Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 740 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Mezi postmoderní citací a minimalismem.
Šilar, Antonín ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
V této práci se věnuji spojení postmoderních prostředků a puristické scénografie. Hlavním tématem práce jsou nová média především z hlediska integrace do dramatického prostoru. Zabývám se také spektakularizací filmu a performativního umění vlivem digitalizace médií a následného vystřízlivění z této fáze fascinace efekty a technickým potenciálem digitálních technologií. V komplexním popisu vlastní práce na třech divadelních projektech porovnávám tři odlišné přístupy k novým médiím v dramatickém prostoru. U těchto projektů kladu důraz na nutnost intermediálnosti všech složek scénografie

Komunikace s hospitalizovanými pacienty s projevy agresivního chování
Kvardová, Zuzana ; Štefančíková, Mariana (vedoucí práce) ; Šlaisová, Ivana (oponent) ; Hosák, Ladislav (oponent)
Autor: Zuzana Kvardová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Komunikace s hospitalizovanými pacienty s projevy agresivního chování Vedoucí práce: PhDr. Mariana Bažantová Počet stran: 72 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: komunikace, hospitalizace, agrese, pacient, sestra, lékař Tato bakalářská práce si vzala za cíl poznat problematiku komunikace s pacienty s projevy agresivního chování na základě teoretického studia doplněného o výzkum provedený na vybraném vzorku zdravotníků pomocí dotazníkového šetření. Na základě výsledků tohoto průzkumu poukazuji na nedostatky v komunikaci zdravotníků s pacienty. Důraz je kladen na samotné sestry, které mohou velmi přispět k prevenci a k řešení tohoto problému. Těžiště práce tvoří kvantitativní průzkumné šetření, doplněné prvky kvalitativního průzkumu, na vybraných pracovištích, zaměřené na druhy agrese, způsoby komunikace s agresivními pacienty, možnostmi prevence a celkového vnímání problematiky samotnými zdravotníky.

Práce s hudebními i nehudebními prvky audiovizuálního díla pro dosažení konkrétních emocí jeho diváka
Anděl, Vladimír ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce studuje vztah mezi auditivní složkou audiovizuálního díla a vnímáním člověka, diskutuje problematiku vnímání akustických podnětů a jejich vliv na mentální pochody člověka. Praktická část se věnuje procesu návrhu koncepce ozvučení a zvukové dramaturgie konkrétního audiovizuálního díla s ohledem na zamýšlené sdělení divákovi, informační či emotivní.

Neviditelný nacionalismus aneb česká reklama jako poleno
Synaková, Katarína ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Koncept banálního nacionalismu tak, jak jej ve svých pracích představuje Michael Billig, je možné využít v různých oblastech sociálně vědních disciplin. Možnosti jeho využití se bezpochyby najdou i ve sféře mediálních studií. Rozhodla jsem se tento přístup aplikovat v rámci analýzy pěti vybraných českých reklam. Tyto reklamy mají odlišné provedení, jsou určeny různým skupinám příjemců a na první pohled se od sebe velmi liší. Já jsem si vzala za cíl najít v nich prvky banálního nacionalismu a odlišit tyto prvky od nacionalismu velkého, demonstrativního. Zajímalo mne s jakými prvky tvůrci reklam pracují, když tvoří reklamu pro domácí publikum a jakých prvků využívají, když vytváří reklamu pro publikum, jež se domácím nazvat nedá. Zaměřila jsem se nejen na ty zjevné prvky, ale i na drobné rozdíly a nuance, které často bývají velmi podstatné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výpočet magnetického pole v anizotropním a nelineárním prostředí metodou konečných prvků
Kunický, Zdeněk ; Křížek, Michal (oponent) ; Vejchodský, Tomáš (vedoucí práce)
V přeložené práci studujeme modelování stacionárního magnetického pole v nelineárních, anizotropních prostředích metodou konečných prvků. Zkoumáme magnetické vlastnosti takovýchto materiálů a získané znalosti poté aplikujeme u konstrukce úplného 2D modelu anizotropního plechu, kde bylo dosaženo některých vylepšení s ohledem na již dříve publikované práce. Uvádíme také rozšíření 3D modelu plechových laminací pro případ anizotropních plechů. Poukazujeme na nedostatky standardních vět o existenci a jednoznačnosti okrajových úloh s tím, že tyto věty předpokládají materiálové vlastnosti jež neodpovídají fyzikální situaci. Místo nich uvádíme formulace nové, jež odrážejí skutečné fyzikální vlastnosti látek. Dokážeme obecné věty o existenci a jednoznačnosti pro získané okrajové úlohy, jakož i věty o konvergenci diskrétních řešení. Na závěř porovnáme konvenční a úplný 2D model anizotropního plechu ve dvou modelech jádra transformátoru. Diskrétní řešení hledáme adaptivní Newtonovou metodou. Získaná řešení pak předkládáme včetně komentáře.

