejrůznější systémy, které jim usnadňují práci a umožňují provádět správu na požadované úrovni. Po zasvěcení do problematiky a definování základních pojmů bude představen jeden z nejrozšířenějších de facto standardů na řízení IT -- ITIL (IT Infrastructure Library). Práce se zaměřuje pouze na jednu část této knihovny, a to na ITIL - Service Support. Předkládá řadu doporučení, jak se stavět k podpoře jednotlivých IT procesů a jak by měly být tyto procesy podporovány používanými systémy. Následně jsou popsány dva české systémy, které jsou hojně používány ke správě bezdrátových sítí. V závěru je provedeno ohodnocení přístupu jednotlivých systémů k doporučením, které předkládá ITIL.
IT Governance
Šimková, Hana ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Ganoczy, Eduard (oponent)
IT governance tedy správa informačních technologií je dnes velmi frekventovaným termínem, který vyjadřuje současnou nutnost řídit IT, posuzovat dopady všech rozhodnutí a cíleně směřovat investice proudící do informačních technologií. Pro malé i velké organizace je opravdu důležité, aby IT podporovalo obchodní strategii a napomáhalo k plnění cílů organizace. Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na popis hlavních oblastí, přínosů, pravidel, nástrojů i různých definic IT governance. Dále se práce zabývá pěti hlavními nástroji IT governance, legislativními nástroji a hlavními rámci. Jsou zde uvedeny důvody pro zavedení, ale i úskalí, která IT governance přináší. Druhá část této práce, prakticky zaměřená, se věnuje zhodnocení a analýze současné situace IT governance ve společnosti Unicorn, zejména pak posouzením vyzrálosti vybraných IT procesů dle metodiky Cobit.
Řízení informatiky v malých a středních podnicích
Šmerda, Miroslav ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Dianiš, Erik (oponent)
Bakalářská práce pojednává o řízení informatiky vzhledem k nejvíce uznávaným rámcům. ITIL jako jeden z těchto rámců je pak blíže popsán a také porovnán s rámcem CobiT s ohledem na využití v malých a středních podnicích. Druhá část této práce je zaměřena na specifika řízení informačního systému v tomto sektoru ekonomiky.
ServiceDesk a jeho úloha v metodice ITIL
Suchá, Ivana ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na funkci Service Desku tak, jak je popisována v IT Infrastructure Library (ITIL). Práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. První část přináší obecné informace o rámci ITIL a hlavních procesech IT Service Managementu a zvláště se soustřeďuje na Service Desk, jeho úlohu, přínosy a vztah k dalším procesům ITIL. Druhá část obsahuje případovou studii z IT prostředí České národní banky, která identifikuje přínosy zavedení Service Desku v praxi.
Řízení informatiky v malých a středních firmách
Stoilov, Martin ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o moderních přístupech k řízení informatiky v malých a středních firmách s ohledem na uznávané metodické rámce ITIL v3 a CobiT 4.1. Také vysvětluje životní cyklus podnikového procesu a jeho optimalizaci s využitím prostředků ICT. Druhá část práce je koncipována jako ukázka konkrétního postupu procesní analýzy a návrhu zlepšení ve skutečné firmě.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení -- IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hodnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe -- vypracovanými business case pro zákazníky společnosti Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlastní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.
IT Governance na MZV ČR - systémový pohled a praktické dopady
Protiva, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pilař, Luboš (oponent)
Východiskem diplomové práce byl zájem informatiků MZV ČR o zmapování knižnic ITIL 2 a COBIT 4.1, shrnujících světové standardy řízení IS/IT. Obě knižnice nejprve zasazuji do rámce praktické i teoretické discipliny IT Governance. COBIT prezentuji jako světový standard ITG ve smyslu propojení strategických cílů organizace s IT strategií. Je vhodný pro organizace, kde se vnímání vztahu IT a businessu posouvá díky iniciativě shora směrem ke strategickému partnerství. Jádro ITILu, knihy Service Support a Service Delivery, naopak představují standard řízení informatických služeb, vhodný k nastavení procesů uvnitř IT. Dále předkládám tři možné varianty implementace knižnic na MZV v situaci, kdy chybí fundamenty procesního řízení a informační architektura, iniciativa k přechodu na řízení dle světových standardů navíc vychází zdola. V první variantě napojuji procesní modely COBITu a ITILu na cíle a projekty stanovené dle metodiky IT BSC v návrhu Informační strategie na roky 2008-2010. Generické procesy COBITu přiřazuji doménám IT BSC a projektům a určuji konkrétnější nástroje z ITILu na základě dokumentu [IT GOVERNANCE INSTITUTE; OFFICE OF GOVERNMENT COMMERCE. Aligning COBIT, ITIL and ISO 17799 for Business Benefit]. Protože projekty navrhované strategií neřeší neexistenci základů procesního řízení, navrhuji proces pro zjištění a zdokumentování současného stavu procesů dle struktury ITIL: Service Support a ITIL: Service Delivery. Druhá varianta na MZV skutečně proběhla -- COBIT byl v létě 2008 použit k zjištění uživatelských preferencí. Tuto variantu zpětně hodnotím a snažím se nalézt příčiny neúspěchu. V jejím průběhu jsem přeložil zralostní modely COBITu (překlad připojen jako Příloha 2). Třetí varianta nereaguje na identifikované problémy MZV, ale představuje nejschůdnější cestu k implementaci knižnic. Navrhuji na existující help desk navázat procesy incident a problem managementu z ITIL: Service Support a již v jejich rámci dotvořit databázi konfigurace CMDB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí126 - 135další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.