Název:
Body image v reklame
Překlad názvu:
Body image in advertising
Autoři:
Zelenková, Michala ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom tejto práce je zistiť, čo si ľudia predstavujú pod pojmom ľudská krása a či je fyzická krása človeka ešte aj v súčasnosti v reklame ten faktor, ktorý robí reklamu zaujímavou a pre človeka zapamätateľnou. Výskum bude uskutočnený pomocou techniky ZMET (Zaltman Metaphor Elicitation Technique), ktorej podstatou je na základe hĺbkových rozhovorov odhaliť skryté myšlienky respondentov. Pre výskum bude použitá vzorka respondentov vekovej kategórie od 20 do 30 rokov, ktorá bude rozdelená na základe pohlavia. Výsledky budú následne spracované, vyhodnotené a porovnané v komparatívnej analýze.Cílem této práce je zjistit, co si lidé představují pod pojmem lidská krása a zda je fyzická krása člověka ještě i v současnosti v reklamě ten faktor, který dělá reklamu zajímavou a pro člověka zapamatovatelnou. Výzkum bude uskutečněn pomocí techniky ZMET (Zaltman Metaphor Elicitation Technique), jejíž podstatou je na základě hloubkových rozhovorů odhalit skryté myšlenky respondentů. Pro výzkum bude použit vzorek respondentů věkové kategorie od 20 do 30 let, která bude rozdělena na základě pohlaví. Výsledky budou následně zpracovány, vyhodnoceny a porovnány v komparativní analýze.The goal of my thesis is to find out what people imagine under the term of human beauty and whether physical beauty is a key factor these days, thanks to which commercials are interesting and unforgettable. A research will be provided by a technique called ZMET (Zaltman Metaphor Elicitaion Technique), this method is based on conducting an in-depth interviews, this will uncover hidden thoughts of my respondents. For this research was used a special sample of respondents aged from 20 to 30years, this sample was also divided according the sex. Results of this ZMET research will be processed, evaluated and compared in the comparative analysis.
Klíčová slova:
body image; lidská krása; reklama; advertising; body image; human beauty
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35347