Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,264 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Hodnocení stylu řídící práce manažerů
Matejková, Renáta ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Fajčíková, Adéla (oponent)
Bakalářská práce na téma Hodnocení stylu řídící práce manažerů se zabývá řídícími styly, které byly vymezené svými typickými znaky a popsané ve vědecké literatuře. Jednotlivé styly působení vedoucích pracovníků na své podřízené ovlivňuje práci každého jednotlivce v týmu a také celkový výsledek a dodržení termínu pro splnění úkolů. V první části bakalářské práce jsou popsané konkrétní typy řídících stylů a jejich znaky, typologie manažerů a jejich role, management a jeho historie. V druhé části se využívá teoretických poznatků a hodnotí se v ní konkrétní řídící styl u třech řídících pracovníků ve společnosti Folklore Garden s.r.o. Tito manažeři řídí stejný tým podřízených pracovníků a měli by dosahovat přibližně stejných pracovních výsledků. V praktické části bakalářské práce bylo využito dotazníkového šetření. Je zde uvedeno srovnání výsledků poukazujících na převládající řídící styl konkrétního manažera z pohledu nadřízených a podřízených pracovníků ale i z pohledu manažera samotného. Výsledek je zobrazen v grafu, ze kterého můžeme určit převládající zaměření manažera buď na lidi, nebo na úkol. V poslední části bakalářské práce jsou uvedena možnosti pro další kvalitativní a osobnostní rozvoj konkrétních manažerů aby nedocházelo k neustálým personálním změnám, které jsou pro firmu finančně i časově náročné.

Zhodnocení současného stavu výživy koní konkrétní stáje a návrh optimálních dávek podle výkonu konkrétních koní
Burcalová, Helena ; Mudřík, Zdeněk (vedoucí práce) ; Václav, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá výpočtem krmné dávky pětice vybraných koní stáje Střední školy dostihového sportu a jezdectví (SŠDSaJ). Je hodnoceno také ekonomické hledisko krmení koní a jeho možná souvislost se sestavením krmné dávky, přičemž bylo vzato v úvahu specifické postavení stáje, která je zaměřena na výchovu profesionálních dostihových jezdců a dalších odborníků v chovu koní. Stájová praxe ve stáji SŠDSaJ je podřízena také přímé výuce žáků, takže je nutno spojit výuku s profesionální péčí a tréninkem. Bylo zjištěno, že ideální časy pro krmení koní se liší od reality, kde je nutno přizpůsobit se výuce žáků. Byly srovnány normy platné v anglických podmínkách s vybranými českými normami. Důraz byl kladen na období dostihové sezóny, neboť zde jsou zřejmé výsledky z dostihů, na které byly koně připravováni. Dostihové období vykazuje nejvyšší nároky na energii, kdy je ji třeba rozvrhnout na výkon i regeneraci po něm. Krmení bylo prováděno po zvážení a kalibrování odměrných nádob v přesných časových intervalech. Jako krmiva byly v dostihovém období použita oves, seno, otruby a krmná směs Spillers. Byl zjištěn negativní vliv vysokých teplot na příjem krmné dávky. Bude nutno tento aspekt v budoucnu brát v úvahu a přizpůsobit mu nejen krmení koní, ale i trénink. Bylo zjištěno, že stávající krmné dávky u dvou koní převyšují SEk a u jednoho jsou nižší než vypočtené. U dvou se však jednalo o odchylku v rámci normy a třetího koně bylo zjištěno, že v souvislosti se specifickým problémem s krmením, kdy kůň nikdy zcela nespotřebuje svoji krmnou dávku je nutno s tím počítat a navýšit dávku tak, aby dostal potřebný obsah látek. Ekonomické hledisko krmné dávky lze snížit vhodným výběrem především krmných směsí, ale v celkové ekonomické rozvaze se to neprojeví zásadním způsobem.

