Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 429 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Adopce na dálku zambijských dětí
ŠAREŠOVÁ, Veronika
Má diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.

Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.

Role personalisty jako HR business partnera
Kabusheva, Sabina ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat možnosti, přednosti a nedostatky využití role personalisty jako HR business partnera v podmínkách vybrané nadnárodní bankovní společnosti se sídlem v Praze, porovnat role personalisty a HR business partnera, uvést příklady dobré praxe, popřípadě navrhnout řešení zjištěných nedostatků. Teoretická část vymezuje pojetí řízení lidských zdrojů, činnosti řízení lidských zdrojů, organizační začlenění a uspořádání útvaru lidských zdrojů, roli personalisty a HR business partnera. Praktická část shrnuje příklady dobré praxe a působení HR business partnerů v ČR a analyzuje roli personalisty jako HR business partnera ve vybrané společnosti. Bakalářská práce je zpracována s využitím odborné literatury, internetových zdrojů, interních dokumentů a rozhovoru s HR business partnerkou.

Návrh rámu HPV
Šmak, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rámu vozidla poháněného lidskou silou (HPV). Vlastnímu návrhu předchází široká analýza dané problematiky. Práce popisuje historický vývoj pozemní dopravy, zaměřený především na historii cyklistiky, jízdních kol a ostatních, méně rozšířených, vozidel poháněných lidskou silou. Uvedeny jsou přednosti a nedostatky dopravy lidí na těchto ekologických vozidlech, přehled nejrozšířenějších koncepcí, včetně výhod a nevýhod. Zvolena byla koncepce tříkolového vozidla, se dvěma řízenými koly vpředu a jedním poháněným kolem vzadu. Důraz je kladen na širokou použitelnost vozidla, ergonomii, jednoduchost rámu a možnost použití běžných cyklistických komponentů. Byl vytvořen 3D model rámu a sestavy vozidla, který byl pevnostně zkontrolován metodou MKP.

Domestikace koní a její šíření kulturním světem
Zídková, Kristýna ; Neumann, Cyril (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Kůň se k lidem dostal za pomoci dlouhého a složitého procesu zvaného domestikace. Hrál v našich dějinách velmi významnou roli. Díky němu je lidská populace rozšířená téměř všude po světě. Nejdříve byl kůň zdrojem potravy, později se začalo využívat koňské schopnosti nosit těžká břemena, či nosit jezdce. Koně významně zvýšili akceschopnost člověka a byli po tisíciletí hlavním motorem rozvoje civilizace. Tato zvířata byla účastníky všech světových válek, dokonce i těch největších. Právě díky koním se stalo vojenství efektivnější. Důkazy tohoto procesu najdeme v jeskyních, na keramických výrobcích, na obrazech, ale i v knihách. Dnes už koně, jakožto pracovní zvířata nahradily ve velké míře stroje, ale dále zůstávají koně v péči člověka pro jeho volný čas. Tato práce se zabývá domestikací koně od jejích počátků, prakticky až do současnosti.

Psychologie lidské komunikace
CHMELOVÁ, Romana
Hlavním cílem této diplomové práce je posoudit význam komunikace v pracovních týmech. V první části této závěrečné práce jsem se soustředila na téma komunikace obecně, na problém komunikace v organizaci a na roli managementu při řešení komunikačních problémů. Další část této diplomové práce je zaměřena na problematiku pracovních týmů, zvlášť pak na problémy při jejich sestavování, na důležitost týmových rolí a také na komunikační bariéry, se kterými se při práci těchto týmů setkáváme. Praktická část této diplomové práce je zasazena do prostředí společnosti Essox, s.r.o. Cílem dotazníkového šetření, které zde bylo provedeno, bylo zjistit subjektivní hodnocení komunikační úrovně v této společnosti a posoudit, zda tato společnost pracuje skutečně na týmových principech. Výsledkem dotazníkového šetření je zjištění, že společnost se nepotýká s vážnějšími komunikačními problémy a že zjištěné nedostatky nejsou závažného charakteru. Společnost lze z hlediska týmové spolupráce považovat za pokrokovou. V závěru této práce jsou uvedena doporučení vyplývající z výsledků tohoto šetření. Jejich cílem je poskytnout metodické rady k zefektivnění týmové spolupráce.


Interakce člověka a životního prostředí v prostorách obytných staveb z anorganického zdiva
Brada, Lukáš ; Kocourková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Lucie (oponent)
Interakce člověka a životního prostředí, je vázána na vznik plísní v obytných stavbách. Vznik plísní je již konečným důsledkem řady jevů, procesů a příčin, které vnikly v různých etapách přípravy, realizace a provozu stavby. Negativními dopady, kterými se plísně v obytných prostorách staveb projevují, je především snížení komfortu využívání obytných prostor v podobě zdravotních rizik, formou vzniku alergických reakcí a možným následkem chronických obtíží. Chronické obtíže mohou postupem času vést až k závažnému onemocnění. Velkou roli při výskytu plísní sehrává i snížení estetických hodnot bytových prostor s požadavkem na nápravu a odstranění nedostatků. Při odstraňování nežádoucích projevů dochází k zbytečné dodatečné ekologické zátěži životního prostředí. Problematika plísní v pozemních stavbách je značně široká mezioborová problematika zahrnující stavební, termomechanické, chemické a biologické aspekty. V této diplomové práci jsem se zaměřil na vznik plísní v obytných pozemních stavbách z anorganických materiálů a s využitím specializované literatury popisuji alespoň některé důležité příčiny a aspekty vzniku plísní v jednotlivých fázích vzniku a využívání stavby. Jsou provedeny modelové výpočty, měření, rozbory a příklady vzniku plísní. Samotný vznik plísní v obytných stavbách je již havarijním stavem, kterému lze předcházet, avšak zapříčinění podmínek pro vznik plísní se může odehrávat dávno před tímto havarijním stavem. Je zdůrazněn význam vlivu jednotlivých fází tzv. života stavby na možnou tvorbu plísní ve stavbách, od návrhu a projektu až po provozování.

Body image in advertising
Zelenková, Michala ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem této práce je zjistit, co si lidé představují pod pojmem lidská krása a zda je fyzická krása člověka ještě i v současnosti v reklamě ten faktor, který dělá reklamu zajímavou a pro člověka zapamatovatelnou. Výzkum bude uskutečněn pomocí techniky ZMET (Zaltman Metaphor Elicitation Technique), jejíž podstatou je na základě hloubkových rozhovorů odhalit skryté myšlenky respondentů. Pro výzkum bude použit vzorek respondentů věkové kategorie od 20 do 30 let, která bude rozdělena na základě pohlaví. Výsledky budou následně zpracovány, vyhodnoceny a porovnány v komparativní analýze.