Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doteky z říše za zrcadlem
Brdička, Vojtěch ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Text je strukturovanou obžalobou mediality v nás. Dokazuje, že člověk není médii ani ovládán, ani uspokojován. Je spíše ovládán i uspokojován medialitou uvnitř sebe samého. Fenomén mediality je zde postulován v duchu teorie Jeana Baudrillarda nikoliv jako zprostředkovatel vztahů mezi lidmi, ale jako jejich kat. Rozmach digitálních médií nás druhým nepřibližuje, ale odděluje je od nás v čase i prostoru. Z druhých nám přenáší pouze vybranou mozaiku obrazů. Toto odcizení je výsledkem touhy po vlastních světech, nikoliv spiknutím moci. Efektivita, rychlost, orientace na výsledek a pozitivní myšlení jsou hodnoty, které určují směr vývoje médií. Výsledkem není imitace člověka, ale jeho zdokonalení. Proto média používáme. Vábí nás příslibem nesmrtelnosti, která z nás však vyrábí pouze znak bez života. Každá lidská touha je ambivalentní, a touha zanechat po sobě svůj obraz se tak ve své hypertrofii může stát fatálním naplněním pudu smrti.
Kolektivní správa v digitálním věku
Bajáková, Eva ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat vliv reprodukční a záznamové techniky a globální sítě internet na institut kolektivní správy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským jako tradiční součásti systému autorského práva. Práce nejprve zasazuje problematiku institutu kolektivní správy do příslušného právního rámce a historického kontextu. Následuje vymezení účelu kolektivní správy s důrazem na postavení kolektivního správce práv jako prostředníka mezi protichůdnými zájmy nositelů práv a zájmy uživatelů. Předstírá se, že vzhledem ke změně způsobu sdělování díla veřejnosti z "point-to- mass" na "point-to-point" má toto postavení tendenci se oslabovat. Další část práce podrobuje zkoumání faktický a právní monopol kolektivní správy a staví do kontrastu odlišné závěry akademiků vyvozené z koexistence správcovských společností na trhu ve Spojených státech. Je nastíněna problematika licenčních smluv. Práce pokračuje popisem kolize potenciální všudypřítomnosti děl zpřístupněných na internetu s principem teritoriality (lex loci protectionis) a zároveň vysvětluje právní problémy fungování systému recipročních smluv, a to zejména v oblasti práva na ochranu hospodářské soutěže. V souvislosti s rozvojem komunikačních technologií a využíváním počítačových sítí je namísto principu...
Fotografie jako prostředek instantní komunikace
Drahoňovská, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato práce sleduje postupné proměny základních funkcí fotografického média, a to jak v historii, tak i v současné době. Teoretická část se věnuje vývoji fotografie v souvislosti s formováním její komunikační funkce a klade důraz na změny, které způsobily částečné přehodnocení základních funkcí fotografického obrazu. Práce pojednává také o problematice vlivu konceptu Webu 2.0 a rozšíření sociálních sítí na přístup k fotografii a nakládání se snímky. Dále rozebírá také rozmach nových funkcí fotografického média, které se v současnosti začínají rozvíjet. Do této kategorie se řadí zejména sebeprezentace a komunikační funkce. Praktická část potom srovnává vnímání fotografie a práci s ní v rámci sociálních sítí Facebook a Flickr a snaží se odhalit konkrétní změny, které v poslední době ovlivňují přístup k fotografii.
Společenská a kulturní interpretace fotografie
Makovcová, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.
Jak nové technologie a nástup digitalizace ovlivnily práci fotožurnalistů
Topinková, Martina ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tom, jak nové technologie a nástup digitalizace ovlivnily práci fotožurnalistů a do jaké míry změnila jejich pracovní návyky. Důraz je kladen na osobní zkušenosti s přestupem na digitální fototechniku fotožurnalistů soustředících se kolem týdeníku Reflex, který je jedním z nejvýraznějších obrazových médií na českém trhu. V první části se nachází vymezení klasické a digitální fotografie a jejich srovnání, ve druhé pak konkrétní projevy změn, které s sebou digitalizace přinesla v oboru fotožurnalistiky. Poslední část je věnována třem fotografům a vlivu digitalizace na jejich profesionální život. Konkrétně se jedná o Tomáše Tesaře, Petra Jedináka a Jana Šibíka. V příloze práce se nachází hloubkové rozhovory, které vedla autorka na podzim roku 2008 se dvěma z nich - s Tesařem a Jedinákem. Cílem práce je snaha zaznamenat všechny změny, které digitalizace ve fotožurnalistické fotografii způsobila a zároveň zjistit, jaký dopad měla tato proměna fotografického média na práci fotožurnalistů.
Doteky z říše za zrcadlem.
Brdička, Vojtěch ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Text je strukturovanou obžalobou mediality v nás. Dokazuje, že člověk není médii ani ovládán, ani uspokojován. Je spíše ovládán i uspokojován medialitou uvnitř sebe samého. Fenomén mediality je zde postulován v duchu teorie Jeana Baudrillarda, nikoliv jako zprostředkovatel vztahů mezi lidmi, ale jako jejich zabiják. Rozmach digitálních médií nás druhým nepřibližuje, ale odděluje je od nás v čase i prostoru. Z druhých nám přenáší pouze vybranou mozaiku obrazů. Toto odcizení je výsledkem touhy po vlastních světech, nikoliv spiknutím moci. Efektivita, rychlost, orientace na výsledek a pozitivní myšlení jsou hodnoty, které určují směr vývoje médií. Výsledkem není imitace, ale zdokonalení člověka. Proto média používáme. Vábí nás příslibem nesmrtelnosti, která z nás však vyrábí pouze znak bez života. Každá lidská touha je ambivalentní, a touha zanechat po sobě svůj obraz se tak ve své hypertrofii může stát fatálním naplněním pudu smrti.
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
Využití 3D skenování v oblasti přesného vstřikování plastů
Chylík, Michal ; Čudek, Vladimír (oponent) ; Zatočilová, Aneta (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešeržní studie v oblasti 3D skenování a reverzního inženýrství s ohledem na technickou praxi. Součástí je vytvoření třech příkladů užití a to možnosti využití 3D skeneru pro rekonstrukce plastových dílů v obchodních případech, tedy obnovu chybějících dat pro následné naceňování. Dále použití skeneru jako inspekčního nástroje a výpomoc konvenčním metodám měření, konkrétně kvalitativní posouzení plastových výlisků. A poslední oblastí je možnost výroby identického dílu pro požadavky nástrojáren. Součástí je výkresová dokumentace včetně měrového protokolu a 3D modelů.
Metodika 3D dokumentace a vizualizace interiérů památkových objektů
Brůna, Vladimír ; Větrovská, Barbora ; Marek, Zdeněk ; Brejcha, Marcel ; Frouz, Martin ; Frouzová, Martina
Metodika si neklade za cíl obsahově pojmout celou škálu prostorové digitalizace, proto je zúžena na hlavní a v praxi nejvíce využívanou metodu 3D laserového terestrického (pozemního) skenování, využívaného zejména na velké objekty typu hrad, kostel, zámek, budova, kamenosochařské dílo typu sousoší, socha, erb, římsa. Je určena pracovníkům odborných institucí, které se zabývají ochranou kulturního dědictví, mezi tyto instituce patří především Ministerstvo kultury ČR, Národní památkový ústav a orgány státní památkové péče, dále vysoké a střední školy s akreditovanými obory zaměřené na dokumentaci památek a muzea a galerie výtvarných umění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.