Morfologická a genetická diverzita agrolesnického druhu Guazuma crinita v Peruánské Amazonii.
Tuisima Coral, Lady Laura ; Lojka, Bohdan (vedoucí práce) ; Helena, Helena (oponent)
Guazuma crinita (Malvaceae) je dřevina pocházející z peruánské Amazonie a díky svému důležitému významu pro místní zemědělce byla vybrána jako vhodná pro domestikaci. Tento proces je stále ještě v raném stádiu. Tak jako u mnoha jiných druhů dřevin je málo známá její genetická variabilita a stále není jasné, jaký bude mít dopad proces domestikace na její genetické zdroje. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo posoudit genetickou variabilitu G. crinita mezi různými populacemi v peruánské Amazonii pomocí morfologických (kvalita dřeva) a molekulárních (ISSR a AFLP) markerů. První část této studie se zaměřila na variabilitu fyzikálních vlastností dřeva u této dřeviny v rámci jedinců původem z šesti různých lokalit. Vzorky dřeva byly získány ze spodní, střední a horní části kmene. U vzorků dřeva z dvanácti náhodně vybraných stromů, starých osm let, byla stanovena vlhkost, hustota, specifická hmotnost, radiální, tangenciální a objemové smrštění a koeficient anizotropie. Dále byly stanoveny vzájemné vztahy mezi těmito fyzikálními vlastnostmi. Všechny fyzikální vlastnosti dřevin, s výjimkou čerstvé hustoty, se významně lišily mezi jednotlivými lokalitami. Statisticky významné rozdíly byly nalezeny i mezi vzorky z různých částí stromu. Hustota dřeva a koeficient anizotropie (1.6) ukázal, že G. crinita má stabilní dřevo, představující významné výhody, pokud jde o náklady na dopravu a proces zpracování. Výsledky ukázaly potenciál pro výběr vhodných genotypů s požadovanými vlastnostmi dřeva pro další výsadbu a domestikaci. Druhá část studie popisuje výzkum genetické variability na základě využití ISSR markerů u 44 genotypů z klonálního sadu založeného v peruánské Amazonii ve výzkumném ústavu IIAP v oblasti Ucayali. Deset molekulárních markerů (ISSR) bylo amplifikováno v 65-ti lokusech, z toho 61 lokusů bylo polymorfních (93.8%). Rozsah amplifikace DNA se pohybovala od 260 do 2,200 bp. Celková genetická rozdílnost mezi populacemi (Gst) byla pouze 0.03, což ukazuje 97% genetické rozmanitosti uvnitř jednotlivýchpopulací . Genetický tok (Nm) byl 12.9 allel na generaci. Nenalezli jsme korelaci mezi místem původu a genetickou variabilitou, což značí společný genetický původ těchto jedinců, což dokládá slabá pozitivní korelace mezi genetickou a geografickou vzdáleností. Třetí část poskytuje přehled o tom, jaký má domestikační proces dřeviny G. crinita vliv na její genetické zdroje. Podařilo se nám zhodnotit 58 vzorků z osmi lokalit tří typů populací, 19 vzorků z přírodní populace, 15 pěstovaných v domácích zahradách a 24 z domestikovaných populací. Použili jsme metodu AFLP se sedmi vybranými primerovými kombinacemi. Celkem 171 fragmentů bylo amplifikováno s 99.42% polymorfismu na úrovni druhu. U testovaných typů populací byl získán následující počet fragmentů 124, 84 a 93 s úrovní polymorfismu 72.51%, 49.12% a 54.39%. Genetická rozmanitost a Shannon index byly zjištěny vyšší v přírodní populaci ve srovnání s domestikovanou populací (He = 0.1 a 0.9, I = 0.19 a 0.16). AMOVA ukázala vyšší rozdíl v rámci jednotlivých populací než mezi nimi (84% a 4%). UPGMA analýza a PCoA neukázaly statisticky významnou korelaci mezi genetickou a geografickou vzdáleností. Došlo však k výrazné genetické diferenciaci mezi jednotlivými typy populací, což naznačuje zúžení genetické variability u domestikovaných populací, i když genetická variabilita zůstává stále relativně vysoká. Použití morfologických (kvalita dřeva) a molekulárních markerů úspěšně odhalilo genetickou variabilitu druhu G. crinita a tyto metody mohou být použity i pro jiné druhy tropických dřevin. Pro další výzkum doporučujeme rozšíření počtu vzorků i do dalších geografických oblastí.

Názory pedagogů středních škol na vybrané problémy
Holštajnová, Hana ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory pedagogů zvolených státních i soukromých středních škol na vybraná témata. Cílem této práce bylo zjistit a zhodnotit názory pedagogů a ze získaných výsledků provést srovnání mezi školami a navrhnout vhodná doporučení. Teoretická část bakalářské práce shrnuje základní poznatky z oblasti vzdělávání, financování, systému řízení ve školství a možnosti pedagogického výzkumu. V praktické části bylo realizováno dotazníkové šetření ve vybraných dvou státních a dvou soukromých školách. Názory pedagogů z těchto škol posloužily jako podklad pro načrtnutí návrhů, které by mohly přispět ke zlepšení stávající situace v dotazované škole.

