Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikání v neziskovém sektoru - projekt vzdělávacího zařízení
Cajchanová, Oľga ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Organizace založená za účelem poskytování vzdělávání podle příslušných právních předpisů není typickým podnikatelským subjektem. Ovšem i když takováto organizace není primárně zaměřena na vytváření zisku, v rámci svého fungování v prostředí tržní ekonomiky má v zásadě shodné potřeby jako běžný podnikatelský subjekt. Při svém vzniku potřebuje nastavit vnitřní systém ekonomického řízení vycházející ze zvolené strategie a připraveného "podnikatelského" plánu, zvolit efektivní marketingovou strategii pro získání klientů a udržení se v konkurenčním prostředí. K tomu všemu potřebuje poznat a naplnit legislativní požadavky vztahující se jednak na příslušnou oblast vzdělání a pak i na samotnou organizaci, která vzdělávání poskytuje. Soukromá škola, jenž nese formu školské právnické osoby, se nachází v situaci, kdy podle zákona v rámci své doplňkové činnosti může vyvíjet podnikatelské aktivity, ovšem tyto aktivity nemohou žádným způsobem omezit hlavní, tj. vzdělávací činnost školy. Samotné vzdělávání je v naší společnosti považováno spíše za veřejnou službu, která je nebo by měla být poskytována více méně bezplatně, zejména co se týče základního vzdělávání. Obce totiž mají povinnost zajistit plnění povinné školní docházky pro všechny děti bydlící na jejich území a veřejné školy mají povinnost poskytovat základní vzdělávání bezúplatně. Financování veřejných škol je pokryto zejména z krajských rozpočtů, soukromé školy mají nárok na neinvestiční dotaci odvíjející se od počtu žáků ve škole. Podmínky pro jednotlivé subjekty na trhu s předškolním a základním vzděláním jsou tedy zjevně různorodé, ovlivňují jak konkurenční prostředí, tak i efektivitu školského systému.
Strategie firmy podnikající v oblasti školství (vybrané problémy)
Cajchanová, Oľga ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat jakou strategii volí pro vybrané oblasti MŠ FlowerGarten, anglické jazykové centrum, které se orientuje na děti v předškolním věku a zajišťuje pro ně půldenní i celodenní program v angličtině. Pozornost jsem zaměřila zejména na specializaci MŠ, tj. nabízený denní program pro děti a rozšiřující aktivity, příp. speciální akce, které zpestřují a obohacují základní program nabízený MŠ. Dále mě zajímalo, jak probíhá komunikace a spolupráce s rodiči a jakým způsobem udržuje MŠ vztah s veřejností. Zároveň jsem chtěla zjistit, jaké jsou priority rodičů pro výběr MŠ pro jejich potomka a současně jak hodnotí nabízené služby a kvalitu MŠ FlowerGarten.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.