Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  začátekpředchozí119 - 128dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení.
SKÁLA, Jan
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení. Mapuje poskytované elektronické služby, popisuje principy fungování a sleduje vlastní využívání služeb klienty. Cílem bakalářské práce je zjistit současnou úroveň elektronické komunikace mezi klientem a orgány sociálního zabezpečení. Pozornost je zaměřena na, klientem, správné využití jednotlivých elektronických služeb. V teoretické části jsou charakterizovány elektronické služby poskytované orgány sociálního zabezpečení a jejich právní zakotvení v legislativě. Vysvětleny jsou také nejčastější pojmy, které se v dané problematice používají. V praktické části, na základě obsahové analýzy statistických údajů, jsou zanalyzovány získaná data a upozorněno na klady, ale i nedostatky v poskytovaných elektronických službách a to s ohledem na aktuální stav informační a počítačové gramotnosti klientů orgánů sociálního zabezpečení. Dále jsou na běžných příkladech z praxe popsány základní postupy při zřizování a používání elektronických služeb. Závěrem jsou uvedeny výsledky, které označily určitá problematická místa, která mohou klienta při navazování elektronické komunikace s orgány sociálního zabezpečení odradit od dalšího využívání. Poukázáno je i na rozdílné vytížení jednotlivých elektronických služeb orgánů sociálního zabezpečení.
Elektronická fakturace s využitím formátu ISDOC
Šiler, Zdeněk ; Pitka, Lukáš (vedoucí práce) ; Borovec, Jiří (oponent)
Tato práce si klade za cíl analyzovat formát elektronické fakturace ISDOC. Zabývá se důvodem vzniku formátu ISDOC a jeho využitím v reálném prostředí českých podniků. Práce zkoumá právní aspekty elektronické fakturace v české legislativě včetně problematiky elektronického podpisu. Dále je porovnáván formát elektronické faktury ISDOC s formáty elektronické výměny dat, zejména s komplexními standardy EDI a EbXML. Práce podává stručný přehled hlavních výhod a nevýhod elektronické faktury ISDOC. Práce se také věnuje způsobu využití ISDOC při komunikaci se státní správou prostřednictvím datových schránek. Praktická ukázka elektronické fakturace je vysvětlena v ekonomickém systému WinStrom 10. V závěru je naznačena cesta dalšího vývoje formátu ISDOC, která se opírá o vlastní průzkum, kde byly dotazovány malé a střední podniky na způsob fakturace.
Aspekty a specifika počítačem vedeného účetnictví
Kapusta, Michal ; Velechovská, Lenka (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o hlavních výhodách a možných problémech, které souvisí s počítačem vedeným účetnictvím. Cílem je poskytnout informace k tomu, aby si čtenář mohl utvořit ucelený obraz o vedení účetnictví prostřednictvím počítače s ohledem na jeho pozitivní i negativní stránky.
ICT ve veřejné správě
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.
e-Government
Vellendorfová, Jana ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Ačkoliv se o e-Governmentu začalo více mluvit až v poslední době, hlavně v souvislosti s datovými schránkami, počátky jeho vývoje sahají do 90. let 20. století. Tehdy začaly první snahy o vývoj informačních systémů, které by propojily jednotlivé úřady. Avšak zpočátku tyto snahy nebyly moc úspěšné. Později se začaly rozvíjet různé služby e-Governmentu a právě o nich je tato práce. Nejprve je nastíněn vývoj e-Governmentu. Následně se práce věnuje jednotlivým službám e-Governmentu, dále pak poskytuje informace o systému e-Governmentu ve vybraných zemích a je zakončena popisem elektronické výměny dat, elektronické fakturace a elektronické archivace.
