Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algoritmus pro výpočet mechanického momentu na pracovišti s dynamometrem
Jávorka, Szabolcs ; Buchta, Luděk (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Táto práce se zabývá s namodelovaní asynchronního motoru. Porovnáním simulace s realitou. A pokusí se najít algoritmus pro výpočet mechanického momentu pomoci odhadu stavu motoru.
Analýza ztrát asynchronních motorů malého výkonu
Mach, Martin ; Záskalický, Pavel (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Hlavními cíli této dizertační práce jsou analýza ztrát malého asynchronního motoru a studium opatření, která by vedla ke snížení ztrát a zvýšení účinnosti. Studovány byly následující způsoby snižování ztrát: snížení odporu statorového vinutí, prodloužení magnetického obvodu, úprava počtu závitů, použití měděné klece, optimalizace tvaru drážek, žíhání plechů a použití plechů s nižšími měrnými ztrátami. Analýza ztrát a studium možností jejich snižování je provedeno experimentálně. Aby bylo možné studovat vliv výše uvedených způsobů snižování ztrát, bylo vyrobeno celkem jedenáct různých vzorků motorů. Výsledky měření a analýzy ztrát těchto vzorků jsou v práci uvedeny. Při řešení práce bylo rovněž využito simulací metodou konečných prvků. Pomocí simulací metodou konečných prvků byl proveden rozbor ztrát analyzovaného motoru, včetně detailů, které nebyly zjištěny pomocí měření, např. rozdělení ztrát v železe mezi rotor a stator. Dále byly simulace metodou konečných prvků využity při analýze vlivu technologie výroby na parametry motoru. V rámci této analýzy byly uvažovány následující vlivy: skutečný tvar magnetického obvodu, nýtování statorového svazku, dopad střihu na vlastnosti materiálu a umístění statorového svazku do elektricky vodivé kostry. Výsledky této analýzy jsou v práci uvedeny.
Teplotní vlastnosti elektrických strojů
Buřil, Pavel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného postupu pro simulaci teplotních vlastností (šíření tepla) elektrických strojů. Dále postupným překreslením reálného modelu stroje pomocí MKP a následné simulace v prostředí Ansys Workbench, podkladem byly reálné naměřené hodnoty. Podrobně seznamuje s dnes obvyklými metodami vývoje podobných problematik. Účelem této práce je, aby sloužila jako studijní materiál.
Inteligentní testovací procedury nízkonapěťových trakčních pohonů s asynchronními motory
Nesvadba, Martin ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Novák, Jaroslav (oponent) ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Motivací pro vypracování disertační práce na toto téma byl zájem mého zaměstnavatele, firmy Kollmorgen, s.r.o., na implementaci měřicího pracoviště k měření hluku elektrických motorů. Toto pracoviště mělo být umístěno ve výrobní hale přímo ve výrobní lince s cílem nejen identifikovat hlučné motory, ale také rozborem naměřených dat poukázat na konkrétní příčinu hlučnosti motoru – neboli implementace inteligentní testovací procedury. Hlučnost elektrických strojů je v poslední době velmi diskutovaným tématem, kdy je ze strany zákazníků vyvíjen značný tlak právě na zajištění co možná nejméně hlučného pohonného ústrojí. Toho lze dosáhnout jednak zajištěním 100% kvality již vyráběných produktů implementací měřicího pracoviště s inteligentní bezdemontážní diagnostikou a následně také konstrukčními změnami produktu. V úvodní části práce je proveden rozbor konstrukce testových asynchronních trakčních motorů a také návrh měřicího pracoviště. Následuje popis konstrukce měřicího pracoviště, návrh testovacích procedur, vlastní měření a analýza naměřených hodnot. Druhá část práce je věnována detailnímu rozboru možných příčin vzniku hluku asynchronních motorů a konstrukčních řešení vedoucích k jeho eliminaci. Aplikací jednoho z těchto konstrukčních postupů pro potlačení hlučnosti byl sestrojen optimalizovaný prototyp, který byl následně testován a porovnán se standardní neoptimalizovanou verzí.
Moderní matematické metody syntézy a analýzy střídavých strojů
Cipín, Radoslav ; Skala,, Bohumil (oponent) ; Richter, Aleš (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce je rozdělena na tři hlavní části se zaměřením na asynchronní motory. První část práce je zaměřena na elektromagnetický návrh a analýzu vinutí střídavých strojů. Je zde zaveden pojem hustota vodičů, jenž popisuje rozložení vinutí v drážkách. Je zde odvozen zcela obecný vztah pro výpočet celkového činitele vinutí použitelný pro vinutí libovolného typu. Druhá část se zabývá akcelerační metodou měření momentových charakteristik asynchronních motorů. Změřené charakteristiky jsou použity při přesné identifikaci parametrů náhradního zapojení. Třetí část je věnována možnostem velmi přesné identifikace parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru ve formě Gama-článku. Identifikace je založena na vzájemném porovnání změřených a vypočtených momentových a proudových charakteristik.
The implementation of AC induction motor control algorithms in DSP 56F8xxx
Jenča, Pavol ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
In this bachelor’s thesis a control algorithms for induction motors are solved using the methods PDSFC and DTC. Functional algorithms are developed in C and assembly language and are transferred from Simulink to a digital signal processor series 56F8xxx of Freescale corporation. The thesis describes induction motors, used control methods, control schemes developed in Simulink, control algorithms in C and assembly language for each block of created schemes and comparation of simulated solutions.
Tvorba simulačního modelu obráběcího stroje pro určení energetické spotřeby
Vespalec, Tomáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem simulačního modelu obráběcího stroje pro určení spotřebované energie. Dále popisuje návrh modelu mechanické a elektrické části stroje a tvorbu algoritmu pro určení spotřeby. Výsledkem této práce je velikost spotřebované energie stroje při zadaném obráběcím procesu.
Inovace motorků pro automobilové aplikace
Šimko, František ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tento projekt má za cíl přiblížit konstrukci motorků v automobilové technice. Blíže se seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Dále se budeme hlouběji zabývat spouštěči, inovací stejnosměrného motorku a jeho nahrazení střídavým motorkem se stíněnými póly.
Výpočet optimálního rotorového kmitočtu asynchronního motoru za účelem minimalizace ztrát
Prudík, Martin ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
V díle je odvozen matematický aparát popisující výpočet optimálního rotorového kmitočtu asynchronního motoru s kotvou nakrátko. Odvození je provedeno pomocí náhradního -článku a je konstruováno pro široké rozmezí otáček a zátěžných momentů. Konstanty náhradního článku motoru, požadovaný moment a otáčky jsou vstupy optimalizace. Optimální rotorový kmitočet a velikost napájecího napětí jsou výstupy této optimalizace. Odvozený matematický aparát je prezentován výpočty na dvou asynchronních motorech pro různé otáčky a zatížení.
Teplotní vlastnosti elektrických strojů
Buřil, Pavel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného postupu pro simulaci teplotních vlastností (šíření tepla) elektrických strojů. Dále postupným překreslením reálného modelu stroje pomocí MKP a následné simulace v prostředí Ansys Workbench, podkladem byly reálné naměřené hodnoty. Podrobně seznamuje s dnes obvyklými metodami vývoje podobných problematik. Účelem této práce je, aby sloužila jako studijní materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.