Druhová rozmanitost zvířat prehistorických skalních maleb
Sjahrirová, Nicole ; Hejcmanová, Pavla (vedoucí práce) ; Sýkorovský, Dalibor (oponent)
Pojem skalní umění představuje prehistorická, historická i současná zobrazení vytvořená na skalním povrchu nebo na volných kamenných blocích. Reprezentuje důležité historické dědictví pro lidstvo a je důležitým prostředkem komunikace i součástí duchovního života, může mít tedy spirituální význam či je spjaté se společností lovců a sběračů. Datování skalního umění je velice složité a nelze tedy určit přesný rok vzniku. Nejstarší umění bylo vytvořeno lidmi během prehistorické doby kamenné. Skalní malby se objevují po celém světě, já se zaměřila na americký kontinent konkrétně na Severní Ameriku a Mexiko. Hlavním cílem práce bylo popsat rozmanitost živočišných druhů na prehistorických skalních malbách, speciálně v návaznosti na život s volně žijícími zvířaty a začínajícím zemědělstvím v Severní Americe a Mexiku. Na základě již zpracovaných informací o skalních malbách, které jsem získala z odborných zdrojů, jsem vytvořila databázi s padesáti různými skalními malbami se zoomorfními motivy. Jednalo se o 25 lokalit, a to především ze západní části Spojených států amerických. Bylo identifikováno 12 druhů zvířat, přičemž jednoznačně převažuje ovce tlustorohá (Ovis canadensis), která měla pro život prehistorických indiánských kmenů velký význam. Díky vytvořené databázi byl stanoven index diverzity v Severní Americe a Mexiku dle Shannonova indexu diverzity. Hodnota Shannonova indexu byla 1,5478, to znamená, že diverzita zvířat v Severní Americe a Mexiku na padesáti shromážděných malbách byla určena jako nízká. Dále byl Shannonův index určen i pro jednotlivé regiony. V diskuzi jsem se zaměřila na zastoupení a počet jednotlivých druhů ovce tlustorohé dnes ve srovnání s minulostí a dále na význam divokých ovcí pro prehistorické národy.

Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení
Turek, František ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Bakalářská práce s názvem Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení se zaměřuje na zhodnocení efektivity procesu zajištění materiálně-technického vybavení vybrané střední školy. V teoretické části bude bakalářská práce na základě studia odborné literatury, potřebných zákonů, internetových odkazů a dokumentů sledované střední školy popisovat principy jejího fungování. Dále budou zdůrazněny hlavní body vzdělávacích programů s historií sledované školy a popsány funkce budov. V závěru této části práce budou analyzovány jednotlivé skupiny, kterými jsou pedagogický sbor a provozní pracovníci. V praktické části bakalářské práce bude postupně podrobně popsán a posouzen celkový proces materiálně-technického zabezpečení sledované střední školy v reálném pohledu na skutečný stav s využitím praktických zkušeností autora této bakalářské práce, rozborem jednotlivých rolí účastníků procesu v porovnání. Dále bude použita metoda rozhovoru s pedagogickým sborem a to především s učiteli praktického vyučování v součinnosti s provozními zaměstnanci v návaznosti na osobní pozorování se sběrem informací o zkoumané problematice. Pro srovnání praxe mezi jednotlivými školami bude využita také metoda rozhovoru. V závěrečné části práce budou navrženy možnosti zlepšení procesu a to ve dvou rovinách, v první technicko - administrativní a v druhé personálně-komunikační.

Těžké kovy v řece Ohři, úsek Sokolov-Karlovy Vary
Hrnko, Vladimír ; Vach, Marek (vedoucí práce) ; Heřmanovský, Martin (oponent)
V této práci jsem se zabýval kontaminací povrchových vrstev říčního sedimentu v oblastech Sokolovska a Karlovarska vybranými prvky a jejich porovnáním s údaji průmyslem nezatíženého sedimentu z oblasti Písty a limity Mezinárodní komise na ochranu Labe (MKOL). Sedimenty byly odebírány ze sledovaného povodí řeky Ohře v úseku Sokolov-Karlovy Vary, která protéká průmyslovou oblastí Sokolovska a Karlovarska. Ve své bakalářské práci zhodnotím, zda je výše uvedený tok ovlivňován průmyslovou činností na základě dat z odebraných vzorků. Jako měřítko jsem si vybral ukazatele koncentrace těžkých kovů v povrchových sedimentech říčního toku. Vzorky jsem odebíral čtvrtletně v průběhu celého roku na šesti stanovištích.Zvolil jsem tři stanoviště ve městě Sokolov a tři lokality v Karlových Varech. Pro srovnání byl jeden ze vzorků z Karlovarska odebrán v CHKO Slavkovský les, oblast Svatošské skály. Sledovanými parametry byly pH, Cd, Cr, Cu, Pb, Ni a Zn. Vybraný úsek Ohře je v těchto ukazatelích velmi opomíjen a výsledky z mých měření mohou být důležitým podkladem pro sledování dalšího vývoje v daném toku řeky.