Srovnání legislativy elektronického podpisu v ČR a vybrané zemi EU
Werner, Martin ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Cílem této bakalářské práce je srovnání legislativních úprav elektronického podpisu v České republice a v Německu. Nejprve jsou stručně vyloženy elektronické služby, které veřejná správa nabízí veřejnosti v obou zkoumaných státech, a základní principy technologie elektronického podpisu. Následuje samotné srovnání legislativ. Analyzována je evropská směrnice 1999/93/ES a zákonné úpravy v obou zemích. Ačkoliv tyto úpravy vycházejí ze stejného základu, jímž je směrnice, nachází se v nich také řada rozdílů, které mají význam i pro praxi. V poslední kapitole je vyložen postup zřízení elektronického podpisu běžné fyzické osoby v obou zemích. V Německu jsou kladeny o něco vyšší požadavky na bezpečnost a kvalifikovaný elektronický podpis lze vytvářet pouze s využitím čipových karet. V České republice je to možné i čistě softwarovou cestou a s nižšími náklady. Využívání elektronického podpisu by měly do budoucna v Německu podpořit některé nové projekty v rámci eGovernmentu. V České republice se rozjíždí kontroverzní systém datových schránek, který k elektronické komunikaci přinutí orgány veřejné správy a právnické osoby.
Elektronická fakturace (obchodně-ekonomická analýza)
Toman, Ivo ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Macek, Jan (oponent)
Práce popisuje právní a technické předpoklady pro elektronickou fakturaci v praxi. Hlavní těžiště práce leží v analýze ekonomických přínosů elektronické fakturace, především ve srovnání s nejstarší formou fakturace bez využití technologií a se stávající formou fakturace, tvořenou z dílčích technologií a dílčí elektronizace dokumentů.
E-government a jeho uplatnění v jednotlivých oblastech veřejné správy
Šimánková, Vanda ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
E-government se v České republice především v poslední době začíná dynamicky rozvíjet, a to díky novým projektům, které jsou v jeho rámci zaváděny. Také občané České republiky začínají více využívat elektronickou komunikaci ve vztahu k veřejné správě. Tato diplomová práce nejdříve poskytuje odpověď na to, co e-government je, a co nabízí. Zabývá se projekty e-governmentu, které jsou postupně zaváděny do praxe, a které významně změní fungování veřejné správy. Tato práce také zkoumá připravenost občanů na využívání elektronické komunikace a dalších aplikací e-governmentu z hlediska jejich vybavenosti informačními technologiemi.
Využití elektronického podpisu mezi občany a státní správou ve vybraných zemích EU
Kapicová, Eva ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Vondrouš, Martin (oponent)
Práce se zabývá elektronickým podpisem a jeho použitím v e-government mezi státem a občany a to ve čtyřech vybraných zemích Evropské unie. Cílem práce je zmapovat e-government v těchto zemích. Očekávaným přínosem autora práce je vyhledání všech důležitých faktorů e-government v každé zemi a jejich přehledné zpracování. Práce je tematicky rozdělena na dvě části. V první je vysvětlen základ elektronického podpisu, jeho vznik a šifry, ze kterých vychází. Je také vysvětlen pojem certifikační autorita a její význam. V teoretické části jsou dále popsány elektronické formuláře a rizika a nevýhody, které elektronický podpis představuje. Rámcově je uveden elektronický podpis v rámci Evropské unie. Jeho význam v právním řádu. Nakonec teoretické části jsou zmíněny standardizační organizace, jak už Evropské, tak mezinárodní. Druhá část práce je zaměřena na zjištění stavu využití e-government z zemích Polsko, Rakousko, Maďarsko a Slovensko. V každé z těchto zemí je popsán právní rámec, stav plnění evropských směrnic, jednotlivé služby poskytované občanům a na závěr shrnutí a doporučení pro vstup nového subjektu s elektronickými formuláři na trh. V závěru práce jsou všechny čtyři země porovnány.
Elektronický podpis a První certifikační autorita
Suková, Lenka ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá elektronickým podpisem a První certifikační autoritou. Teoretická část je zaměřena na definici elektronického podpisu, zmiňuje jeho přednosti a zápory a principy symetrické a asymetrické kryptologie, na kterých je elektronický podpis založen. Dále popisuje vývoj české legislativy upravující elektronický podpis a uvádí definice vybraných pojmů -- certifikační autorita, certifikát. Druhá část se věnuje společnosti První certifikační autorita, a.s., která je jedním ze tří akreditovaných poskytovatelů certifikačních služeb v České republice. Obsahuje představení společnosti, jejích služeb, statistiky českého trhu s certifikáty a statistiky vydaných certifikátů společnosti. Dále je uveden popis procesu pořízení kvalifikovaného certifikátu u společnosti První certifikační autorita, zhodnocení této služby a návrhy na její vylepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   začátekpředchozí119 - 128dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.