Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,379 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.25 vteřin. 

Výzkumné centrum dynamiky Země (CEDR) - pět let aktivity
Kostelecký, J. ; Vondrák, Jan ; Zeman, A. ; Kalvoda, J. ; Schenk, Vladimír
Jsou popsány aktivity Výzkumného centra dynamiky Země za posledních pět let.

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Možnosti identifikace botnetové robotické aktivitiy
Prajer, Richard ; Palovský, Radomír (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá možné způsoby, jak odhalovat robotickou aktivitu botnetů na síti. Nejprve se věnuje jejich detekci založené na analýze úplných paketů, a to prostřednictvím DNS, HTTP a IRC komunikace. Detekci založenou na analýze úplných paketů však shledává z technických i etických důvodů neuplatnitelnou. Poté se zaměřuje na analýzu vycházející ze záznamů metadat o síťových tocích, které upravuje tak, aby byly zpracovatelné strojovým učením. Pomocí různých metod strojového učení pak vytváří detekční modely, jejichž úspěšnost poměřuje. Jako přijatelně úspěšná se pro odhalování robotické aktivity botnetů projevuje metoda bayesovských sítí. Model s její pomocí vytvořený ovšem odhaluje pouze botnety, které již plní úkoly zadávané C&C servery. "Spící" botnety tedy tento model spolehlivě detektovat nedokáže.


Intermezzo - Centrum pro rodiče a děti
Halbrštátová, Lada ; Havířová, Zdeňka (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
Abstrakt Hlavní myšlenkou pro návrh stavby byla snaha o vytvoření prostoru, kde se budou setkávat lidé v životní tísni s lidmi ostatními. Z tohoto důvodu je objekt navržen jako dvoupodlažní, kdy první nadzemní podlaží slouží pro společenské aktivity a druhé nadzemní podlaží pro bydlení. Nepravidelný avšak kompaktní tvar budovy je výhodný z hlediska návaznosti jednotlivých funkčních částí. Jedná se o nepodsklepenou stavbu umístěnou v mírně svažitém zastavěném území města Letohrad na styku ulice Tyršova a U Distance. V prvním nadzemním podlaží je umístěn vstup do objektu, kavárna, masáže, společenská místnost, výtvarná dílna, cvičební sál, šatny, administrativa a technické zázemí objektu. Druhé nadzemní podlaží je ustoupené oproti prvnímu nadzemnímu podlaží, jsou zde umístěné byty pro lidi v životní tísni, prádelna a sušárna. Jeden z bytů je řešen jako bezbariérový stejně jako celé první nadzemní podlaží. Patra propojuje centrální schodiště tvaru U a výtah. Zastřešení objektu je řešeno jednoplášťovou plochou střechou s klasickým pořadím vrstev. Cvičební sál je zastřešen lepenými lamelovými vazníky do podoby ploché střechy. Konstrukční hledisko bylo navrženo tak, aby spolu dílčí materiály a systémy funkčně správně působily a umožňovaly efektivní využití jednotlivých částí. Při zvoleném řešení, kdy objekt tvoří dvě podlaží nad úrovní terénu, vznikne stavba výrazně ovlivňující pohled na okolí stavby. Avšak dojde k ucelení stávající zástavby daného místa.


Současná ekonomická diplomacie Číny a Indie v Africe
Antonínová, Markéta ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ekonomické diplomacie Číny a Indie v Africe. Hlavním cílem práce je stanovit odlišnosti v současné ekonomické diplomacii Číny a Indie a v přístupu těchto dvou zemí k Africe. Nejprve jsou země srovnány v oficiální rovině styků s Afrikou. Jsou tedy zkoumány cíle a nástroje ekonomické diplomacie a institucionální rámec vzájemných vztahů. Následně se práce pokusila identifikovat rozdíly a podobnosti v motivaci Číny a Indie k angažování se v Africe a také v důsledcích, které jejich aktivity přináší.