Srovnání studentských bankovních účtů v ČR
Kuklišová, Michaela ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Ondřej (oponent)
Cílem práce je srovnání studentských bankovních účtů určených pro studenty středních i vysokých škol. Teoretická část této práce se zaměřuje na historii peněz a bankovního systému v České republice, dále Českou národní banku a její historii i současnost, obchodní banky, jejich specifikaci, historii a zajímavosti. Dále jsou specifikovány služby k účtům, účet jako takový a studentský účet. V praktické části byla pomocí dotazníkového šetření zjištěna kritéria, která studenty ovlivňují při výběru bankovního produktu, jaké banky jsou u studentů nejčastěji zastoupené, spokojenost s bankou či účel využívání studentského bankovního účtu. Studentské bankovní účty jsou v další části praktického výzkumu specifikovány a porovnány navzájem. Pro výběr nejvýhodnějšího studentského účtu byl uvažován vzorový student, který byl určen na základě dotazníkového šetření. Z celkové komparace studentských účtů vzešly celkem dva nejvýhodnější studentské účty, a to studentský účet České spořitelny konto Fresh a konto G2.2 od Komerční banky, u kterých při výsledném výběru záleží na konkrétních preferencích klienta.

Srovnání motivace učitelů soukromé a státní střední školy
Šimůnková, Viktorie ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku motivace učitelů ve školství. Analyzuje způsoby motivace, stimulace učitelů a možnosti jejich růstu. V teoretické části se věnuje pojmu motivace, motivační systémy, motivační procesy a faktory, dále specifické motivaci pedagogických pracovníků, mezilidským vztahům na pracovišti, hodnocení a ocenění pracovníků. V praktické části zkoumá a analyzuje, za použití technik rozhovoru a dotazníku, motivační nástroje vybraných institucí a jejich praktické uplatnění. V závěru srovnává výsledky a data ze soukromé a státní střední školy. Cílem práce je zhodnotit motivační nástroje využívané ve vybraných pedagogických institucích, analyzovat jejich efektivitu, srovnat a odhalit odchylky ve využívání motivace na soukromé a státní střední škole. Hlavním zjištěním výzkumu je, že pedagogové berou svou práci jako poslání a převažuje u nich vnitřní motivace. Učitelé kladně hodnotí i své pracovní prostředí a komunikaci s vedením školy. Velký problém však spatřují v nedostatečném finančním ohodnocení a malých možnostech profesního růstu.

Srovnání nutriční kvality školních jídel
Plisková, Gabriela ; Kouřimská, Lenka (vedoucí práce) ; Diana, Diana (oponent)
Školní obědy jsou součástí dne skoro každého školáka, proto je důležité, aby pokrmy podávané ve školní jídelně byly nutričně vyvážené a dodaly dítěti důležité živiny. Správné složení školních obědů je jeden z možných nástrojů sloužící k prevenci dětské obezity, která se stala fenoménem dnešní doby. Podle vyhlášky Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. 107/2005 Sb. by měl oběd tvořit 35 % denního příjmu energie. V této práci byly hodnoceny obědy na dvou českých základních školách po dobu 10 dnů. Nutriční hodnota obědů byla zhodnocena zpracováním výdejek a jejich následným porovnáním s doporučenými dávkami v programu Nutriservis. Výsledky porovnání s doporučenými normami vyšly pro obě dvě školy velmi podobně. Obědy v obou školách překročily doporučenou denní dávku stanovenou pro bílkoviny, sodík, draslík a vitamin C. Naopak vápník tuto normu nesplnil ani v jednom z případů. Nelze však vyvodit zcela jednoznačný závěr o nevhodnosti podávaných pokrmů ve školních jídelnách, protože analýza nebere v potaz stravování dítěte po zbytek dne.