Hospodářská pomoc Československu v dobovém tisku v letech 1945 – 1948
Matějková, Eva ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Jakubec, Ivan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hospodářskou pomoc Československu, nabídnutou zejména ze strany USA v období mezi lety 1945 -- 1948 a její ohlas v dobovém periodickém tisku. Jedním z cílů práce je charakterizovat, co vedlo Spojené státy k organizaci této pomoci, na základě zhodnocení Trumanovy zahraniční politiky, jako počátku Studené války. Je zde popsán stav a vývoj hospodářství Československa a jeho problematická zahraničně-politická orientace mezi Západem a SSSR, ve které se poskytnutí a přijetí zahraniční pomoci stalo klíčovým prvkem. Autorka se snaží definovat nejvýraznější novinářské osobnosti a tituly, které vytvářely mediální obraz dění na tehdejší československé politické scéně vůči široké veřejnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že během jednání o hospodářské pomoci hrál dobový tisk významnou roli v komunistické propagandě, která již od konce války napomáhala Komunistické straně Československa k převzetí moci v roce 1948.

Veřejná diplomacie Španělska v České republice
Šebelová, Markéta ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit prvky a nástroje veřejné diplomacie Španělska v českém prostředí. Práce za tímto účelem informuje o aktérech, jež se podílejí na budování pověsti španělského státu, a vládní koncept Marca Espana, který podstatně ovlivňuje celou strategii prezentace v zahraničí. Pozornost práce se soustředí nejen na konkrétní projekty, kterými se Španělsko prezentuje, ale sleduje i využití nových technologií při komunikaci s českou veřejností. Téma je zpracováno na základě studia odborné literatury, zabývající se problematikou veřejné diplomacie, a následné aplikace na konkrétní případ. Práce také zkoumá, jakým způsobem funguje spolupráce mezi jednotlivými vládními rezorty v Madridu i mezi aktéry působícími v České republice. Na základě této analýzy autorka dochází k závěru, že aktivity španělské veřejné diplomacie v České republice jsou především kulturního charakteru a jejich prezentace prostřednictvím nových médií ukazuje, že španělská administrativa se umí pružně přizpůsobit novým trendům v diplomacii. Hlavním přínosem této diplomové práce je ucelené představení všech aktérů španělské veřejné diplomacie a jejich aktivit, jimž se dosud v českém prostředí nedostávalo široké pozornosti.

Vizuální kultura a současná média ve výtvarné výchově a vzdělávání u dětí předškolního věku, se zaměřením na reklamu
Sehnalová, Silvie ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a médii (s důrazem na reklamu) ve výtvarné výchově a vzděláváním dětí předškolního věku v této oblasti. Součástí práce je dotazníkové šetření dětí mateřské školy a jejich rodičů se zaměřením na vnímání a vliv reklamy ve vztahu k současným médiím. Cílem výzkumu je získat základní znalosti, postoje a představy dětí o reklamě a také názory rodičů, jak ovlivňuje reklama jejich děti. Výzkumná část se prolíná s didaktickými řadami, které mapují vztah dětí k reklamě a přivádí je tak k reflexi. Výsledky práce poukazují na možnost využití prvků mediální výchovy v souvislosti s výtvarnými činnostmi v mateřské škole. Klíčová slova: výtvarná výchova, mateřská škola, reklama, vnímání reklamy, média, vizuální kultura, didaktická řada, výtvarné zpracování reklamy, dotazníkové šetření

Statická a dynamická analýza skleněných konstrukcí.
Trojanová, Lenka ; Křiváková, Jarmila (oponent) ; Němec, Ivan (vedoucí práce)
Díky technologickému pokroku posledních 20 let si sklo a skleněné prvky našly cestu téměř do všech oblastí lidské činnosti. Výjimkou pochopitelně není ani oblast stavitelství, ba naopak. Těžko si v současné době můžeme představit stavbu bez skleněného prvku, ať už se jedná o část interiéru či exteriéru. Přesto je teorie týkající se této problematiky v ČR na velmi nízké úrovni. Obsahem mé diplomové práce je Statická a dynamická analýza skleněných konstrukcí, která při aplikování v praxi projeví výraznou ekonomičnost projektu.

Adjustment of marketing strategy of Slovak company on the Czech market
Christov, Tomáš ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištění potřebného rozsahu přispůsobení marketingové strategie slovenské společnosti na podmínky českého trhu a vypracování návrhů na zlepšení konkrétné strategie. Práce detailně popisuje základní koncepce mezinárodní marketingové strategie, jejich výhody a nevýhody, nástroje komunikační politiky využívané v mezinárodním prostředí a jejich vztah k ostatním nástrojům marketingového mixu. Tito teoretické znalosti jsou následně použité na konkrétní společnost, která vstoupila na český trh. Práce dále popisuje rozsah potřebné adaptace marketingové strategie společnosti na podmínky českého trhu na základě informací poskytnutých přímo od vedení společnosti na zakladě vykonaného dotazníkového šetření. V závěre práce na základě vykonaného výzkumu jsou uvedeny návrhy na zlepšení celkové strategie společnosti, které nemusí být v plném souladu s jejími firemními cíli.