Podnikání v neziskovém sektoru - projekt vzdělávacího zařízení
Cajchanová, Oľga ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Organizace založená za účelem poskytování vzdělávání podle příslušných právních předpisů není typickým podnikatelským subjektem. Ovšem i když takováto organizace není primárně zaměřena na vytváření zisku, v rámci svého fungování v prostředí tržní ekonomiky má v zásadě shodné potřeby jako běžný podnikatelský subjekt. Při svém vzniku potřebuje nastavit vnitřní systém ekonomického řízení vycházející ze zvolené strategie a připraveného "podnikatelského" plánu, zvolit efektivní marketingovou strategii pro získání klientů a udržení se v konkurenčním prostředí. K tomu všemu potřebuje poznat a naplnit legislativní požadavky vztahující se jednak na příslušnou oblast vzdělání a pak i na samotnou organizaci, která vzdělávání poskytuje. Soukromá škola, jenž nese formu školské právnické osoby, se nachází v situaci, kdy podle zákona v rámci své doplňkové činnosti může vyvíjet podnikatelské aktivity, ovšem tyto aktivity nemohou žádným způsobem omezit hlavní, tj. vzdělávací činnost školy. Samotné vzdělávání je v naší společnosti považováno spíše za veřejnou službu, která je nebo by měla být poskytována více méně bezplatně, zejména co se týče základního vzdělávání. Obce totiž mají povinnost zajistit plnění povinné školní docházky pro všechny děti bydlící na jejich území a veřejné školy mají povinnost poskytovat základní vzdělávání bezúplatně. Financování veřejných škol je pokryto zejména z krajských rozpočtů, soukromé školy mají nárok na neinvestiční dotaci odvíjející se od počtu žáků ve škole. Podmínky pro jednotlivé subjekty na trhu s předškolním a základním vzděláním jsou tedy zjevně různorodé, ovlivňují jak konkurenční prostředí, tak i efektivitu školského systému.

Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.

Znalosti o teorii první pomoci u studentů JU
MALANÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí, na část teoretickou a výzkumnou. V části první se čtenář seznámí s teoretickými znalostmi poskytování první pomoci. Považovala jsem za zcela nezbytné uvést zde definici první pomoci, základní členění teorie první pomoci na laickou a technickou první pomoc. V práci jsou zároveň stručně popsány nejnovější postupy kardiopulmonální resuscitace u dospělého člověka. Kapitola druhá je malým připomenutím vzniku a dějin Červeného kříže. Tato kapitola obsahuje informace o počátcích vzniku Červeného kříže, jak tomu bylo se založením Červeného kříže v České republice, údaje o Mezinárodním hnutí Červeného kříže a Červeného půlměsíce a základní informace o možnostech laického školení první pomoci. Poslední, čtvrtá kapitola, je věnovaná zásadám základního ošetření u některých život ohrožujících stavů, jako jsou: šok, bezvědomí, zlomeniny, krvácení a dále, jak přivolat ZZS. Abych zjistila, jaká je dostupnost a zároveň srozumitelnost informací o první pomoci, snažila jsem se čerpat z různých informačních zdrojů. Podle získaných informací jsem se rozhodla pro zpracování teoretické části práce v daném rozsahu. Část druhá se týká vlastního výzkumu, pro který byl stanoven jeden hlavní cíl: zjistit znalosti o teorii první pomoci. Výzkum byl proveden na vybraných fakultách JČU, dotazníky vyplnilo 159 studentů z EF, PF, ZSF a ZF. Dotazované těchto fakult jsem si vybrala se záměrem zjistit informovanost právě u těchto studentů o teorii první pomoci, neboť tito respondenti zastupují určitou věkovou skupinu, ale i různá odvětví lidské činnosti. Vzorek jsem dále upravila prostým náhodným výběrem, se stejným zastoupením studentů jednotlivých fakult, na 100 respondentů. Pro výzkum této práce byla zvolena kvantitativní metoda. Sběr potřebných dat proběhl pomocí anonymních dotazníků. Strukturovaný dotazník (viz Příloha č. 1) obsahoval celkem 22 otázek zaměřujících se na teoretickou první pomoc studentů JČU. Data jsem zpracovávala za účelem potvrzení či vyvrácení předem stanovených hypotéz. Vyhodnocení údajů proběhlo pomocí statistických metod náhodným výběrem, kontingenčními tabulkami a výsledky byly uspořádány přehledně do grafů. Ke zpracování výsledků byl použit pro-gram Microsoft Office Excel 2010.